Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2008, 23:47
MK1-ABF's Avatar
MK1-ABF MK1-ABF is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 9
Default ABF tech. info gezocht

Hoi ik ben op zoek naar technische specivicaties over het ABF blok.
(ik heb er een uit '94) en verder alles wat er over vrij gegeven wordt.
Bedankt alvast voor de moeite!
__________________
"We zûllen eens kijken of we die stenen er uit kunnen krijgen
Reply With Quote
  #2  
Old 05-04-2008, 10:49
hightower's Avatar
hightower hightower is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 113
Default

Aantal cilinders: Type 4/DOHC
Inhoud cm³ 1985
Kompressie : 1 10,5
Loodvrije benzine Ja
Octaangehalte (minimum) RON 95
Ontstekingssysteem Type Digifant ML5.9
Ontstekingssysteem Beschrijving Map-h
Plaats v. trigger Stroomverdeler
Brandstofsysteem Merk Bosch
Brandstofsysteem Type Digifant ML5.9
Brandstofsysteem Beschrijving MFI-s
Luchtmeting Type MAP
Gecombineerde ontstekings- en brandstofregelmodule Ja
Diagnose-aansluiting Ja
Reply With Quote
  #3  
Old 05-04-2008, 22:02
MK1-ABF's Avatar
MK1-ABF MK1-ABF is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 9
Default

Tnx, weet je toevallig ook nog iets over de standaard pk waardes?
(die volkswagen vrijgeeft en de echte )
En iets over het standaard koppel?
__________________
"We zûllen eens kijken of we die stenen er uit kunnen krijgen
Reply With Quote
  #4  
Old 05-04-2008, 22:11
hightower's Avatar
hightower hightower is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 113
Default

volgens volkswagen heeft de motor als het goed is: 110 kw/150 PK bij 6000 toeren.

heb zelf nooit zo'n motor getest dus de echte waarden weet ik niet
Reply With Quote
  #5  
Old 06-04-2008, 11:26
Blom Blom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 30
Default

Over de pk-tjes.

De motor schijnt door VW iets teruggeschroefd te zijn ivm anders te kleine verschil ivm vr6.

Standaard opgegeven is 150pk en 180Nm . Daar zit je ws std. al iets overheen. Een paar pk. Als je de auto een chippie geeft en een spaggetie spruitstukje geeft, zou je wel in de buurt van de 170 moeten kunnen komen.

Dit heb ik van horen zeggen, ik heb er nog nooit mee geklooit. Dus ik kan je weinig vertellen. Het ontwerp van de kop schijnt veel voordelen te hebben, werden vroeger vollop in de cross gebruikt(de rede waarom ze moeilijk te krijgen waren). Tegenwoordig rijden die mensen veel met 2 liter 20 kleppers atmo.

Nog wat kleine technische info:

Boring: 82,5mm
Slag: 92,8mm
Drijfstanglengte: 159mm
Pistonpendiameter: 21mm
Compressie: 10,4:1
Diameter inlaatkleppen: 32mm
Diameter uitlaatkleppen: 27mm (goedkoop/makkelijk te vervangen voor 28mm)
Map sensor capaciteit: 120 kPa (1,2 Bar) dus voor turboombouw kan je std. computer aan de wilgen hangen (of om laten bouwen).

Als je nog iets specifieks wil weten, ik heb er 1 uit elkaar getrokken/liggen. Of voor onderdelen. Moet je maar laten weten.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2008, 17:44
MK1-ABF's Avatar
MK1-ABF MK1-ABF is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 9
Default

JA!!! Iemand met verstand! Welke turbo's passen er op en hoe en wat en waar en waarmee enz.....
En nog een volgend vraagje wat moetten deze blokkenaan rpm makkelijk aan kunnen (als ze warm zijn)???
BEDANKT VOOR DE INFO TOT DUSVER!!!!
__________________
"We zûllen eens kijken of we die stenen er uit kunnen krijgen
Reply With Quote
  #7  
Old 15-04-2008, 21:07
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Klopt het dat de uitkleppen van een ABF natriumgekoeld zijn? Iemand die dat weet?


Mvg,

Pim
Reply With Quote
  #8  
Old 15-04-2008, 22:33
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen

Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-04-2008, 16:11
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

kep nog een abf motor in de aanbieding met 45er webers der op. uitdraai aan wezig 175pks ps hij staat op marktplaats tekoop
Reply With Quote
  #10  
Old 16-04-2008, 18:20
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen

Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis.


Je hebt helemaal gelijk. Dom.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-04-2008, 12:19
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Interessant topicje, heb zelf ook een abf in mijn mk3 gti liggen en die mag wel wat meer GTI karakter krijgen...
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #12  
Old 08-04-2012, 15:00
golfmk1abf's Avatar
golfmk1abf golfmk1abf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 99
Default

Zo... Even geleden...

Mijn bevinding, turbo is niks!
Dubbele Webers toch de betere optie (met nieuw KMS systeem?)
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 02-06-2012, 22:42
vwfre's Avatar
vwfre vwfre is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 35
Default

en waarom niet als ik vragen mag?
__________________
Scirocco '75 2L 16V ABF
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum