Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-11-2011, 16:36
Plattegolf1 Plattegolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 5
Default Golf 1 1600 diesel start niet

Hallo ,

Ik heb indertijd een golf 1 1600 diesel gekocht van 1981 en het motorblok die erin lag was zo goed als rot . Nu heb ik hier een 1600 diesel blok van een jetta 2 in gelegd . (ze zeiden me dat dit perfect zou moeten passen) . Blok ligt erin , maar hij start niet . Ik kga er wel bij vermelden dat de draad die naar de brandstofpomp (5v normaal) loopt heeft kortsluiting gemaakt en het blok staat al zo'n 2 jaar stil . En kan iemand mij vertellen hoe die brandstofrelais er precies uit ziet ?

Mvg Philippe
Reply With Quote
  #2  
Old 23-11-2011, 16:39
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Zekering checken bij zekeringenpaneel?, misschien is de dieselpomp kapot en zuigt hij heen diesel meer? en anders kan je kijken voor elektrische schema's op http://volkswagen.msk.ru
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2011, 16:44
Plattegolf1 Plattegolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 5
Default

Oke bedankt
__________________
Passat 3b - - > 1998
Golf1 - - - - - > 1981
Reply With Quote
  #4  
Old 23-11-2011, 16:51
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

kijken of er spaning staat op gloeiers en idd op de brandstofpomp en zorgen dat er brandstof in de filter zit kan je aanzuigen door retour leiding los te koppelen en zuigen maar

Suc 6
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #5  
Old 23-11-2011, 17:17
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Retourleiding los, maar niet zuigen hoor... De fietspomp eraan!! 12v op de pomp en gaan!

Ook ff meten inderdaad of je gloeiers spanning krijgen. En belangrijk, zorg dat je branstofleidingen nergens valse lucht kunnen trekken. dus alle bevestigingen checken, en voor de zekerheid van slangklem voorzien.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2011, 22:02
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Loopt er normaal 5V naar de brandstofpomp? Ik zou zeggen 12 volt...
Reply With Quote
  #7  
Old 23-11-2011, 22:06
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Brandstofpomp is gewoon de dieselpomp toch?!

Dus de Boschpomp op je blok, meer zit er niet aan zo'n gebakje! En daar hoort volgens mij gewoon 12V op ja.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2011, 22:17
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Dat leek mij dus ook, in beginpost wordt van 5V uitgegaan... misschien is dat wel je probleem, dat er door de kortsluiting nu slechts 5V naartoe gaat, te weinig om de afsluitklep te openen...
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2011, 23:06
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
Retourleiding los, maar niet zuigen hoor... De fietspomp eraan!! 12v op de pomp en gaan!

Ook ff meten inderdaad of je gloeiers spanning krijgen. En belangrijk, zorg dat je branstofleidingen nergens valse lucht kunnen trekken. dus alle bevestigingen checken, en voor de zekerheid van slangklem voorzien.

Waarom niet zuigen ik heb laast een motor ingebouwd die had ook wel jaar stil gelegen aan retour leiding gezogen en 1 ste verstuiver los starten lopen !!!

Ps mijn gedachte gingen ook al naar 12v op de pomp maar hier ws ik niet in thuis om juist te beantwoorden
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #10  
Old 24-11-2011, 08:31
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Oh, ja, als je aan de retourleiding aan de pomp zuigt inderdaad!

Ik zet altijd de fietspomp op de retourleiding richting de tank! Vandaar!!


Maar als je handmatig je dieselfilter vult, met een injectiespuitje je pomp vult, en dan een beetje doorstart, dan gaat elke diesel aan de praat!
Als de gloeiers het doen en de leidingen luchtdicht zijn natuurlijk!

Succes ermee!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #11  
Old 24-11-2011, 17:46
Plattegolf1 Plattegolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 5
Default

Hallo ,

Ik kheb gedaan wat jullie me allemaal verteld hadden , maar zonder succes. Hij start nog steeds niet. Ik kheb de spanning op de brandstofpomp gemeten , en deze is inderdaad 12 volt , heb ook de spanning van de gloeiers gecheckt en was ook 12 v .
Alleen krijg ik het diesel niet in de dieselpomp , mazoetfilter is gevuld maar loopt niet naar de pomp .
Heb de fietspomp aangesloten op de uitgang van de dieselpomp of moet het op de leiding richting de naftbak ?
Oohja als ik het contact opzet , begint er iets te zoemen bij de zekeringkast en toen als ik hem kocht was dit nog niet ...
Kben helemaal de raad kwijt , en wil zo snel mogelijk mijn auto terug aan de praat krijgen
__________________
Passat 3b - - > 1998
Golf1 - - - - - > 1981
Reply With Quote
  #12  
Old 24-11-2011, 18:38
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

euhm, een diesel heeft geen ontsteking
dus als je de auto van contact zet, trekt een magneet schakelaar de pomp dicht
blijft die misschien dicht staan
Reply With Quote
  #13  
Old 24-11-2011, 19:03
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Fietspomp richting de tank ja, van de retourleiding! Of zuigen aan de pompkant.

Je kan ook met een spuitje of trechtertje diesel direct in de pomp laten lopen via de aanvoerleiding.

Draai tijdens het starten de stalen leidingen los van de verstuivers! handigste om met zijn 2en te doen. Lekker doorstarten, en wanneer er diesel langs spuit, dan de leiding vastzetten. Als ze alle 4 geweest zijn moet ie zijn ontlucht.

Zitten alle aanvoerslangen goed vast? geen kans op lucht? Best op het filter slangklemmen erover zetten, voor de zekerheid!

Succes!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #14  
Old 24-11-2011, 20:42
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

zet hem is op contact en haal het stekkertje van de pomp af luister dan eens goed of je hemhoort klikken !!!
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #15  
Old 04-12-2011, 14:23
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Even ter info. Ik veronderstel dat de motor wel demareert wanneer je de sleutel omdraait, maar niet wil aanslaan...
Reply With Quote
  #16  
Old 04-12-2011, 18:29
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

afsluitklep demonteren en stiftje+veertje eruit halen en weer monteren....kijken wat die dan doet
Reply With Quote
  #17  
Old 04-12-2011, 18:30
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

En staat de D-riem op tijd?
Reply With Quote
  #18  
Old 22-12-2011, 21:37
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

En???????
Reply With Quote
  #19  
Old 29-03-2012, 22:43
Plattegolf1 Plattegolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 5
Default Vertrekt steeds in 2de versnelling

Lange tijd niet meer online geweest, maar was het allemaal even beu.

Het blok draait ondertussen, maar gaat niet in de 1ste versnelling of achteruit met de 5bak stangetjes. Die van de 5bak vinger naar het schakel scharnierpunt op de boite gaat.

Met de 4bak stangetjes kan hij wel achteruit, maar vertrekt in 2de versnelling net als bij de 5bak. Ik snap er niets meer van.

Moet ik de boite van mijn oud motorblok dan op het nieuw motorblok zetten?
__________________
Passat 3b - - > 1998
Golf1 - - - - - > 1981
Reply With Quote
  #20  
Old 29-03-2012, 22:52
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

nee,je hoeft de bak niet te vervangen, de stangetjes moeten goed afgesteld worden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum