|
||||
|
||||
Golf 1 uitvoeren, dan invoeren naar België
Beste leden
Ik ben nieuw op dit forum, hou het al even in de gaten maar heb nu pas geregistreerd. Ik ben vanplan een Golf 1 te kopen. Maar deze staat in Nederland te koop. Ikzelf ben van België. De eigenaar heeft alleen de kentekenbewijzen. APK is al tijdje verlopen. Is dit een probleem voor het terug invoeren in België? Of kan de eigenaar gewoon bij het Rdw kenteken inleveren en papier voor uitvoer aanvragen? |
|
|||
|
|||
is geen probleem. bij de RDW idd aangeven dat de auto verkocht word en geexporteerd word.
bel anders ffies met de RDW 0900 0739
|
||||
|
||||
Maar is dat dan ook het enigste document wat ik bij de douane moet aangeven? Aankoop formulier is allang kwijt.
|
|
||||
|
||||
Ja meer dan het kentekenbewijs heb je bij export niet nodig.
|
||||
|
||||
Wil er wel nog mee rijden in België. Dus welke papieren heb ik dan nodig voor hem in te voeren? Enkel papier van Rdw over uitvoer?
|
|
||||
|
||||
Niemand?
|
|
||||
|
||||
naar belgie terugrijden kan met een eendags kenteken wat je ook bij de RDW kan halen.
|
||||
|
||||
Quote:
de auto moet afgemeld worden bij de rdw met die papieren en faktuur naar douane gaan daar krijg je de papieren om die te kunnen invoeren en dan de invoerprocedure opstarten bij de keuring
|
||||
|
||||
Factuur, bedoel je dan van het Rdw, of de aankoop papieren?
|
|
||||
|
||||
Quote:
aankooppapieren, hoeft geen faktuur te zijn met de hand geschreven document is ook geldig