#1
|
||||
|
||||
Resto '77 scirocco
Na een tijd gezocht te hebben naar een goede type 1, was het in mei eindelijk zover. Net voor boekel kon ik mijn aanwinst ophalen en kon de type 2 door naar otto.
Mijn ouwe liefde type 2 De type 1 is door de eerste eigenaar in 1977 aangeschaft. De eerste eigenaar heeft de auto tot ongeveer 2002 in zijn bezit gehad. Deze eigenaar heeft de auto voorzien van allerlei elektronica. De laaste 5 jaar dat de auto van deze persoon is geweest heeft hij continu in een garage gestaan, van top tot teen onder de ML. Ook had hij diverse holle ruimten (zoals in de wielkasten, frontplaat) volgespoten met pur. Met het geval pur ben ik niet zo heel erg blij, maar het heeft in combinatie met de ML wel de roest buiten gehouden, wat ik tot nu toe nog aan roest gevonden heb stelt eigenlijk niets voor voor een auto van deze leeftijd. De eerste eigenaar heeft altijd de kenteken bewijzen deel 3 bewaard (moest vroeger aan de binnenzijde van de voorruit geplaat worden) deze heb ik er allemaal bij, van '77 tot in de jaren 90 wat ik erg leuk vind. Toen de eerste eigenaar overleden is werd de auto in de garage gevonden. De auto is toen verkocht aan een bekende die de auto eigelijk wou opknappen. Aangezien hij daar geen tijd voor had heeft de auto 2 jaar bij hem buiten gestaan wat de staat van de auto niet erg geholpen heeft. Een foto toen de auto net een dag in mijn bezit was |
#2
|
||||
|
||||
De eerste eigenaar was nogal verzot op elektrotechnische gadgets, de auto is door hem ook rijkelijk uitgerust met diverse apparaatjes zoals
-cruisecontrol -27mc bakkie -4 extra lampen voorop -een scala aan meters voor oliedruk, temparaturen accuspanning, sommige metertjes waren ook meer dan 1 of 2 keer aanwezig. -waarschuwings apparaatje die kabaal maakte als men langzamer of sneller ging rijden dan de ingestelde waarden. -toerentellers en zo was het nog het een en ander wat niet werkte, of waarvan de werking mij niet helemaal duidelijk was. Gelukkig is de originele radio blijven zitten en niet gemodificeerd. Een deel van de ingebouwde zaken Wat de elektronica betreft was er maar een optie mogelijk, alles eruit, ook de cruisecontrol. work in progress Voor het verwijden van de cruisetrol moet het luchtfilterhuis even open, wat ik daar vond was ook niet alledaags |
#3
|
||||
|
||||
Omdat de lak al enige roestpuntjes had, en motorisch ook niet alles even gezond meer was, had ik bij de aankoop al bedacht dat ik daar van het winter maar mee bezig moest.
Langzamer hand kreeg ik steeds meer plannen om de auto maar helemaal aan te pakken, op die manier berijk je het beste resultaat. Afijn eerst maar eens op zoek naar een geschikte ruimte, ik had al een garagebox gehuurd voor de scirocco, maar daarin mocht niet gesleuteld worden. Gelukkig huurden een paar vrienden van me een boerderijtje met garage, en mocht ik daar wel gebruik van maken (en enige tijd later verhuisde ik zelf ook naar dat boerderijtje) De garage waar het allemaal moet gebeuren |
#4
|
||||
|
||||
Na Boekel heeft de auto erg veel stilgestaan, in die periode heb ik veel gedaan aan de elektronica, ook heb ik rond die tijd het dashboard en de bumpers verwijderd.
Toen ik de scirocco 2 maand (of 550 km) had werd het tijd om te beginnen met de demontage, het laatste ritje met de scirocco naar het sleutelhok toe was wel erg fijn, ik had er toen al 3 weken niet meer in gereden. net aangekomen bij de sleutelgarage Op een goede zaterdagmiddag ben ik begonnen met het demonteren van het interieur, lampen ed. foto's spreken voor zich En het duiveltje weer teug in het doosje |
#5
|
||||
|
||||
Nog meer onderdelen eraf plaatwerk, motor etc. Met dank aan sciroccopower voor de hulp met het demonteren van het plaatwerk.
al iets kaler motor eruit |
#6
|
||||
|
||||
Na het demontagewerk was het tijd om de bodem kaal te maken, een komborstel op de flex en poetsen maar. Een erg goor karweitje, maar noodzakelijk.
De bodem en wielkassen heb ik helemaal schoongemaakt, dit heeft mij weken gekost (moest ook allemaal s'avonds na het werk gebeuren). Ik ben erg weinig roest tegengekomen, de scirocco was nog kogelhard wielkasten voor reservewielbak bodemplaten wielkasten achter Na het poetsen heb ik de plekjes die dat nodig hadden gelast, de motorruimte ontvet en hem klaar gezet voor de straler |
#7
|
||||
|
||||
De auto is dus bij de straler geweest, de straler is een beetje royaal geweest met de epoxy, dus ik heb wat meer schuurwerk. Houd me van de straat.
zijkantje, deels geschuurd Andere zijkantje Lekkere gestraalde kont Witte motoruimte, de donkere plekjes komt door stof Enzo de wielkast achter |
#8
|
||||
|
||||
je pakt het goed aan super!
|
#9
|
||||
|
||||
nice work!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
Dit gaat helemaal goedkomen, errug netjes!
|
#11
|
||||
|
||||
weer eentje die veiliggesteld wordt voor de toekomst, mooi zo!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#12
|
||||
|
||||
Nice....en mooie fotoshoot die erbij zit!
|
#13
|
||||
|
||||
Staat valt me niet tegen, had veel meer roest verwacht
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#14
|
||||
|
||||
Superding, en wat wel heel weinig roest........pfffffffffhhhhhhhh !!!!!!!!
Suc6 ermee Grtz............. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#15
|
||||
|
||||
Ik zou verwachten dat na het stralen de koets kaal metaal zou zijn, maar dat is dus niet zo? Ik zie nog genoeg geel onder de geschuurde zijkant?
|
#16
|
||||
|
||||
Mooi autotje ! Blij dat je zo veel om zo'n auto geeft, dat hij een tweede kans krijgt.
@ Arnus71, denk dat dat bewust is gedaan. Onnodig stralen van plaatwerk levert je alleen maar meer werk op. Plaatwerk gaat allemaal hobbelen... |
#17
|
||||
|
||||
ze stralen ook niet de delen die aan de buitenkant zitten die in het zicht blijven omdat dit deuken kan veroorzaken, dit is mij een keer verteld.
Maar ik ben wel benieuwd naar de prijs van het stralen en van de epoxy. |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb bewust alleen de binnenwielkasten, bodem en motorruimte laten stralen, de rest niet om de kans op straalschade uit te sluiten. Omdat men erg royaal is geweest met de epoxy hebben ongestraalde delen (helaas) ook een laagje gekregen
Met roesten viel het inderdaad mee, ik had meer verwacht ton ik begon met kaalbortstelen van de bodem, er zaten wel plekjes bij die al redelijk bezig waren. |
#19
|
|||
|
|||
Je moet hem in de orginele staat laten! Waarom was je eigelijk van plan om hem te restrauren zag er verders toch nog wel goed uit? Stoer ding ! Niet lelijk optunen met sideskurts en hele dikke bumpers maar veel succes ermee
|
#20
|
||||
|
||||
Auto blijft origineel hoor (dikke bumper en sideskirts )
Ik ben de auto gaan restaureren omdat hij al behoorlijk wat roetpuntjes (boven en onder) had. Ik had er natuurlijk een poos mee kunnen blijven rondrijden, mat als enige resultaat meer werk. Ik had de mogelijkheden om allles in een keer goed aan te pakken en heb daar dan ook meteen voor gekozen. |