![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb afgelopen weekend een setje Schrick 268 graden nokkenassen gemonteerd icm verstelbaar nokkenastandwiel.
Heb het verstelbare tandwiel eerst gelijk gezet met het originele tandwiel. Daarna ff zo'n 70km gereden en nu wilde ik vanmiddag dat nokkenastandwiel eens gaan afstellen. Ik draai m'n bougies eruit, gewoon echt pikzwart, helemaal van roet. Toen ik van het weekend de nokkenassen monteerden waren de bougies nog mooi 'koffiebruin'. Kan het door de nokkenassen komen dat m'n motor nu opeens veel te rijk staat afgesteld? Nokkenastandwiel staat nu afgesteld en wijkt echt maar heeeeeel weinig af van de originele stand, dus neem niet aan dat dit kleine beetje ervoor gaat zorgen dat m'n afstelling weer goed. Gaat trouwens om een ABF (2.0 16v) motor. btw: Ik was sowieso van plan om m'n auto binnenkort te laten afstellen/chippen. Maar ik vraag me af of ik zo gewoon nog gebruik kan maken van de auto? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dacht dat dat nogal nauw kwam...anders ff contact opnemen met Bolku of Stroeve, die jongens doen dat vaker lijkt me
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja ben een beetje aan het zoeken naar een goede tuner hier in regio. Zijn wel moeilijk te vinden, je hebt hier allemaal van die 'standaard chiptuning bij je thuis voor de deur' bedrijven.
Het is niet dat m'n auto in noodloop zit ofzo, hij is echt merkbaar een stuk sneller geworden door de assen, maar de bougie's verraden dat hij voor geen meter is afgesteld. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Een nokkenas degelijk afstellen houd niet in dat je hem gelijk zet met originele merktekens, maar aan de hand van de door de fabrikant opgeleverde kleplift of BDP afstelt dmv je verstelbaar tandwiel (even kort door de bocht omschreven). Grote kans dat ze nu domweg niet goed afgesteld staan, inderdaad even een specialist opzoeken die er verstand van heeft en hem de bijbehorende info van de nokkenassen meegeven (is veelal ook nog op te vragen bij de fabrikant als je de fabrikant even de productcode die op de as gestanst staat, of ingekerft op de uiteindes of dergelijk, mailt en naar de bijbehorende data vraagt).
__________________
Join the VW Polo-madness on Facebook! -> https://www.facebook.com/VWPoloClubHolland |
#5
|
||||
|
||||
![]() Met andere nokkenassen zou ik t sws op de bank afstellen. Niet iedere opgave van n bedryf klopt met jou blok
![]()
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb het tandwiel afgesteld naar de specificaties van de nokkenas. Hij staat iniedergeval niet gelijk met m'n originele tandwiel nu. Origineel staat deze maximaal open bij 106 graden dacht ik, de Schrick moet op 112 graden max open staan. Specificatie blad van de nokkenassen heb ik liggen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Maar goed, het kan toch niet echt kwaad om hier mee verder te rijden?
Want dat afstellen moet op afspraak en kan niet gelijk gebeuren + ik zal er ook heen moeten rijden. M'n verbruik is nog hetzelfde gebleven gek genoeg. |