Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 06-06-2012, 21:11
slennie12 slennie12 is offline
Forum Newbee

Default Elektrische ramen + Centrale vergrendeling aansluiten

Hallo iedereen,

Voordat ik mijn verhaaltje post, stel ik me even voor.
Mijn naam is Lennart, en ben sinds een twee maanden gelukkig eigenaar van een Golf MK3 1.6 55kw uit 1997. Hiervoor had ik een Peugeot 306 gereden, maar is helaas door een ongeval total loss geraakt.

Maar heb nu dus een Golf 3 gekocht, echter ik miste van mijn 306 heel erg de elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Nu had ik op marktplaats vanuit een sloopauto (handmatige/pneumatische) centrale deurvergrendling en elektrische raammechanismes + alle kabelbomen gekocht, echter ben ik nu bezig met het geheel aan te sluiten, en dit laat mij nogal wat vragen.

Ik volg de handleiding van de site vwgolf-info.nl (geweldige site, zag dat de eigenaar van deze site ook op dit forum zit)

Nu het volgende probleem dus;

De (handleiding ) spreekt over een groen verdeelblok die gezekerd wordt door zekering 14, alleen ik heb een dergelijk verdeelblok helemaal niet. (zie foto ) Ook zit de achterkant van de zekeringkast geheel vol.(Deels te zien op deze foto )

Mijn vraag is dus, moet ik een extra (groen + grijs) verdeelblokje hebben om mijn cv + elektrische ramen aan te sluiten? (deze stekkertjes dus; foto

Ook vraag ik mij af waarvoor deze stekker is, die binnenkabelboom hangt van de elektrische ramen + cv.

Bijna laatste vraag, deze drie stekkertjes (groen/zwarte is comfort, maar hing gewoon los, ondanks elektrisch dakraam wat ik heb? rode weet ik niet waarvoor die is, en ik heb ook nog een kleine platte witte los hangen.) maar waar zijn die rode en die witte dus voor?

Laatste vraag, de vorige eigenaar heeft naar de speakers in de deuren rood/zwarte kabels zelf gestoken, zelf wil ik weer de originele stekkers van de Golf gebruiken, maar weet niet precies waar ik de originele speaker kabel ergens moet zoeken, is daar ook weer bovenstaande stekker voor?

Sorry voor de ietwat lange (eerste) post, hoop alleen dat jullie (als experts zijnde) mij een beetje op weg kunnen helpen hiermee

Inieder geval alvast bedankt!

greetz

slennie12

Last edited by slennie12 : 07-06-2012 at 10:13.
Reply With Quote
Old 11-06-2012, 16:06
Erwin_ Erwin_ is offline
Forum Newbee

Volgensmij heb ik vroeger met hetzelfde probleem gezeten. De handleiding van GolfInfo is een handleiding gebaseerd op het oudere type MKIII. Jij hebt het nieuwe type, die heeft losse verdeelblokken die iets hoger hangen dan de zekeringkast. Dit zijn meerdere verdeelblokken met allen hun eigen kleur. De gekleurde stekkertjes moeten dus in een blok met dezelfde kleur. Het is alweer een tijdje geleden, maar volgensmij hangen ze tegen je stuurstang aan.

Die stekker waar je een foto van postte, heb je al gevolgd waar de draden uit komen? Is het niet toevallig een stekker voor de CV, die aangesloten moet worden op bekabeling die via de bestuurderskant naar achteren gaat? Ik meen dat ik die stekker er toen af heb geknipt en de draden zo kon verbinden, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn!

Verder, die loshangende stekkers hangen er omdat iedere golf voorbereid is op alle opties. Dat die stekkers er hangen betekent nog niet dat je bijvoorbeeld een comfortmodule hebt, dat kan namelijk alleen met centrale vergrendeling. Je had wel een open dak, maar geen CV, vandaar!

Groeten,
Erwin
Reply With Quote
Old 14-06-2012, 10:31
slennie12 slennie12 is offline
Forum Newbee

Erwin,

Bedankt voor de reactie, ik ga vanmiddag kijken of die verdeelblokken inderdaad er boven hangen, zou zeer mooi zijn!

Ik heb inderdaad centrale vergrendeling in die kabelboom, echter, als ik de pinnetjes van die stekkers individueel opmeet, zitten er ook twee bij van de elektrische ramen. Verder zit die stekker aan de binnenkabelboom, vandaar dat ik me ook afvraag waar die stekker voor is, want comfortbekabeling en CV signaal zitten ook in die stekker verwerkt.

Verder, die comfortmodule, is dat een aparte kast of?

Inieder geval bedankt voor de tip van de verdeelblokken, dat scheelt al een hoop!

grt

slennie12
Reply With Quote
Old 14-06-2012, 19:12
Tommie VW Tommie VW is offline
Forum Regular

Comfortmodule is een apart kastje als ik het goed heb, heb bij mn vento toen ook alles aangelegd, cv, ramen, spiegels en spoiler. En comfortsluiting werkte gelijk na aansluiten. Die verdeelblokken zitten tussen de lichtschakelaar en stuur in. Als je de schakelaar verwijderd zie je ze al zitten. Voor de draden en hun doel zal ik straks ff kijken heb toen alles op geschreven.
Passat 2.0
Vento GL
Reply With Quote
Old 21-06-2012, 14:21
Erwin_ Erwin_ is offline
Forum Newbee

De verdeelblokken al gevonden?

Het klopt dat de elektrische ramen geschakelt zijn aan de CV, als je je sleutel gedraait in je slot houdt kun je je ramen open of dicht doen. Die draden gaan via de bestuurderskant naar achteren richting de pomp. Deze bedrading ligt er al, maar niet met een passende stekker. Ik heb destijds die stekker afgeknipt en de draden doorverbonden (als het over hetzelfe gaat tenmisnte). Even goed naar de dradenschema's kijken!

Een comfort module is naar mijn weten ook een appart kastje erbij.

Succes!

Groeten Erwin
Reply With Quote
Reply

Posting Rules