|
||||
|
||||
Corrado G60 Olie in luchtinlaat
Hallo allemaal,
Mijn G60 heeft last van olie in de luchtinlaat, wat zou dit kunnen zijn? Ik zit zelf te denken aan de Glader die zijn langste tijd heeft gehad. Of kan het iets anders zijn? Ik hoor het graag. Groeten Kevin |
|
||||
|
||||
Hey kevin, heb zelf ook wat olie in mijn luchtinlaattraject. Komt volgens mij doordat de lader ook carterdampen aanzuigt en daarmee gesmeerd word die die vervolgens de rest van de slangen in blaast. Maar je zou altijd een druk test kunnen doen of je lader nog niet aan revisie toe is..
|
|
||||
|
||||
Hoe kan ik zo'n druktest doen? Ik moet zeggen dat hij wel veel olie kwijtraakt. Luchtmassameter zit er ook helemaal onder en daardoor verbruikt hij wss veel brandstof. Ook komt er olie onder de auto uit.
|
|
||||
|
||||
het is vaak een combinatie van 2 dingen.
De lader die wat olie doorlaat. Motorische slijtage waardoor de carterdruk wat hoger word en het in de retourbuis blaast. Mocht je het zeker willen weten,dan kan ik de lader voor je openmaken en nakijken Mvg Ruud |
|
||||
|
||||
Zou je me eventueel een PB'tje willen doen met de kosten daarvan? Ik durf niet met de auto naar jou toe te rijden of zou dat geen kwaad kunnen? Dus zou ik dan eventueel de lader toe kunnen sturen?
|
|
|||
|
|||
Inderdaad best even de lader open laten maken door Ruud.
De druk zegt namelijk niks over de staat van een lader.
|
||||
|
||||
Okee, kan ik zelf nog iets controleren ofzo? Ben namelijk niet heel onhandig ofzo, dus misschien kan ik zelf alvast iets nakijken.
|
|
||||
|
||||
Ruud, vraagje, waar laat de lader de olie dan door? Door de lagers? en idd druk zegt niet alles over de staat van de lader.
|
|
||||
|
||||
Ik denk langs de oliekeerringen, die sluiten hem normaal af lijkt me, als er 1 of meerdere lekken, lekt hij daar olie.
Bij mij komt die olie tegen de luchtmassameter en dat veroorzaakt een hoog verbruik. |
|
||||
|
||||
Oke ja klinkt wel logisch, bij mij is het inlaattraject ook wel vet maar heb geen olie op mijn lmm zover ik weet. Succes met zoeken in ieder geval!
|
|
||||
|
||||
Opgelost!
Glader bleek aan zijn einde en is door Ruud vervangen, daarnaast heeft hij alle buizen schoongemaakt. Ook lijkt de lambdasonde kapot te zijn, waardoor hij een hoog verbruik heeft. |
|
||||
|
||||
Goed om te horen
Dat zal wel weer lekker blazen
|
|
||||
|
||||
Ja hij doet het weer super!