#1
|
||||
|
||||
Paar vraagjes Golf 2
Weer opnieuw aangepast!
Centrale vergrendeling van mijn Golf 2, als ik de auto van slot haal, of juist op slot doe, branden alleen de rechter knipperlichten. Hoe kan ik er voor zorgen dat de linker ook weer gaan branden? Zal waarschijnlijk ergens een draadje los zitten, maar ik heb echt geen flauw idee welke dat zou kunnen zijn, en waar. Gaskabel van deze zelfde auto schiet nu met enige regelmaat los, zeer irritant en ook wel erg gevaarlijk. Vorige eigenaar heeft het rubber van het gaspedaal vervangen, alleen daar schiet de gaskabel dus erg makkelijk uit. Heb er nu heel provisorisch een tyrerap bij in gedrukt, maar ook daar is die uit geschoten. Iemand die mij kan helpen met deze twee vragen?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 Last edited by Wouter42 : 03-06-2012 at 18:22. |
#2
|
|||
|
|||
Je kan alles laten zitten
alles past 1 op 1 heb toen het zelfde gedaan
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Top! Dan kan ik daar ook aan gaan beginnen. Bedankt voor de reactie.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Graag gedaan Al zou ik wel als ik jou was de remmen van een GTI of G60 plaatsen want die masieve schijven is geen aan rader
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat is uiteindelijk ook wel de bedoeling. Ik ga de te lange route nemen, van 1.3 naar 1.6, als die 1.6 er in zit kan ik verder alles laten zitten en dan de 1.8 er in hangen.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#6
|
|||
|
|||
uuhm
ik zou het anders doen als ik eerlijk ben. Want je moet wel je kabelboom omleggen en een brandstofpomp plaatsen achter dat is echter niet het zelfde maar dacht dat je dat wel begrepen had
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat begrijp ik ook wel. Voor mij is het voor nu handiger om er eerst een 1.6 van te maken. Kan ik ook eindelijk wat zuiniger en met minder toeren rijden door een 5e versnelling. Ook zal het niet zo zijn dat die 1.6 er een paar maanden in zit, dat zal wel een paar jaar zijn. Rustig aan verbeteren.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#8
|
||||
|
||||
Waarom niet alle onderdelen bij elkaar sprokkelen en de 1.8 GTI inbouwen als je alles compleet hebt? Nu kost het alleen maar extra werk en geld als je eerst een 1.6 wil inbouwen....en om dat nou te doen om zuiniger te rijden...denk niet dat je er veel mee opschiet
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
Ik sluit me aan bij wat rené zegt
Ik zou er meteen een 16v van maken dan spaar je meer geld uit als dat je er eerst een 1.6 van maakt
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#10
|
||||
|
||||
Is misschien wel een goed plan ja.
Even een andere vraag; past de 5-bak van een 1.6 op mijn 1.3 motor?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#11
|
|||
|
|||
Dat past wel ja
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#12
|
||||
|
||||
nee dat past niet....1.3 is smallblock en een 1.6 is een bigblock.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
Weetje dat zeker ?
naar mijn weten past een 5 bak op een 1.3 ik kan natuurlijk de plank mis slaan Edit: Klopt wat rené zegt er past indd geen 5 bak op een 1.3
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 Last edited by Jetta-GTI-16v : 07-11-2011 at 20:40. |
#14
|
||||
|
||||
Als je toch zo'n 1.3 hebt, met injectie.
Die lopen naar mijn weten toch best pittig en redelijk zuinig. Waarom dan eerst naar een 1.6 en uiteindelijk GTI? Laat 'm lekker zitten, en duw je dat geld in het GTI blok
__________________
VWClubParkstad |
#15
|
||||
|
||||
die 1.3 [ongeacht of het injectie is] is sowieso zuiniger dan een 1.6 met zo'n schijt carb erop.
gewoon gelijk naar gti ombouwen of helemaal afblijven,zo'n 1.6 met 2e2 carb word je echt niet blij van.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Oké, nou dan zal ik de 1.6 wel overslaan. Delen zoals de versnellingsbak, kabelboom en brandstofpomp van de 1.6, die kan ik wel gebruiken voor de GTI? En zijn er nog meer dingen die ik kan gebruiken? Wil nu al zo veel mogelijk verzamelen, zodat als ik ergens een GTI blok op de kop kan tikken, ik deze er ook meteen in kan lepelen.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#17
|
||||
|
||||
contact corrado-usa eens,die heeft een complete gti liggen voor sloop.heb je alles ineens.is een fris motortje,zover ik weet.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
brandstofpomp van een 1.6 is mechanisch en zit aan het onderblok. Die van een GTI hangt naast de brandstoftank.
Versnellingsbak past...zijn beide 020 bakken. Kabelboom stelt niet zoveel voor..zoveel zit er niet op een 1.6 carb of 8V/16V gti. Mooiste is een complete auto (sloop GTI) kopen en die als donor gebruiken voor de ombouw. Weet je zeker dat je alles compleet hebt.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#19
|
||||
|
||||
@ De Pul: high 5!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#20
|
||||
|
||||
Thanks heren! Denk dat ik dat maar eens eventjes ga doen.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |