#1
|
|||
|
|||
86 16v kr wil niet lopen
ik heb me laats een 86 er 16v kr gekocht waar de benzine pomp van kepot zou zijn die vervangen dee die nog niks nu bleken de verstuivers verstopt te zijn die vervangen en starte nog niks heb de leiding wat naar voor loopt los gedraait om te kijke of er benzine uitkomt dat gebeurt dus maar bij de injectoren wil het er niet uit komen en als de leiding op een van de injectoren los draai komt er wel benzine uit ik zelf snap het niet meer echt en me monteur ook niet wat zouw het probleem kunnen zijn tot die niet wil lopen ik hoor graag van jullie woord langzaam een beetje er van gr michael
|
#2
|
|||
|
|||
Systeem goed ontluchten! anders krijg je hem sowiso niet aan lopen. Hij vonkt wel neem ik aan?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Wat jij bedoelt is inderdaad de ontstekings module. Maar laat je injectors is ultrasoon reinigen, zitten waarschijnlijk dicht als ik je verhaal zo hoor.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
Met nieuwe injectors lijkt het me inderdaad raar. Levert je pomp wel genoeg druk?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
|||
|
|||
injectors er al uitgehaalt en weer op de leidingen gezet en dan geprobeert ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je dat straaltje met een vinger tegenhouden ? Dan is de druk gewoon te laag: lekkage in de pomp, óf er zit lucht in de leiding(en). |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
je hebt een benzine pomp in je bak ziiten (de opvoerpomp) maar je hebt ook nog een pomp aan je rechterachterwiel zitten (drukaccumulator) als die het niet doet /goed doet of de filter zit dicht (die steekt daar ook bij) dan krijg je niet genoeg druk op je systeem en gaan je verstuivers niet open. Het kan ook zijn dat je K-jet (spinnekop) vuil is of dicht zit of een gescheurd membraam waardoor je ook geen/weinig benzine zult krijgen. Als je benzine krijgt uit de slangen maar niet wanneer de verstuivers erop zitten gok ik dt je drukaccumulator niet goed is of je filter dicht zit. Normaal moeten je verstuivers mooi sproeien wanneer je gas geeft. (je kan ook je luchtweger met de hand voorzichtig optillen)
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
wij zitten samen op 1lijn,moet het filter gaan vervangen en de pompdruk gaan meten en dan weet ik meer. als ik de luchtweger optil gebeurt er niets aan de nieuwe verstuiver,haal ik de leiding van de verstuiver krijg ik wel benzine. dus ben bang dat de pomp druk niet goed is of ergens een verstopping heb. Startpiloot in de inlaat slang waar de carterontluchting op zit en dan wil hij lopen op de startpiloot. moet het dus in de benzine toevoer zoeken. |
#13
|
|||
|
|||
Hey leuk weer zo'n probleem
*Brandstof filter al eens vervangen ? *De Druk Accumulator idd chekken of vervangen *Brandstof pomp controleren deze moet 6 bar hebben *spinnerkop eventueel controleren, maar dan zou ik eerst bovenstaande nalopen *stuurrelais controleren *injecoren nakijken of vervangen deze gaan pas open bij 3 bar! Grtz, Ramon |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou beginnen met het filter, als de wagen al een tijdje heeft stil gestaan durven deze wel eens dicht te slibben. kost niet teveel, een andere drukaccumulator is al gelijk wat prijziger. Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn 1.8 GTI 8v (EV-blok) opvoerpomp was kapot, filter zat dicht, sproeiers zaten dicht en luchtweger had een scheur in het membraam, drukaccumulator was goed. Met de tekening hierboven ben je aleen eindje geholpen Ik ben benieuwd naar de vorderingen
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb hier een K-jetronic boekje liggen dus ik kan nog meer tekeningen plaatsen of info
Grtz, Ramon |
#16
|
|||
|
|||
zo de pomp wat in de tank zit werkt nu ook heb 2 draatjes moet om solderen zaten verkeert heb filter er ook nieuw in zitten en ga morgen proberen hem te starte op hoop van zegen start die maar we zullen zien plus alle 2 me pompe werke nu constans dus er is vooruit gang
|
#17
|
||||
|
||||
dat was bij mij eerst ook het probleem! dat ie op t begin ook niks deed. na vanalles nagekeken te hebben, ook door de garage, zat bij mij het probleem dat ie helemaal niet liep, in de Spinnekop...
daarna nog te weinig druk bij volgas, maar hij liep toen wel al iig. laatst de juiste pomp gemonteerd en nu loopt ie weer goed edit: ik had dus een 2e handse spinnekop op de kop getikt |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Daar heb ik er ook 4 van liggen, ooit eens gekregen complete kop met bovenkanten van de luchtfilter bakken |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Draadjes verkeerd ? Die stekkertjes kunnen toch maar op 1 manier |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Last edited by Black-Beast-16v : 11-04-2012 at 22:49. |