|
|||
|
|||
165 op 7,5j? Veilig?
Hey,
Ik heb gisteren Azev A gaan halen, deze dus: http://imageshack.us/photo/my-images/542/dsc0318s.jpg/ Deze zijn 7,5j breed, en zou er graag een getrokken band op zetten. Iemand die me kan vertellen hoe veilig het is voor er een 165/45/16 op te zetten? Is een daily en doe er 20-25k kms/jaar mee (Golf mk2). Ben een rustige chauffeur dus bochtjes worden geen probleem.. |
|
||||
|
||||
Tjaa veilig durft ik je niet te zeggen, ik vind het behoorlijk gestretched. ik vind persoonlijk de max voor een 165/45 band een 7J velg maarja sommige knuppen hem nog op een 8J.
Hier heb je een voorbeeld van een Nankang NS2 165/45/R16 op een 7.5 http://www.tyrestretch.com/7.5_165_...Nankang.jpg.php
|
|
||||
|
||||
Tuurlijk is dat veilig.. heb die combinatie ook rondom bij m'n nieuwe zomerwielen.
Zoals hierboven al gezegd zijn er ook die 165/45-16 op 8j zetten.. dat gaat ook prima.
|
|||
|
|||
Nuja ik rij "normaal" dus dat neemt het risico ook wel minder.
En 195/40/16? Of dan toch beter 165? |
|
||||
|
||||
Een vriend van me heeft dit ook,165-40 op 7,5j.
Hoeken kun je vergeten hij kan hader door de bocht op zn winterbanden...Ik zou het niet doen lijkt net of je achter een alto rijdt als je die bandjes ziet. En hij heeft zip grip. |
|
||||
|
||||
Dat ligt toch aan het bandje en niet aan de maat velgen dan?
Ik heb nou nog nooit gehoord van iemand die tegen een boom is gereden omdat z'n band in 1x van z'n velg af floepte in een bocht... |
|
|||
|
|||
Dat er mensen zijn die deze bandenmaat op een 8J velg hebben zegt niet dat het veilig is. Ik zou, naast het feit dat ik het lelijk vindt, zou ik het risico niet nemen.
|
||||
|
||||
Als je al een behoorlijke tijd op 165/40 op 7.5j en 165/45 op 8j rijdt (plus nog wat camber) en er is nog nooit wat gebeurt zal het wel gaan (bv op en neer naar Oostenrijk). Auto rijden is zoieso niet veilig, iedere dag je tegen een boom rijden of kan er iemand jou kapot rijden.. als je zo denkt moet je lekker in bed blijven liggen
|
|||
|
|||
He zotteke, mischien 175/50/16 eeen optie ?
|
|
|||
|
|||
Wat is veilig ?? Er zijn er genoeg die ermee rond rijden, maar zou het zelf ook niet zo snel doen.
De kans dat de band van de velgrand komt is vele malen hoger doordat deze op een te brede velg zit. De geadviseerde velgmaat voor de 165-45-16 is 5.5 en die voor de 165-40-16 is 6 inch breed. http://www.nankang.com.tw/home.php?...ct_1&no=7&pno=1 |
|
|||
|
|||
Tja.. wat is veilig? Misschien volgens de voorschriften te werk gaan! Is geen garantie voor succes.. Ga van je eigen gevoel uit! Rij zelf ook met 165/45 op 7,5J Zolang je niet boven de 200 uitkomt lijkt het mij veilig..
|
|
|||
|
|||
Eindeloze discussie!
Feit is en blijft dat er, voor zover bij mij bekend, nog nooit een verhaal naar voren is gekomen waarin wordt bevestigd dat er een ongeluk aan getrokken bandjes wordt gelinkt... Tegenwoordig rijdt iedereen zo en ook nog wel gekker dus niet van dat benauwde!
|
|||
|
|||
wat is nou 165/45 op 8j!!
stretch baby!!!!! daar zit een 215 band op, die beste man moest hem wel een paar keer bijvullen anders redde hij het niet tot de show!
|
||||
|
||||
ik rij ook op 165-45 op een 7j wiel, nooit geen problemen mee gehad, maar altijd die eindeloze discussies erover
|
||||
|
||||
Quote:
Dus je hebt er altijd problemen mee?
|
||||
|
||||
Quote:
bijdehandje, zo zeggen we dat hier in de buurt
|
|||
|
|||
ligt ook beetje aan je gebruik. Rij je dagelijks met de auto, is het mijns inziens geen risico waard. Rijd je max 500 km per jaar, om naar showtjes te gaan, is t al weer een heel ander verhaal.
|