|
|||
|
|||
koelvloeistoflampje blijft knipperen na cockpitwissel
Ik heb in mijn Golf II 1.6 van '89 een cockpitje met toerenteller ingebouwd. (mijn Golf is dus het nieuwe type, met 1 stekker op de cockpit).
Het cockpitje zou volgens de verkoper in orde zijn, maar ik had de volgende problemen (ik vermeld het maar, wie weet ziet iemand een verband). - Benzinemeter deed het niet - bij op contact zetten deed het koelvloeistoflampje niets - idem voor oliedruklampje. Ik heb de folie van mijn eigen cockpit (zonder toerenteller) overgezet, en daarmee werkt alles weer. Echter 1 probleem blijft, het lampje van de koelvloeistof / temperatuur blijft knipperen. Na wat zoeken hier op het forum vermoed ik dat dit te maken heeft met het feit dat mijn Golf geen niveausensor voor de koelvloeistof heeft. Een opmerkelijk ding wil ik ook nog even vermelden. Mijn oude cockpit had wel een symbooltje bij het KVS temperatuur ledje. Terwijl de nieuwe dat niet heeft, maar wel op dezelfde plek zit. Misschien is dit een aanduiding dat deze cockpit wel met een niveau sensor werkt, en mijn oude juist niet? De nieuwe cockpit is er 1 met MFA mocht dat er nog toe doen. Heeft iemand hier een nette oplossing voor? Want ik wil wel graag dat het lampje het wel doet in geval van overhitting. Alvast bedankt voor het meedenken! Last edited by Jerome : 10-06-2012 at 11:23. |
|
|||
|
|||
even omhoog want ik snap er helemaal niets van en wordt er langzamerhand toch wel gek van dat ik zo lang bezig ben met een "plug&play" toerentellertje.
Ik heb nu vanuit de draadboom naar het cockpitje de draad voor het koelvloeistofniveau aan de massa gelegd. Dat gaat goed, tot dat je de lampen aan doet Dan begint het temperatuur lampje (of waarschijnlijk de niveau waarschuwing) weer vrolijk te knipperen. Ik denk dat het samenhangt met een ander probleem dat ik geconstanteerd heb: De verlichting van het cockpitje doet het niet (alleen die achter het LCD schermpje doet het). Lampjes zijn nieuw en voor montage getest. Daarbij doet het LCD schermpje ook niets. Iemand een oplossing, of is dit cockpitje gewoon te gaar? Alle tips zijn welkom! |
|
|||
|
|||
Toch nog eens proberen of iemand een oplossing weet. Ik heb namelijk nog iets raars gemerkt: De verlichting van de cockpit doet het dus niet (verlichting digitaal klokje wel), behalve als de auto niet op contact staat, dan brandt de verlichting wel. Kan dat te maken hebben met een massa probleem ofzo? Massa op het kleppendeksel heb ik voor de zekerheid vernieuwd, zonder resultaat helaas.
|
|
||||
|
||||
De printfolie van een teller met MFA is anders dan die van 1 zonder MFA misschien zit hier je probleem in.
|
|||
|
|||
Ah dat is dan wel een goed punt, daar had ik niet bij stil gestaan.
Dan ben ik weer terug bij af Maar iig bedankt voor je reactie! |
|
||||
|
||||
je kan ook de toerenteller in je oude klok met je oude folie bouwen