Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-04-2012, 20:04
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default garret opschroeven????




ik heb een zelfde turbo zoals hier op de foto op mijn bus zitten, nu ben ik na het monteren van een metertje er achter gekomen dat ik slechts 0.5 baar druk draai......op een AAZ.... dat mag wel wat meer worden

maar hoe verhoog je de vuldruk bij deze turbo???
origineel nummer is Garret 068 145 703G
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-04-2012, 20:57
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Met behulp van een Bleedvalve. Is een soort kraantje tussen de accumulator en de wastegate. Zou wel eerst een turbodrukmeter plaatsen, om te weten wat je doet.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #3  
Old 17-04-2012, 07:53
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by M v D
Met behulp van een Bleedvalve. Is een soort kraantje tussen de accumulator en de wastegate. Zou wel eerst een turbodrukmeter plaatsen, om te weten wat je doet.

thanks voor je reply!
metertje zit er in, daardoor weet ik nu ook dat ik nu 0.5 bar druk heb. is een bleedvalve het zelfde als een boostcontroller? ik neem aan dat je die tussen het dikke slangetje zet?
groeten!

http://link.marktplaats.nl/1000152405

dit wat?
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.

Last edited by loco-vr6 : 17-04-2012 at 07:58.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-04-2012, 09:55
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Bleedvalve staat ongeveer gelijk aan een boost-controller(al is een boost-controller MEER bedoeld om piekdrukken te voorkomen).
De set van MP die je laat zien, past prima! en kun je dan nog de druk vanuit de auto veranderen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum