#1
|
|||
|
|||
VR6 naaf op G60
Ik vroeg mij af, aangezien de diameters van de schijven identiek zijn, of ik ook de naven van VR6 incl de schijfen, over kon zetten onder mijn Golf G60.
Zodat ik dus 5 X 100 heb. Wie oh wie weet t? |
#2
|
||||
|
||||
Dit kan , maar dan moet je ook de homokineten overzetten en de g60 abs ringen naar 5 gaats vermaken en overzetten op de vr6 naaf .
|
#3
|
|||
|
|||
Nee dat kan niet.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
De latere modellen vr6 hebben ook grotere diameter schijven.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb de copmplete ophanging van een VR6 hier staan, en die schijven hebben dezelfde diameter. Achter weet ik dat het geen probleem is. Maar als ik rallyegolf20vt
zo lees moet t dus wel te doen zijn. Zie eigenlijk ook geen andere problemen.. Iemand trouwens al ervaring mee? Last edited by Baricade : 26-12-2005 at 21:43. |
#6
|
||||
|
||||
Dan wil ik je toch nog even wijzen op de post van MelG60, ik weet er zelf t fijne niet van, maar wat ik wel weet is dat hij degene is met ervaring en het waarschijnlijk bij het rechte eind zal hebben
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
mel heeft gelijk.
Ik heb ook op mijn g60 vr6 onderstel gekocht. En ja ook de buitense homokineten. Wees wijs koop 2 nieuwe hoesjes en vet en dan in elkaar bouwen. En van een vr6 is abs standaard
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#8
|
||||
|
||||
Wielnaven van vr6 kun je WEL in g60 fusee zetten , ik heb dit zelf bij een corrado gedaan .
Weet niet hoe Mel erbij komt dat het niet past . Hij heeft dit zeker al eens gedaan . |
#9
|
|||
|
|||
@vwbullit: dus mel heeft gelijk, t kan niet, maar volgens jouw wel als ik maar het hele zooitje overneem..?!
Dit is niet vervelend bedoelt maar ik volg je niet helemaal.. @rallyegolf20vt: Kun je me anders een keer een iets uitgebreider verhaal doen over het hoe en wat. Ik is nogal een leek op dit gebied.. |
#10
|
|||
|
|||
Als je de naven van een corrado g60 en een vr6 kun je het zo overbouwen dus ik verwacht verder ook geen problemen met een golf.
De wiellagers zijn het zelfde dus die kun je rustig in je fusee persen en dat geld ook voor de naven. Dan het verhaal met de g60 en vr6 homokineet ook dat is niet spannend. De homokineet van een vr6 past zo op een vr6 aandrijas. Dus 2 nieuwe naven 2 vr6 homokineten en 2 nieuwe wiellagers en je perst alles zo in elkaar. Dan nog even iets om niet te vergeten de abs ringen die van een vr6 zijn platter dan die van een g60 en er zit bij de vr6 ring een extra gat in. Dus niet vergeten om over te zetten. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Wat bedoel je nu? Je zegt dat Mel gelijk heeft, daarna bevestig je dat het verhaal van RallyeGolf20VT klopt. Volgens mij klopt het verhaal van RallyeGolf20VT. Je zou ook de complete ophanging van de VR6 kunnen gebruiken incl. assen en draagarmen, fusees, spoorstangen etc. Dan word je spoorbreedte voor groter. Alleen kans dat je de aandrijfasflensen op je bak dan moet veranderen omdat de diameter niet klopt.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
|||
|
|||
Ik bedoel een homokineet van een vr6 past zo op een g60 aandrijfas.
|
#13
|
|||
|
|||
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,een heel onderstel overzetten ? wat een werk.
|
#14
|
|||
|
|||
@Snelsma: Bdankt dat verduidelijkt alweer een boel. Ik hoop de naven en de homokineten over te zetten van het vr6 onderstel en zo alleen nieuwe lagers aan te schaffen..is dit reeel?
@jurgen Santana:ik was ook in de war.... |
#15
|
|||
|
|||
Dit is gewoon te doen let dus alleen even op je abs ringen als je abs op je auto hebt.
|
#16
|
||||
|
||||
dat zeg ik toch ook.
Buitenste homokineten van vr6 gebruiken en het spul( fusee schijven e.d) kan overgebouwd worden. De tandkrans van vr6 op de homokineet is ander dan van een g60. Dat is het hele eieren eten. Achter is het kwestie van schijven omwisselen. Had het iets duidelijker moeten schrijven DON"T SHOOT Succes.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#17
|
||||
|
||||
ps.
Ik heb wel de vr6 fussee's gebruikt. . Ik zal even op de etka kijken de nummers van g60 en vr6 ff gedult
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#18
|
||||
|
||||
g60 357 407 256 en van een vr6 1h0 407 255 dus er is wel degelijk wat anders.
De andere types van golf 3 komen wel met de g60 nummers overeen. Niet allemaal maar volgens mij van de gti's In iedergeval van de KR PL en PG is gelijk EN vr6 AAA motor is ander nummer.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#19
|
|||
|
|||
In ieder geval alvast bedankt allemaal,Begin februari zal ik t spul gaan ombouwen.
Zal wel even een repo maken en deze dan plaatsen.. |
#20
|
|||
|
|||
Als je nu G60 Fusee's hebt moet je volgende doen:
VR6 (of van een andere 5gaats Golf3 etc) wielnaaf persen in je G60 fusee, let erop dat je de G60 abs ring aanpast want die van de 5gaats naaf is anders. Vr6 homokineten aan je G60 assen maken (mer splines) en klaar. Nu heb je nog schijven nodig want de VR6 schijven zullen niet passen ivm de offset (of niet soms RallyeGolf20VT (Klaas?) Ik geloof dat het de Golf4 schijven zijn die wel passen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |