#1
|
|||
|
|||
1z diesel inbouw in mijn cabby
goeiedag forummers!
allereerst zal ik mij even voorstellen. ik ben tammo fraatz uit het mooie twente en ben al een tijdje in het bezit(en in de ban) van een geweldig automerk! ik zit al enkele jaartjes in het autovak(de opleiding ligt bijna achter me) en heb het geluk een vader te hebben die van gereedschap verzamelen houd het gaat bij mijn schatje om een heerlijk donkergroene cabrio, in mijn ogen natuurlijk de mooiste kleur die er bestaat als het mij zou lukken om fotos te uploaden, zouden jullie haar natuurlijk mogen bewonderen met haar zonnenland kap, wat verouderde creme leren stoelen, 15'' casteletten en de heldere lampjes rondom. ik ben geen voorstander van belachelijk verbouwen van de buitenkant/binnenkant van een auto, maar wat lager is leuk en het hart mag natuurlijk ook wat sneller kloppen en nu een iets ander verhaaltje: ik ben op het moment bezig met het omstampen van mijn aandrijfaggregaat. er lag een 1.8 benzine motor in, die aardig lui aan het worden was.. aangezien het karretje van 82 is leek het mij daarom wel een leuk plan om er een diesel in te bouwen en die wat meer roet te laten blazen. laat het nou net gebeuren dat een collega van mij nog een motor blokje had liggen(1z tdi uit een cordoba van 96/97als ik mij niet vergis). de complete kabelboom, versnellingsbak en de rest van de aanbouwdelen zat hier uiteraard bij voor een totaal prijs van 250euro.. een leuk bedrag vond ik zelf. tot dusver lukt de volledige ombouw wel aardig, op het feit na dat ik de elektrische schemas mis van de zekeringkast naar de schakelaars en knopjes op mijn dashbord. zou iemand mij hierin kunnen bijstaan?? ik heb al wel een paar schemas van een afn, maar neem voorzichtig aan dat er een aantal draden zijn die qua kleur niet overeenkomen met mijn kabelsoep. de immobilizer is al uit de computer geschreven en de standplaatsen voor de sneller makende eprommen zitten dr ookal in(bedankt JS autosport). enkele draden voor de elektrische ramen en het alarm van de originele auto zijn al van de kabelboom af. nu is het dus wachten op de geweldige kennis van de mede VW liefhebbers op dit forum. ik hoop op veel steun en reacties! gegroet, tammo - edit: inmiddels heb ik al een schema gevonden met alles erop en eraan! mocht iemand hier belang bij hebben, stuur dan maar een pm Last edited by classic-liner : 02-05-2012 at 21:17. |