|
||||
|
||||
van Patina Pano naar Puike Pano...
Na leuke reacties op m'n bus toch een kort verslagje van aanschaf tot nu.
Na een lange zoektocht heb ik bij Volksprojects eindelijk mijn T2a gekocht. Hij komt uit Sacramento C.A. Voordeel dat ie minder rot is ivm de weersomstandigheden nadelen dat de amerikanen wel weten hoe ze moeten stucen met plamuur.... Bus was in echte patina, wat ik ook wilde en van plan was om zo te blijven rijden. Tot de bus zichtbaar verder begon te roesten en snel van me af ging (binnen 2 weken al!). Hier moest wat aan veranderen dus! In eerste instantie wilde ik m gaan rollen maar het project werd steeds serieuzer en dan zou rollen zonde zijn van al het werk. Bus is dus met de schuurmachine kaal geschuurd en naar plaatwerker en spuiter gegaan. Heb m niet laten stralen oid omdat dan ook motor en aandrijving enz eraf moet, dan maar schuren en schuren en schuren.... Grootste probleem wat ik tegen kwam een achterhoek die er in het verleden opnieuw in gezet is. 7mm plamuur en popnagel beroerd gelast. Deze is er opnieuw ingezet en uitgedeukt. Verder was het front zodanig verrot dat er een gedeeltelijk nieuw front inzit en wat kleine roestplekken in de doglegs. Na het kaal halen en in de primer zetten zat het werk voor mij erop. Schoenmaker blijf bij je leest. Plaatwerker heeft er toch een zware dobber aan gehad en het duurde en het duurde... Omdat de plaatwerker niet naast de deur zat heb ik geen foto's van die fase (ondanks flink aandringen dat hij foto's zou maken, vond hij het blijkbaar niet nodig...). Wel van foto's hoe ik 'm kon ophalen! Toen was het tijd om weer op te bouwen en hier het resultaat: Nu nog uiteraard velgen-> ATS 15" 7j Velgen worden nog gestraald en gepoedercoat in velgen-grijs. Bus staat al op dropped spindels en verstelbare as ligt klaar... Last edited by HotWheels : 21-09-2012 at 20:28. |
|
||||
|
||||
mooi geworden man!en leuke wielen ook,apart
|
||||
|
||||
geweldige bus..
|
||||
|
||||
En misschien veel werk, maar zouden die velgen niet geweldig zijn in het bruin met gepolijste spaken?
|
||||
|
||||
Gave bus hoor! En idd, die wielen zijn super
|
|
||||
|
||||
Leuke bus inderdaad, de side markers er weer op en ami platen zou hem helemaal af maken!
|
||||
|
||||
Heel netjes gedaan...
|
|||
|
|||
Hele mooie bus geworden zo! Lekker unieke en vooral mooie wielen eronder.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja heb idd aan andere mogelijkheden zitten denken dan grijs. Maar ben bang dat 't dan een beetje kermis wordt. Grijs is toch wat veiliger, altijd goed... |
|
||||
|
||||
Nog even special thanks naar Sjoost die een grote bijdrage heeft geleverd van begin tot het eind! Thanks pik!
|
|
|||
|
|||
Mooie combi, een moorkop op wielen. Als ik je hier in Haarlem zie sturen zwaai ik wel even.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Verders idd een geweldige T2a
|
||||
|
||||
Leuke wielenkeuze! Gaat hem goed staan
|
|||
|
|||
Quote:
bedankt maat en graag gedaan Leuk om topic zo te lezen en vooral ook om die eerste foto s uit den beginnen weer te zien. |