|
|||
|
|||
schroefset verschil
hey beste mensen
ik heb een probleem met mijn schroefset achter aan 1 kant is die hoger geschroeft en toch staat die nu recht met de andere kant waar kan dit aan liggen schroefset op ??? nieuwe halen en hoe kan ik ze stugger maken zakt te ver in dus kan niet echt laag met mijn verbreed staal achter 9j iemand ideeen of antwoorden grtzz willem |
|
||||
|
||||
Verschil in hoogte ligt eraan dat geen enkele auto 100% symmetrisch is.
Je zal dus altijd verschil hebben. Stugger maken met bumpstops. (En een beetje gebruik maken van interpunctie kan ook geen kwaad) |
|
||||
|
||||
Ook altijd goed op letten waar je je auto hoger of lager schroeft.
De straten zijn buiten ook nooit helemaal gelijk. Ik doe het altijd in m'n garage waar de vloer helemaal waterpas is. Maar dan nog zit er verschil in schroefdraad doordat wat Gertjan al zei, auto's zijn nooit helemaal symmetrisch. Ken ook mensen die hun auto buiten op een ongelijke klinkerweg gaan verstellen dan klopt er ook niet veel meer van..
|
||||
|
||||
Ik draai de stelringen altijd gewoon op dezelfde hoogte, dat ie dan op de weg misschien een beetje verschilt maakt ook niet zoveel uit
|
|
||||
|
||||
Nee, je zult het ook niet snel zien dat verschil.
Bij scheelt het nooit meer dan 5mm per veerpoot.
|
|||
|
|||
als auto,s niet symetrisch zouden zijn
zouden alle auto,s met standaard/niet schroefbare onderstellen dus allemaal wat schuin staan??? dat lijkt mij wat sterk??????? heb onlangs m,n 84 er caddy verlaagt en voor schroefpoten gebruikt beide op gelijke maat gezet en auto staat links op gelijke hoog als rechts kan haast geen toeval zijn toch?? |
|
|||
|
|||
Quote:
Zit meestal wel een halve cm verschil in (ook bij nieuwe auto's) |
|
||||
|
||||
Klopt, bij de meeste auto's zie je het met het blote oog niet, pas wanneer je gaat meten.
Als ik m'n originele veren gebruik of m'n schroefset overal gelijk zet, dan wijkt links bijvoorbeeld 3mm af van rechts. (Ik ben nogal perfectionist dusja :P )
|
|||
|
|||
ik ben er een keer heel de dag mee bezig geweest, in de garage vlakkevloer. lintmaat erbij. en iederkeer meten vanaf grond tot aan de wielkast.
en dan gelijk laten uitlijnen. |
|
||||
|
||||
Ik heb liever m'n draagarmen en veerpoten op dezelfde hoogte door de stelringen op dezelfde hoogte te schroeven dan m'n wielkasten mooi gelijk aan de vloer.
|