#1
|
||||
|
||||
Beste prijs/kwaliteit benzine motor
Orienterend op een Passat station (benzine)
Welke motor komt het beste uit de test, qua performance en vooral verbruik... - Is de 1.8 T zuiniger dan de gewone 2.0 ? - 1.6 zuinig maar veels te sloom. ? Wie kan me er een beetje mee op weg helpen... Ik zoek geen snelle, maar vooral zuinige motor....
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#2
|
||||
|
||||
1.8T gaat je het meeste rijplezier opleveren tegen een redelijk verbruik.
Het zijn geen auto's die 1 op 20 lopen in ieder geval
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Ik rij met mijn golf 2.0 115pk gemiddeld 1 op 12 en mijn collega heeft een 1.6 101pk bora die rijdt ongeveer hetzelfde
Voor snelheid hoef je niet bij 1.6 en 2.0 te zijn maar bij 1.8t
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#4
|
||||
|
||||
ik heb een 3bg passat station met 2.0 liter motor en deze verbruikt als je flink je best doet (om zuinig te rijden wel te verstaan) 1:10,5 ongeveer... echt zuinig is deze motor niet!
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#5
|
||||
|
||||
Oke , 1.6 is dus sloom, en de 2.0 zuipt harder...
Maar met zelfde rijstijl, 1.8t toch zuiniger dan de 2.0 En b.v. een 2.3 5-cilinder, met zuinig rijden? Ook stevige dorst denk ik?
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#6
|
||||
|
||||
1.8t ben je het beste af denk ik,een 1.6 gebruikt ook aardig.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
|||
|
|||
de 1600 is niet voor uit te branden. als je daar snelheid in wil krijgen, dan gaat die behoorlijk veel verbruiken.
2 liter weet ik niet, maar ik weet wel dat de 1800T super loopt en niet extreem verbruikt |
#8
|
||||
|
||||
Oke, dan maar eens gaan orienteren op de 1.8T
Wel een hele mooie highline 1.6 gezien met alles derop en erin, maar ja, die motor he. En wil een kant en klare auto, geen motorswap e.d. Bedankt allemaal zover.
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#9
|
||||
|
||||
Nog 1 vraag hierover:
- wat is een beetje een veilige km-stand voor deze auto's? Ervanuitgaande een 1.8 T te nemen. Ik weet dat een auto die goed onderhouden is, makkelijk 250.000-350.000 kan lopen. Maar goed, stel dat hij gewoon normaal onderhouden is, jaarlijkse beurtje, olie,filters e.d. Is het dan slim ook om b.v. eentje te nemen met 200.000 op de klok... Ik heb het dus niet over onderhoud in de zin van vervanging van remmen / draagarmen e.d, maar puur motorisch gezien (distributieriem, turbo e.d.), wanneer beginnen deze auto's op te raken, 300.000 - 350.000 km ?
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#10
|
|||
|
|||
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#11
|
||||
|
||||
Een Passat is gewoon wat prijziger in het onderhoud als een Golf/Bora, hoeveel prijziger ligt eraan wat je zelf kan, trek je zelf de neus eraf om een distributie te leggen, dan kan je jezelf veel geld besparen.
Buiten de oliezeefjes om heeft de 1.8T niet echt karakteristieke missers geloof ik, tis nie voor niks dat ze zo populair zijn! Km standen zijn misschien minder belangrijk als de staat van onderhoud
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
Ja ok, ik snap hem...
1.8T is dus wel goede aankoop... Die te koop stond heb ik gezien ja, hoop dat hij er aan het eind van het jaar ook nog is, dan wil ik pas eigenlijk tot aankoop overgaan...
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |