#1
|
||||
|
||||
ABF tech. info gezocht
Hoi ik ben op zoek naar technische specivicaties over het ABF blok.
(ik heb er een uit '94) en verder alles wat er over vrij gegeven wordt. Bedankt alvast voor de moeite!
__________________
"We zûllen eens kijken of we die stenen er uit kunnen krijgen |
#2
|
||||
|
||||
Aantal cilinders: Type 4/DOHC
Inhoud cm³ 1985 Kompressie : 1 10,5 Loodvrije benzine Ja Octaangehalte (minimum) RON 95 Ontstekingssysteem Type Digifant ML5.9 Ontstekingssysteem Beschrijving Map-h Plaats v. trigger Stroomverdeler Brandstofsysteem Merk Bosch Brandstofsysteem Type Digifant ML5.9 Brandstofsysteem Beschrijving MFI-s Luchtmeting Type MAP Gecombineerde ontstekings- en brandstofregelmodule Ja Diagnose-aansluiting Ja |
#3
|
||||
|
||||
Tnx, weet je toevallig ook nog iets over de standaard pk waardes?
(die volkswagen vrijgeeft en de echte ) En iets over het standaard koppel?
__________________
"We zûllen eens kijken of we die stenen er uit kunnen krijgen |
#4
|
||||
|
||||
volgens volkswagen heeft de motor als het goed is: 110 kw/150 PK bij 6000 toeren.
heb zelf nooit zo'n motor getest dus de echte waarden weet ik niet |
#5
|
|||
|
|||
Over de pk-tjes.
De motor schijnt door VW iets teruggeschroefd te zijn ivm anders te kleine verschil ivm vr6. Standaard opgegeven is 150pk en 180Nm . Daar zit je ws std. al iets overheen. Een paar pk. Als je de auto een chippie geeft en een spaggetie spruitstukje geeft, zou je wel in de buurt van de 170 moeten kunnen komen. Dit heb ik van horen zeggen, ik heb er nog nooit mee geklooit. Dus ik kan je weinig vertellen. Het ontwerp van de kop schijnt veel voordelen te hebben, werden vroeger vollop in de cross gebruikt(de rede waarom ze moeilijk te krijgen waren). Tegenwoordig rijden die mensen veel met 2 liter 20 kleppers atmo. Nog wat kleine technische info: Boring: 82,5mm Slag: 92,8mm Drijfstanglengte: 159mm Pistonpendiameter: 21mm Compressie: 10,4:1 Diameter inlaatkleppen: 32mm Diameter uitlaatkleppen: 27mm (goedkoop/makkelijk te vervangen voor 28mm) Map sensor capaciteit: 120 kPa (1,2 Bar) dus voor turboombouw kan je std. computer aan de wilgen hangen (of om laten bouwen). Als je nog iets specifieks wil weten, ik heb er 1 uit elkaar getrokken/liggen. Of voor onderdelen. Moet je maar laten weten. |
#6
|
||||
|
||||
JA!!! Iemand met verstand! Welke turbo's passen er op en hoe en wat en waar en waarmee enz.....
En nog een volgend vraagje wat moetten deze blokkenaan rpm makkelijk aan kunnen (als ze warm zijn)??? BEDANKT VOOR DE INFO TOT DUSVER!!!!
__________________
"We zûllen eens kijken of we die stenen er uit kunnen krijgen |
#7
|
||||
|
||||
Klopt het dat de uitkleppen van een ABF natriumgekoeld zijn? Iemand die dat weet?
Mvg, Pim |
#8
|
||||
|
||||
Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen
Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis. |
#9
|
|||
|
|||
kep nog een abf motor in de aanbieding met 45er webers der op. uitdraai aan wezig 175pks ps hij staat op marktplaats tekoop
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt helemaal gelijk. Dom. |
#11
|
||||
|
||||
Interessant topicje, heb zelf ook een abf in mijn mk3 gti liggen en die mag wel wat meer GTI karakter krijgen...
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#12
|
||||
|
||||
Zo... Even geleden...
Mijn bevinding, turbo is niks! Dubbele Webers toch de betere optie (met nieuw KMS systeem?)
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
en waarom niet als ik vragen mag?
__________________
Scirocco '75 2L 16V ABF |