Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-06-2012, 19:14
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default Probleem met sleeptuimelaars Golf 1 1100cc

Hallo gasten !
Ik kijk hier als een tijdje rond op het forum, maar heb eigenlijk nog nooit iets gepost. Bij deze is het dus het moment

Mijn Golf 1 1100 (motortype GG) heeft volgend probleem.
Sinds kort heb ik last van tikkende kleppen. Heb deze gesteld op de voorgeschreven speling (inlaat:0,15 en uitlaat:0,25 warm), maar dit helpt niet.

Toen zag ik volgende probleem (zie foto)


Ik kan van de uitlaatklep van cilinder 4 het geheel van sleeptuimelaar en de veer die deze vasthoudt ongeveer een 4-tal mm heen en weer bewegen.
Ik veronderstel een versleten bolkop van de kogelbout waarop de tuimelaar gemonteerd zit, maar kan dit niet zeker zeggen.

Hebben jullie ervaring hiermee? Kan dit de oorzaak zijn van het steeds blijven tikken van de klep(pen) ongeacht of deze afgeregeld is of niet?

Greetz
Reply With Quote
  #2  
Old 11-06-2012, 08:26
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Niemand ?
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2012, 08:32
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Lijkt me wel dat dat de oorzaak kan zijn, de andere tuimelaas kun je helemaal niet bewegen als de kleppen onbediend zijn?

p.s. goed gesteld, telkens was de klep die je stelde helemaal niet ingedrukt etc? En ik vind de waarden die je noemt eerder passen bij een koude motor - bijv. een kever stel je af op 0,15mm koud en die speling wordt warm alleen maar minder natuurlijk... Overigens ben ik niet bekend met de 1100 motoren dus kan er ook weinig zinnigs over zeggen
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2012, 12:25
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - AHC
Lijkt me wel dat dat de oorzaak kan zijn, de andere tuimelaas kun je helemaal niet bewegen als de kleppen onbediend zijn?

p.s. goed gesteld, telkens was de klep die je stelde helemaal niet ingedrukt etc? En ik vind de waarden die je noemt eerder passen bij een koude motor - bijv. een kever stel je af op 0,15mm koud en die speling wordt warm alleen maar minder natuurlijk... Overigens ben ik niet bekend met de 1100 motoren dus kan er ook weinig zinnigs over zeggen


Andere tuimelaars kan ik niet bewegen.
Kleppen zijn goed gesteld, klep was zeker niet ingedrukt.
Persoonlijk vind ik die 0,15/0,25 mm bij warme motor ook veel, maar dit geven ze van VW op...

Ik kijk alvast eens uit voor een nieuw setje tuimelaars + kogelbouten of wanneer de gelegenheid zich voordoet een goede occasie cilinderkopje.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum