Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2012, 17:59
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default Golf MK1 van 4 naar 5 bak

Hallo ,

Ik heb mijn golf1 1980 , 1300 omgebouwd van een 4 bak naar een 5 bak .

Alles past perfect , het probleem wat ik heb , is de schakelstang en de versnellings pook.

Als ik hem zo afstel dat ik de achteruit heb dan heb ik geen vijfde versnelling .

en anders om asl ik he schakelstang zo afstel dat ik de vijfde versnelling heb dan heb ik weer geen achteruit .

Wat heb ik fout gedaan ,of wat moet ik veranderen???
Reply With Quote
  #2  
Old 07-08-2012, 18:02
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 07-08-2012, 18:10
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by Tuinhek


Nee dat had ik al gezien maar dat is een bigblok , ik heb een smallblok zit heel anders in elkaar.

Ik heb ook al bij de sloop geprobeerd om een schakel pook en schakelstang van een golf 2 1300 vijfbak om te plaatsen maar dat past niet en bij de sloop zij bijna alle schakelstangen door geflext om demoto uit te bouwen .
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2012, 18:18
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Wat voor bak heb je gebruikt?
ik wil mn 1100 ook voorzien van een 5 bak als mn druklager overleden is (endatistiebijna:P)
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2012, 18:47
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Welke schakelstang heb je nu dan? De originele van de 4-bak?
Ik heb altijd begrepen dat die tekort zijn.

Welke steunen heb je gebruikt? Ik heb zelf ook nog een 8P bak liggen + toebehoren welke erin moet.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-08-2012, 19:00
JeTTa Mk1 JeTTa Mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 55
Default

ik heb dit zelf ook gedaan bij mijn 1300..
had ook het probleem dat bij achteruit de 5 niet gevonden werd en andersom.
de ombouw werkt prima met de bestaande stang.

als je in je auto zit en de schakelpook hoes omhoog haald dan zie je als het goed is in het bakje aan de rechterkant een kunstof geleider zitten..
deze kan je heel makkelijk verwijderen en dat moet je ook doen..
zodra deze weg is gaat het schakelen misschien gelijk goed naar de 5 en anders moet je nog iets stellen!

succes!!
Reply With Quote
  #7  
Old 07-08-2012, 19:30
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by JeTTa Mk1
ik heb dit zelf ook gedaan bij mijn 1300..
had ook het probleem dat bij achteruit de 5 niet gevonden werd en andersom.
de ombouw werkt prima met de bestaande stang.

als je in je auto zit en de schakelpook hoes omhoog haald dan zie je als het goed is in het bakje aan de rechterkant een kunstof geleider zitten..
deze kan je heel makkelijk verwijderen en dat moet je ook doen..
zodra deze weg is gaat het schakelen misschien gelijk goed naar de 5 en anders moet je nog iets stellen!

succes!!


Dat heb ik al gedaan maar het blijft zo of geen 5 of geen achteruit .
ik heb een 5 bak genomen van een golf 3 1.4 van 1994 past allemaal ook op het blok zit dus alleen met het schakel probleem .
Reply With Quote
  #8  
Old 07-08-2012, 19:33
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by vwmenneke
Welke schakelstang heb je nu dan? De originele van de 4-bak?
Ik heb altijd begrepen dat die tekort zijn.

Welke steunen heb je gebruikt? Ik heb zelf ook nog een 8P bak liggen + toebehoren welke erin moet.


Nee hoor de schakelstang is lang genoeg .
Reply With Quote
  #9  
Old 07-08-2012, 19:39
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Dit probleem is er vaker de afstelling komt heel nou. Het is mij gelukt door de bak in zijn achteruit te zetten en toen mijn pook net niet helemaal naar links boven te schakelen. En dan de klem op de stang zetten. Het kan dat je teveel speeling hebt op de klem tov de kogel van de bak deze zou je moeten kleiner maken dmv waar de klem op de kogel zit samen te knijpen. Dus eigenlijk iets forseren.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum