#1
|
|||
|
|||
Hoog toerental + koelvloeistof verbruik
Hallo allen,
Ik heb wat probleempjes met m'n bolide; Golf 3 ('93) 1.4 Orlando CL 44 KW E2: 1. Mijn auto verbruikt koelvloeistof. 2. Geeft uit zichzelf meer gas/draait hogere toeren. (witte rook uit uitlaat?) De koppakking is +/- 6maanden geleden gemaakt en waterpomp is vervangen, dus die kunnen het in principe niet zijn? Temp. loopt ook niet te hoog op.. Ook is er laatst een nieuwe carburateur op geplaatst omdat m'n automatische choke kapot was. Bougie + kabels zijn ook vervangen. Heeft er iemand ideeen/suggesties wat het zou kunnen zijn? Ik hoor graag van jullie. |
#2
|
|||
|
|||
1. Je radiateur zou lek kunnen zijn. Zijn er sporen van lekkage?
2. Hoeveel meer? Loopt-ie een beetje hoger of gaat-ie loeien? Is het constant of wisselend? |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
1. Ik zie hier en daar wel wat vochtplekken ja.. 2. Loeiend + wisselend. De ene keer wel, de ene keer niet. |
#4
|
|||
|
|||
Goed, ben er waarschijnlijk achter wat het is:
versleten koppelingsplaten. Ik heb volgende week een afspraak bij een 'beun'. Zou iemand mij een prijsindicatie kunnen geven voor dit grapje? Heb nml niet direct contact met meneer en dit is de 1e keer dat ik de auto bij hem neerzet. Deze afspraak is wel geregeld met iemand die ik vertrouw, maar om toch een beetje te kunnen checken of hij me teveel laat betalen.. Iemand suggesties? Bij voorbaat dank! [Golf 3 '93 1.4] |
#5
|
||||
|
||||
Weet je zeker dat het je koppeling is? Dat zou dus betekenen dat als je in een versnelling rijd en je volgas geeft dat je koppeling doorslipt?
Witte rook uit de uitlaat kan wel een signaal dat hij koelvloeistof verbruikt omdat bijvoorbeeld je koppakking lek is. (ook al is deze vervangen, als je kop niet gevlakt is of je kop is niet goed aangedraait/geen nieuwe rekbouten) Dit zou ook je onregelmatig lopen verklaren omdat je motor niet op kvs hoort te lopen en hierdoor in de war raakt. Ruiken je uitlaatgassen niet naar koelvloeistof?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
|||
|
|||
ik vind het altijd interessant wat er uiteindelijk kapot is bij velen omdat ze vaak onduidelijk zijn met wat er precies aan de hand is bij die sympomen van jou bv kunnen het hele andere dingen zijn dan je koppeling,je merkt toch duidelijk wanneer de koppeling slipt dan gaat je toerental heel snel hoorbaar omhoog als je vol gas geeft of een heuvel/bergje oprijd op de weg,ma ja denk dat je tussen 250 en 350 euro kwijt bent ongeveer met die koppeling vervangen,denk dat je met al die kosten beter een ander golf had kunnen kopen
|
#7
|
|||
|
|||
Mwoah hangt ervanaf wat de 'beun' ervoor vraagt, er zijn ook al koppelingssetjes van 150 euri op de markt
__________________
Vroeger: Polo 86c, Golf 3 2.0 8v. Nu: Seat Leon 1.8 20vT |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Koelvloeistof verbruik kan nooit veroorzaakt worden door slippende koppelingsplaten! ik denk dat het je koppaking is of een lek in je koelsysteem, je geeft zelf al aan dat er witte rook uit de uitlaat komt..... het onregelmatig lopen kan je verwijten doordat er KVS in het verbrandingsproces zit (witte rook). Ik zou er iemand met verstand naar laten kijken....
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
Nadat ik een flesje bij de koelvloeistof heb gegooid, was dat probleem verholpen.
Daarbij vertelde een bekende dat je altijd witte rook hebt bij een bepaalde buitentemperatuur als je motor steenkoud is. Ik heb in het verleden als eens gehoord dat m'n koppeling bijna "op" was, dus na nog wat geklets met de kennis (die zelf een Peugeot sleutelaar is), vind ik de aanname 'versleten koppeling' vrij logisch. Harstikke bedankt voor jullie reacties , en we zullen volgende week wel zien wat eruitkomt! |