|
|||
|
|||
Golf 1 1.5 jb problemen.
Hallo mensen,
Ik heb een golf 1 1.5 en zit met een probleem. Als ik een constante snelheid rij dan valt het vermogen weg en valt hij uit. Alsof hij hem smoort ofzo. Ik heb al een hoop vervangen Brandstof filter, contactpuntjes (ook afgesteld), verdeler kap etc etc. Carburateur lijkt ook goed. Het vreemde is dat hij nu super loopt, en rijdt. Tot dat hij je laat staan. Soms komt dit voor na een paar honderd meter en soms na 10 km. Iemand een idee wat dit kan zijn? degene die het weet is een held. |
|
|||
|
|||
als je motor uitvalt, draai dan de tankdop er eens af hoor je dan gesis?
benzinepomp trekt waarschijnlijk vacuum in benzinetank,ontluchting tankdop en/of tank verstopt. |
|
||||
|
||||
Kan zijn dat het zeefje in je tank verstopt zit. Deksel onder de achterbank losschroeven en dan de vlotter/aanzuigleiding uit de tank halen. Dan zie je aan de aanzuigleiding het deel wat in de tank zit een zeef zitten. Prik daar die gaatjes/ sleufjes maar eens goed door. Tevens kun je dan ook kijken of je tank niet vervuild is met rommel of water.
Doe dit niet als je net getankt hebt en de tank helemaal vol zit
|
|||
|
|||
Quote:
Heb ik al gedaan, er zat geen zeefje in, Alleen een slangetje wat onder in de tank zit. Lijkt me niet dat dit het probleem is. Maarja ik ga er binnenkort maar even mee aan de gang. als ik het heb gevonden dan zal ik het even zeggen. (: |
|
|||
|
|||
Ik heb ook een Golf 1 JB uit 1983 en een soortgelijk probleem gehad.
Bij de mijne is het zwarte potje (soort colablikje maar dan wat kleiner, terugloop?) wat tussen de brandstofaanvoer en carb zat vervangen. Althans mijn monteur heeft een filter tussen gemaakt en dat potje afgesloten. De brandstofaanvoer stokte waarschijnlijk in dit deel dus hij heeft een soort "shunt" in de vorm van een filtertje tussen gemaakt. Tot op heden geen probleem meer mee gehad. |