Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-06-2012, 20:18
bartje42 bartje42 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 12
Default past een 1.8 gti kop op 1.8i 90 pk blok?

Hallo, ik heb een Golf 2 1.8i 90pk van 1986 met een defecte koppakking. Ook heb ik een GTI van 1991 staan voor onderdelen met een goede motor. Past de gti kop op het 90 pk blok en haal ik er dan meer vermogen uit?

groetjes, Bart
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2012, 20:46
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Waarom wissel je de motor dan niet,als er toch een goede motor in de GTI ligt?
Reply With Quote
  #3  
Old 13-06-2012, 19:54
bartje42 bartje42 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 12
Default

De GTI motor is d'r eentje uit 1991, met een moderner injectiesysteem (Digifant?) en de GT heeft nog zo'n oud type injectie met luchtweger, K-Jetronic geloof ik. Als ik dan toch de GTi motor inbouw dan wil ik ook graag het Digifant systeem. Is dat veel werk dat ombouwen of is dat plug en play?
Reply With Quote
  #4  
Old 13-06-2012, 22:02
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

het kan, mn broertje rijd met zon combi.

ik denk.. let wel denk!. dat je met de gti kop ook de gti injectie moet bouwen, om m lekker te laten lopen.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-06-2012, 18:01
bartje42 bartje42 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 12
Default

Ik wil inderdaad het hele gti blok inbouwen incl. het injectiesysteem van de gti. Is dat te doen? Niemand hier ervaring mee?????
Reply With Quote
  #6  
Old 14-06-2012, 21:55
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Mja leuk, maar denk eraan dat je auto van 86 is en het blok met digifant van 1991 dus nieuw model zekeringkast, dat moet je dus of omstekkeren of ombouwen naar nieuw type zekeringkast ce2.

Ook je brandstofpomp moet je aanpassen omdat een k jet pomp die er nu onderzit een te hoge brandstofdruk heet voor digifant injectie.

Dus al met al wel wat werk.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-06-2012, 22:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

brandstofpomp kan er gewoon onder blijven,kabelboom aansluiten is pakembeet een uur werk,als je een schema bij de hand hebt.de rest is plug en play.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-06-2012, 22:10
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Ik had een G60 kop op mijn monopoint 1.8
Gewoon ori inspuiting en dus geen vermogenswinst. Die kop had ik toevallig gewoon liggen.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-06-2012, 22:27
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Zeg alleen dat de zekeringkast anders is en dat je dat dus om moet stekkeren en niet iedereen heeft dat in een uurtje voor elkaar.

En volgens mij blijft de brandstofdruk van een k jet pomp te hoog, maargoed dat zal jij beter weten dan ik.

Verder stelt het idd niet zo heel gek veel voor.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-06-2012, 22:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
Zeg alleen dat de zekeringkast anders is en dat je dat dus om moet stekkeren en niet iedereen heeft dat in een uurtje voor elkaar.

En volgens mij blijft de brandstofdruk van een k jet pomp te hoog, maargoed dat zal jij beter weten dan ik.

Verder stelt het idd niet zo heel gek veel voor.

de brandstofdruk word in de fuelrail [edit,meer specifiek,aan het eind van de rail bevindt zich de drukregelaar]afgeregeld op de juiste werkdruk,dus als zet je er een brandweerpomp achter,maakt dat niets uit.
de digifant is erg simpel van opzet,dus met een beetje technisch inzicht is dat zo gefixed.

was overigens niet aanvallend bedoeld
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.

Last edited by De Pul : 14-06-2012 at 22:34.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-06-2012, 22:33
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Geen punt! Duidelijkheid voor alles
Reply With Quote
  #12  
Old 14-06-2012, 22:37
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
Geen punt! Duidelijkheid voor alles

ik denk dat de onduidelijkheid door TS is geschapen op het moment dat ie 2 topics opende over dit onderwerpzie nu trouwens dat het zelfs in het mk1 forum staat
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2012, 08:07
bartje42 bartje42 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 12
Default

Dank voor jullie reacties, ik ga nu eerst het gti blok reviseren en daarna inbouwen in de '86 gt, wil de K-jetronic gewoon behouden, die is gewoon in orde. En dan blijft de auto verder ook origineel (op het gti blok na dan). Zijn alle aansluitingen op onderblok en kop hetzelfde?
Zijn er interessante adressen voor lagerschalen, zuigerveren en pakkingsets te kopen? Ik kan alleen maar tuningspulletjes vinden maar die heb ik niet nodig.

gr, Bart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum