Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-02-2012, 16:47
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default Diesel en Automaat

Hallo mensen,

ben ik weer met een paar vragen (daar is immers het forum voor he :P)


ik ben eigenlijk een beetje klaar met de 1.5 jb en wil overstappen naar diesel.

is het mogelijk om met de automaat bak en een diesel te blijven rijden?

wat moet er allemaal aangepast worden?

en wat heb ik allemaal nodig? (graag een lijstje)

mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2012, 18:58
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Lijkt me niet prettig, gezien de verhoudingen anders zijn.

Zoeken naar de originele mk1 dieselbak zal je overigens niet meevallen, de auto's zelf zijn al zeldzaam laat staan de onderdelen (ik heb een tijd terug een losse diesel-automaatbak verkocht met dubbele gevoelens ivm zeldzaamheid)
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2012, 21:51
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

die overbrenging is dus helemaal anders?

met de benzine automaat bak gaat de motor veel te veel toeren draaien op de snelweg?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2012, 22:00
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

waarom geen tdi automaat van een golf 3?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-02-2012, 22:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Een dieselautomaatbak van 'n Golf 1 heeft nog 'n "E" gang wat 'n benzineautomaatbak van 'n Golf 1 niet heeft







Vraag me niet waarvoor dat precies is, weet ik niet.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #6  
Old 12-02-2012, 22:02
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

die e is een soort van vrijloop als je voor het stoplicht staat,

dat heeft dus niet echt veel van doen dan! de overbrenging zal wel totaal anders zijn
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #7  
Old 12-02-2012, 22:05
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Totaal anders, tja, het is gewoon anders. Hoeveel toeren draai je nu op de snelweg?

Met mijn benzine-automaat (77er) al snel 3500-4000, dat zou voor je diesel al best wat zijn...
Reply With Quote
  #8  
Old 12-02-2012, 22:07
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

ja ook zoiets kwa toeren!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #9  
Old 12-02-2012, 22:17
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Totaal anders, tja, het is gewoon anders. Hoeveel toeren draai je nu op de snelweg?

Met mijn benzine-automaat (77er) al snel 3500-4000, dat zou voor je diesel al best wat zijn...


De originele diesel automaat vindt ik al veel toeren maken op snelweg laat staan met een benzine automaat eronder
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 12-02-2012, 22:19
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

ik rijd met de golf toch nooit harder dan 100/110 op de snelweg

misschien is het dan wel te doen, dan zit je rond de 3000/3500
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #11  
Old 17-02-2012, 19:15
vw hooligan vw hooligan is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 622
Default

hallo ik heb nog een diesel automaat bak liggen
Reply With Quote
  #12  
Old 17-02-2012, 19:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Je kan ook gewoon een handgeschakelde 5bak pakken
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 18-02-2012, 15:59
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Dat kan inderdaad maar is de laatste optie!

Vw hooligan heeft er 1 voor mij, en daar ben ik nu mee aan het pmen!

Houd jullie op de hoogte!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #14  
Old 19-02-2012, 01:04
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

er staat TG 020 92 op de bak van eric (vw hooligan)

Hij heeft ook de schakelpook erbij met de e stand

Is dit de goede bak? Zoja dan koop ik die!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2012, 12:00
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Iemand?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #16  
Old 21-02-2012, 13:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

GKB Typ Art Bauzeit 1. Gang 2. Gang 3. Gang 4. Gang 5. Gang Achse verbaut mit
Schaltgetriebe
1A 4-Gang 08/83 - 02/84 3,455 1,944 1,286 0,909 ---
3D 4-Gang 08/82 - 02/84 3,455 1,773 1,077 --- 4,333
4A 4-Gang 08/82 - 12/84 ---
4T 5-Gang 3,667
7G 5-Gang 08/82 - 07/83
8A 5-Gang 08/83 - 02/84
9A 5-Gang 08/83 - 02/84
FD 5-Gang 08/80 - 07/82 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,895
FF 5-Gang 08/80 - 02/84 3,455 1,944 1,286 0,909 0,711 3,895
FH 5-Gang 02/81 - 02/84 3,455 1,944 1,286 0,909 0,711 3,895
FJ 5-Gang 01/81 - 07/83 3,455 1,944 1,286 0,909 0,711 3,895
FK 5-Gang 03/81 - 07/82 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,895
FM 5-Gang 06/79 - 07/81 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,895
FN 5-Gang 03/81 - 12/82 3,455 1,944 1,286 0,909 0,711 3,895
GC 020 4-Gang 08/75 - 02/84 3,455 1,944 1,286 0,703 --- 3,895
GE 020 4-Gang 06/76 - 07/79 3,455 1,944 1,286 0,969 --- 3,700
GF 4-Gang 04/74 - 07/78 3,455 2,050 1,348 0,964 --- 4,571
GG 4-Gang 01/83 - 07/83 ---
GH 020 4-Gang 08/76 - 07/78 3,455 1,944 1,286 0,969 --- 3,894
GK 4-Gang 01/81 - 07/82 3,455 1,944 1,286 ---
GL 4-Gang 08/80 - 07/83 3,455 1,750 1,065 0,703 ---
GN 4-Gang 08/80 - 12/82 3,455 1,944 1,286 0,703 --- 3,895
GP 020 4-Gang 08/80 - 07/81 3,455 1,750 1,065 ---
GR 020 4-Gang 08/80 - 02/84 3,455 1,944 1,286 0,703 --- 3,895
GT 4-Gang 08/79 - 07/80 3,455 2,050 1,348 0,964 ---
GU 4-Gang 08/81 - 02/84 --- 4,267
GV 4-Gang 08/81 - 07/83 --- 4,267
GW 4-Gang 08/81 - 12/83 --- 4,571
GX 4-Gang 08/82 - 02/84 --- 4,063
GZ 4-Gang 3,455 1,944 1,286 0,703 ---
MA 4-Gang 08/80 - 12/80 ---
MW 4-Gang 11/80 - 12/80 ---
QP 4-Gang 01/81 - 07/81 ---
QQ 4-Gang 01/81 - 04/81 ---
QR 4-Gang 01/81 - 07/81 ---
QS 4-Gang 01/81 - 07/82 --- 4,333
UZ 4-Gang 08/80 - 12/80 ---
Automaticgetriebe
EQ 3-Gang Automatic 08/74 - 02/84
EV 3-Gang Automatic 08/78 - 12/82
TB 3-Gang Automatic 08/80 - 12/82
TC 3-Gang Automatic 08/82 - 09/82
TE 3-Gang Automatic 01/83 - 02/84
TF 3-Gang Automatic 08/82 - 02/84
TFA 3-Gang Automatic 01/83 - 07/83
TG 3-Gang Automatic 10/82 - 02/84
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #17  
Old 21-02-2012, 13:23
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

denk wel dat t m is, er staat alleen niet bij of deze een 'E' stand heeft.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #18  
Old 21-02-2012, 17:12
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by KennyH
Iemand?


http://www.golf1-ig.de/golf/facts/gearboxes/index.php

3 (Autom.) 010 TG 10/82 bis 12/83 1,6 l, 40 kW

1,6L motor met 40 KW is dus 'n...

[ ] Benzine

[ ] Diesel

motor.

Aankruisen wat van toepassing is. :P
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #19  
Old 21-02-2012, 17:24
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Dus is het nu de goede bak? :P
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #20  
Old 21-02-2012, 17:56
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Nogmaals: 1,6L motor dus met 40 KW = 54 PK = 'n .....motor

Welke 1,6L blokken van VW hebben maar 54 PK ?

Trek je conclusies.

Edit.: Lijst met Golf 1 motorcodes om het je ff nog wat gemakkelijker te maken dan het al is :P
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 21-02-2012 at 18:07.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum