#1
|
|||
|
|||
Hulp gevraagd met motorproblemen
Hallo Allemaal,
Ik ben opzoek naar iemand in de buurt van Den Haag/Gouda die veel verstand heeft van golfjes 2 8klepper. Ik heb een golf 2 1.8 8klepper. Nu heeft een vriend van mij wat omgebouwd in de draadboom zodat ik van het oude type alarmlichtschakelaar op het dashboard naar nieuw type alarmlichtschakelaar op het stuur ben gegaan. Nou heeft hij kortsluiting veroorzaakt en is mijn ontstekingsmodule doorgefikt. Andere module geregeld maar sinds dien wou ie niet lopen. Bleek dat me leidingen bij me brandstofpomp achter waren verwisseld. De wagen was goed lopend naar hem toe gegaan. Nou heb ik gevraagd wat heb je allemaal gedaan en dat kan ie me niet vertellen en ook niet te probleem oplossen. Nu zoek ik iemand die het leuk vind om mij te helpen om hem weer aan de praat te krijgen. De motor loopt alleen bij koude start loopt ie op naar de 3000 toeren en als ie warm is zakt ie wel weer terug alleen loopt ie niet honderd procent lekker. Wie o wie kan me helpen en heeft er genoeg verstand van???
__________________
Me wagenpark: - Caddy Type I 1987 - Golf Typ II Wolfburg Edition 1990 - Golf Typ II Edition Blue 1992 - LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984 |
#2
|
|||
|
|||
Even wat meer info geven, je hebt veel verschillende varianten van de carburatie/injectie op een 1.8 8v.
Weet je de motorcode ?? |
#3
|
||||
|
||||
rp waarschijnlijk.waaromis het omgebouwd vraag ik me af?
iets meer info zou geen overbodige luxe zijn idd.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
Wat ik zo ff uit me hoofd weet:
Het is een PF blok en heeft electronische injectie. Het is een wagen van 1992 en toen had je de alarmlichtschakelaar boven op het stuur zitten. Dit wou ik ombouwen omdat ik de wagen weer origineel wil maken zoals ie hoort te zijn. De wagen heb ik overgenomen zonder blok en kabelboom en ik had nog een motor met kabelboom liggen alleen uit een '90 model dus met de alarmlichtschakelaar in het dashboard vandaar de verandering. De wagen staat bij me ouders dus ik kan niet zo 123 ff kijken. Ze hebben namelijk bij mij voor de deur de G60 lijsten van de deur afgerukt met de Blue Edition plaatjes :-S
__________________
Me wagenpark: - Caddy Type I 1987 - Golf Typ II Wolfburg Edition 1990 - Golf Typ II Edition Blue 1992 - LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984 Last edited by tebafla : 21-06-2012 at 22:31. |
#5
|
||||
|
||||
een gti dus.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
|||
|
|||
Oeps dat was ik vergeten erbij te zetten ;-)
__________________
Me wagenpark: - Caddy Type I 1987 - Golf Typ II Wolfburg Edition 1990 - Golf Typ II Edition Blue 1992 - LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984 |
#7
|
||||
|
||||
was de complete kabelboom eruit dan?[er even vanuit gaand dat je met motor uit/ombouwen alleen de motorboom meeneemt]en heb je enig idee hoe de kortsluiting veroorzaakt is?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
De vorige eigenaar heeft 1/2 jaar in die wagen gereden en toen besloten om het blok wat erin lag in zijn scirocco te bouwen en heeft dus motor plus motorkabelboom en kabelboom van het dashboard overgezet. Dus ik heb een complete wagen overgenomen op die drie dingen na.
Wat precies de kortsluiting heeft veroorzaakt weet ik niet want die gozer zou voor mij de wagen APK keuren en dat gelijk meenemen kwa ombouwen. En nu is het probleem dat hij mij niet kan vertellen wat er is mis gegaan en zit ik met de gebakken peren zit
__________________
Me wagenpark: - Caddy Type I 1987 - Golf Typ II Wolfburg Edition 1990 - Golf Typ II Edition Blue 1992 - LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984 |
#9
|
||||
|
||||
dus als ik het goed begrijp heeft ie al goed gereden en is ie verder niet aan de motorboom geweest,maar alleen aan het dashgedeelte,daarna is dit probleem ontstaan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
Jep, dat is wat ik van hem begreep alleen ik denk dat hij ook nog andere dingen heeft gedaan want me brandstofleidingen bij me injectierail waren omgedraaid. Ik heb hem lopend daar heen gebracht en met de lepelwagen weer meegenomen want hij deed het niet meer. Toen ben ik met iemand anders erna gaan kijken en toen zijn we er achter gekomen dat die verwisseld waren. En die gozer maar volhouden dat ie niet weet waarom
ie niet wou starten :-S
__________________
Me wagenpark: - Caddy Type I 1987 - Golf Typ II Wolfburg Edition 1990 - Golf Typ II Edition Blue 1992 - LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984 |
#11
|
||||
|
||||
oke.....je zit voor mij niet echt naast de deur,anders had ik er met liefde even naar gekeken,kan nooit veel zijn.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
Hey De Pul,
Als er niemand anders is in de buurt van mij dan zit er maar één ding op en dat is de GTI in de lepelwagen en naar jou toe komen. Heb jij ook onderdelen liggen van GTI 8klepper mocht er wat stuk zijn??
__________________
Me wagenpark: - Caddy Type I 1987 - Golf Typ II Wolfburg Edition 1990 - Golf Typ II Edition Blue 1992 - LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984 |