Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-04-2012, 17:04
METTALKING METTALKING is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 7
Default Help! Remprobleem golf mk2!!!

Ik wil jullie graag even vragen jullie relevante kennis te delen en mee te denken met mij, want ik kom er niet meer uit.

We hebben bij mijn mk2 Oettinger het complete remsysteem uit elkaar gehad om het te vernieuwen.
de volgende onderdelen zijn vervangen:

- hoofdremcylinder
- alle remleidingen
- alle remslangen
- de remblokken voor

Achter zitten de orriginele gti schijven en voor zitten geventileerde schijven.

Na deze vervangingen trap ik nu de rem compleet tot op de bodem. Hij remt gewoon BIJNA niet. Ik heb remdruk maar veel te weining! Als ik dan de motor start valt hij door de rembekrachtiger nog verder weg.

Wat kan dit zijn?

De auto is al zeker tien keer ontlucht dus dat is het echt niet meer!


Graag hoor ik jullie reacties! Maar wel serieus!!! Geen Bullshit!
Dus wie heeft dit ook al eens gehad en wat is de oplossing?

Alvast bedankt!!!
__________________
Waarom? Omdat het kan!!!

Last edited by METTALKING : 01-04-2012 at 17:12.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-04-2012, 17:14
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by METTALKING
Ik wil jullie graag even vragen jullie relevante kennis te delen en mee te denken met mij, want ik kom er niet meer uit.

We hebben bij mijn mk2 Oettinger het complete remsysteem uit elkaar gehad om het te vernieuwen.
de volgende onderdelen zijn vervangen:

- hoofdremcylinder
- alle remleidingen
- alle remslangen
- de remblokken voor

Achter zitten de orriginele gti schijven en voor zitten geventileerde schijven.

Na deze vervangingen trap ik nu de rem compleet tot op de bodem. Hij remt gewoon BIJNA niet. Ik heb remdruk maar veel te weining! Als ik dan de motor start valt hij door de rembekrachtiger nog verder weg.

Wat kan dit zijn?

De auto is al zeker tien keer ontlucht dus dat is het echt niet meer!


Graag hoor ik jullie reacties! Maar wel serieus!!! Geen Bullshit!
Dus wie heeft dit ook al eens gehad en wat is de oplossing?

Alvast bedankt!!!

hallo ..
lijkt mij toch lucht probleem ..
even goed op druk trappen ..en draai je nippel achter eens open .
even wachten tot er olie komt .
en herhalen op andere kant ..dan moet je hem toch goed kunnen krijgen lijkt mij ..zo onndlucht ik ze altijd als ik aleen ben en werkt altijd
succes
Reply With Quote
  #3  
Old 01-04-2012, 18:31
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij mij was de oorzaak dat ik tijdens het ontluchten de remkracht verdeler niet had ingedrukt. Misschien kun je hier iets mee.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-04-2012, 19:56
METTALKING METTALKING is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..
lijkt mij toch lucht probleem ..
even goed op druk trappen ..en draai je nippel achter eens open .
even wachten tot er olie komt .
en herhalen op andere kant ..dan moet je hem toch goed kunnen krijgen lijkt mij ..zo onndlucht ik ze altijd als ik aleen ben en werkt altijd
succes



De leidingen zijn op onderdruk compleet doorgepompt, dus dat kan het niet meer zijn. Iig thnks!
__________________
Waarom? Omdat het kan!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2012, 19:58
METTALKING METTALKING is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by hummer
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij mij was de oorzaak dat ik tijdens het ontluchten de remkracht verdeler niet had ingedrukt. Misschien kun je hier iets mee.


Ik heb geen remdrukverdeler...
__________________
Waarom? Omdat het kan!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2012, 21:01
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

hrc kapot.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-04-2012, 21:34
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by METTALKING
Ik heb geen remdrukverdeler...



Jawel bij je achteras, daar zit hij met een veer aan vast en als je wagen niet bellast word dan gaat er ook geen zot zeer weinig rem druk naar achter
(bestuurderskant ter hoogte van je achterwiel)

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #8  
Old 01-04-2012, 21:53
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by keesf
hrc kapot.


idd, met ontluchten trap je m meestal verder dan dat je met remmen doet, en ligt de keerring/afdichting van de hoofdremcilinder eruit.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2012, 18:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Achterremklauwen voor ontluchten[gedemonteerd vol gieten door de ontluchtingnippel]
Lastafhankelijkeremkrachtregelaar naar de achteras drukken[is te borgen door een spijker oid om te buigen tot een U en dan in de gaaten steken
Rechtsachter,linksachter,rechtsvoor,linksvoor
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2012, 18:44
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Achterremklauwen voor ontluchten[gedemonteerd vol gieten door de ontluchtingnippel]
Lastafhankelijkeremkrachtregelaar naar de achteras drukken[is te borgen door een spijker oid om te buigen tot een U en dan in de gaaten steken
Rechtsachter,linksachter,rechtsvoor,linksvoor




Ja met alleen de remkracht verdeler open gezet kan je het systeem ook goed doortrappen hoor
Het is net wat je makkelijker vind
Reply With Quote
  #11  
Old 02-04-2012, 21:44
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Er zit achter je hoofdremcilinder een stiftje die wilt heel soms wel eens weg vallen als je de hrc demonteerd.
Dat stiftje zit in je rembekrachtiger.
Als deze weg valt zit je pendaal ook op de bodem.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #12  
Old 03-04-2012, 21:09
METTALKING METTALKING is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 7
Default

De HRC zal het niet zijn, deze is nieuw er op gezet en vervolgens is het systeem door gepompt op onderdruk, niet met het pedaal.

De remdruk verdeler heb ik niet, deze is er tussen uit gehaald...

We gaan komend weekeind kijken of we de remmen kunnen afdoppen om er zo achter te komen waar het probleem zit voor, achter of overal...
__________________
Waarom? Omdat het kan!!!
Reply With Quote
  #13  
Old 03-04-2012, 21:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Er zit achter je hoofdremcilinder een stiftje die wilt heel soms wel eens weg vallen als je de hrc demonteerd.
Dat stiftje zit in je rembekrachtiger.
Als deze weg valt zit je pendaal ook op de bodem.


+1
(of een HRC met andere maten gemonteerd)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #14  
Old 03-04-2012, 23:52
METTALKING METTALKING is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
+1
(of een HRC met andere maten gemonteerd)


We zullen er komend weekeind eens naar kijken... Thnks!
__________________
Waarom? Omdat het kan!!!
Reply With Quote
  #15  
Old 19-04-2012, 20:34
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

en??? al iets wijzer??

ik heb nu precies hetzelfde probleem.
Alles nieuw, leidingen, nippels, koppelingen etc etc.
Ook totaal geen druk, pedaal zonder probleem oneindig zonder druk opbouw tegen de grond te duwen.

Als ik de ontluchtingsnippels helemaal eruit draai, loopt er remvloeistof uit.
Dat is positief zou je zeggen.
maar pedaal komt totaal niet op druk............
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum