Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2012, 11:45
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default 86 16v kr wil niet lopen

ik heb me laats een 86 er 16v kr gekocht waar de benzine pomp van kepot zou zijn die vervangen dee die nog niks nu bleken de verstuivers verstopt te zijn die vervangen en starte nog niks heb de leiding wat naar voor loopt los gedraait om te kijke of er benzine uitkomt dat gebeurt dus maar bij de injectoren wil het er niet uit komen en als de leiding op een van de injectoren los draai komt er wel benzine uit ik zelf snap het niet meer echt en me monteur ook niet wat zouw het probleem kunnen zijn tot die niet wil lopen ik hoor graag van jullie woord langzaam een beetje er van gr michael
Reply With Quote
  #2  
Old 07-04-2012, 12:38
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Systeem goed ontluchten! anders krijg je hem sowiso niet aan lopen. Hij vonkt wel neem ik aan?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2012, 12:50
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Systeem goed ontluchten! anders krijg je hem sowiso niet aan lopen. Hij vonkt wel neem ik aan?
hij vonkt wel ja en ontlucht is die ook het komt uit de leiding als je die van een injectoor afdraait maar zodra die er op zit komt er niet door is echt heel vaag verhaal een zij me al de ecu maar ik heb na gekeken via cd en blijkt tot die voor de onsteking is wat links voor onder de parafan zit
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2012, 13:32
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Wat jij bedoelt is inderdaad de ontstekings module. Maar laat je injectors is ultrasoon reinigen, zitten waarschijnlijk dicht als ik je verhaal zo hoor.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2012, 13:43
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Wat jij bedoelt is inderdaad de ontstekings module. Maar laat je injectors is ultrasoon reinigen, zitten waarschijnlijk dicht als ik je verhaal zo hoor.
zou dat kunnen met nieuwe injectors tot die dicht zitten ?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2012, 14:02
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Met nieuwe injectors lijkt het me inderdaad raar. Levert je pomp wel genoeg druk?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2012, 14:16
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

injectors er al uitgehaalt en weer op de leidingen gezet en dan geprobeert ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2012, 14:26
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
injectors er al uitgehaalt en weer op de leidingen gezet en dan geprobeert ?
ook dat hebben we geprobeert en dan doen ze het ook niet maar haal je de leiding er af en dan komt er wel gwn benzine uit :S
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2012, 14:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Black-Beast-16v
haal je de leiding er af en dan komt er wel gwn benzine uit :S

Kun je dat straaltje met een vinger tegenhouden ? Dan is de druk gewoon te laag: lekkage in de pomp, óf er zit lucht in de leiding(en).
Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2012, 16:33
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Kun je dat straaltje met een vinger tegenhouden ? Dan is de druk gewoon te laag: lekkage in de pomp, óf er zit lucht in de leiding(en).
ja denk ook tot de druk te laag is de pomp is nieuw dus denk of tot er dan lucht in de leidinge zit of tot de druk te laag is ga dees week eens ff kijke wat de druk is wat die geeft thanks al vast zal het laten weten als die loopt
Reply With Quote
  #11  
Old 07-04-2012, 17:29
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

je hebt een benzine pomp in je bak ziiten (de opvoerpomp) maar je hebt ook nog een pomp aan je rechterachterwiel zitten (drukaccumulator) als die het niet doet /goed doet of de filter zit dicht (die steekt daar ook bij) dan krijg je niet genoeg druk op je systeem en gaan je verstuivers niet open. Het kan ook zijn dat je K-jet (spinnekop) vuil is of dicht zit of een gescheurd membraam waardoor je ook geen/weinig benzine zult krijgen. Als je benzine krijgt uit de slangen maar niet wanneer de verstuivers erop zitten gok ik dt je drukaccumulator niet goed is of je filter dicht zit. Normaal moeten je verstuivers mooi sproeien wanneer je gas geeft. (je kan ook je luchtweger met de hand voorzichtig optillen)
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-04-2012, 18:24
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
je hebt een benzine pomp in je bak ziiten (de opvoerpomp) maar je hebt ook nog een pomp aan je rechterachterwiel zitten (drukaccumulator) als die het niet doet /goed doet of de filter zit dicht (die steekt daar ook bij) dan krijg je niet genoeg druk op je systeem en gaan je verstuivers niet open. Het kan ook zijn dat je K-jet (spinnekop) vuil is of dicht zit of een gescheurd membraam waardoor je ook geen/weinig benzine zult krijgen. Als je benzine krijgt uit de slangen maar niet wanneer de verstuivers erop zitten gok ik dt je drukaccumulator niet goed is of je filter dicht zit. Normaal moeten je verstuivers mooi sproeien wanneer je gas geeft. (je kan ook je luchtweger met de hand voorzichtig optillen)
vader van michael

wij zitten samen op 1lijn,moet het filter gaan vervangen en de pompdruk gaan meten en dan weet ik meer.
als ik de luchtweger optil gebeurt er niets aan de nieuwe verstuiver,haal ik de leiding van de verstuiver krijg ik wel benzine.
dus ben bang dat de pomp druk niet goed is of ergens een verstopping heb.
Startpiloot in de inlaat slang waar de carterontluchting op zit en dan wil hij lopen op de startpiloot.
moet het dus in de benzine toevoer zoeken.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-04-2012, 18:26
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Hey leuk weer zo'n probleem

*Brandstof filter al eens vervangen ?
*De Druk Accumulator idd chekken of vervangen
*Brandstof pomp controleren deze moet 6 bar hebben
*spinnerkop eventueel controleren, maar dan zou ik eerst bovenstaande nalopen
*stuurrelais controleren
*injecoren nakijken of vervangen deze gaan pas open bij 3 bar!




Grtz, Ramon
Reply With Quote
  #14  
Old 08-04-2012, 15:45
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Black-Beast-16v
vader van michael

wij zitten samen op 1lijn,moet het filter gaan vervangen en de pompdruk gaan meten en dan weet ik meer.
als ik de luchtweger optil gebeurt er niets aan de nieuwe verstuiver,haal ik de leiding van de verstuiver krijg ik wel benzine.
dus ben bang dat de pomp druk niet goed is of ergens een verstopping heb.
Startpiloot in de inlaat slang waar de carterontluchting op zit en dan wil hij lopen op de startpiloot.
moet het dus in de benzine toevoer zoeken.



Ik zou beginnen met het filter, als de wagen al een tijdje heeft stil gestaan durven deze wel eens dicht te slibben. kost niet teveel, een andere drukaccumulator is al gelijk wat prijziger.

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn 1.8 GTI 8v (EV-blok) opvoerpomp was kapot, filter zat dicht, sproeiers zaten dicht en luchtweger had een scheur in het membraam, drukaccumulator was goed.

Met de tekening hierboven ben je aleen eindje geholpen

Ik ben benieuwd naar de vorderingen
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-04-2012, 20:13
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Ik heb hier een K-jetronic boekje liggen dus ik kan nog meer tekeningen plaatsen of info

Grtz, Ramon
Reply With Quote
  #16  
Old 11-04-2012, 17:19
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

zo de pomp wat in de tank zit werkt nu ook heb 2 draatjes moet om solderen zaten verkeert heb filter er ook nieuw in zitten en ga morgen proberen hem te starte op hoop van zegen start die maar we zullen zien plus alle 2 me pompe werke nu constans dus er is vooruit gang
Reply With Quote
  #17  
Old 11-04-2012, 17:30
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

dat was bij mij eerst ook het probleem! dat ie op t begin ook niks deed. na vanalles nagekeken te hebben, ook door de garage, zat bij mij het probleem dat ie helemaal niet liep, in de Spinnekop...

daarna nog te weinig druk bij volgas, maar hij liep toen wel al iig. laatst de juiste pomp gemonteerd en nu loopt ie weer goed

edit: ik had dus een 2e handse spinnekop op de kop getikt
Reply With Quote
  #18  
Old 11-04-2012, 20:58
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
dat was bij mij eerst ook het probleem! dat ie op t begin ook niks deed. na vanalles nagekeken te hebben, ook door de garage, zat bij mij het probleem dat ie helemaal niet liep, in de Spinnekop...

daarna nog te weinig druk bij volgas, maar hij liep toen wel al iig. laatst de juiste pomp gemonteerd en nu loopt ie weer goed

edit: ik had dus een 2e handse spinnekop op de kop getikt



Daar heb ik er ook 4 van liggen, ooit eens gekregen complete kop met bovenkanten van de luchtfilter bakken
Reply With Quote
  #19  
Old 11-04-2012, 20:58
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Black-Beast-16v
zo de pomp wat in de tank zit werkt nu ook heb 2 draatjes moet om solderen zaten verkeert heb filter er ook nieuw in zitten en ga morgen proberen hem te starte op hoop van zegen start die maar we zullen zien plus alle 2 me pompe werke nu constans dus er is vooruit gang



Draadjes verkeerd ?
Die stekkertjes kunnen toch maar op 1 manier
Reply With Quote
  #20  
Old 11-04-2012, 22:47
Black-Beast-16v Black-Beast-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Draadjes verkeerd ?
Die stekkertjes kunnen toch maar op 1 manier
ja niet wat op de pomp komt maar daar binnen in zat scheinbaar een kabeltje verkeert zo hoe de monteur zij want die pomp wat in de tank komt zeg maar doet het nu ook gwn

Last edited by Black-Beast-16v : 11-04-2012 at 22:49.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum