|
||||
|
||||
Verschil MK2 1.3 NZ Lambda Sonde Sensor 1991 -1992 ?
Verschil MK2 1.3 NZ Lambda Sonde Sensor 1991 -1992 ?
Bij deze heb ik een vraag die eén van jullie misschien zou kunnen beantwoorden. Ik zit met een volgend probleem/vraag betreffende een Lambda sensor van een Jetta 1.3 NZ uit 1991. Ik zou deze vervangen, en ging er vanuit dat het een 4 polige stekker was. Nu zag ik dat deze al een x was vervangen door een universele lambda sonde sensor, en kwam erachter dat het om een 3 polige stekker gaat. Origineel Kabelboom Jetta uit 1991: - Geel - Bruin/Wit - Zwart Omdat ik de sensor even zou omwisselen van een Golf2 1.3 NZ uit 1992 zag ik dat deze uit een 4 polige stekker bestaat waarvan 1 extra paarse kabel in de kabelboom zit. Origineel Kabelboom Golf2 uit 1992: - Geel - Bruin/Wit - Zwart - Paars Hoe kan het zijn dat beide motoren een 1.3 NZ zijn (na 1990) met 2 verschillende type/bedrading Lambda Sensoren? Ik moet namelijk een nieuwe lambda sonde monteren op de Jetta uit 1991, en zit te twijfelen welke ik nu moet hebben. Alvast bedankt...................... |
|
|||
|
|||
zit een extra massa aan
|
||||
|
||||
Simpel extra massadraadje. op de laatste foto kun je het zelfs zien. Bruine draad gaat naar het inlaatspruitstuk, niet naar de lamda zelf.
Lambda zijn uitwisselbaar, alleen ff stekker overzetten en klaar ben je.
|
||||
|
||||
En als je de stekker over moet zetten, niet solderen.