|
|||
|
|||
Vraag mbt veren keus vaste verlaging
[update onderaan de pagina]
Ik heb een mk1 golf, en ben een beetje aan t kijken naar een nieuwe vaste verlagingsset. Ik was wel te spreken over een koni str.t set, maar deze is niet compleet te leveren voor mk1 diesel. Dan moet ik losse poten kopen en er zelf veren bij kopen. Ansich geen probleem. Maar zit met t volgende; M'n auto is omgebouwd naar een aaz diesel, ik denk dat dit zwaarder is dan een golf met een 1600 onder de kap. Met m'n huidige set veren heb ik ook weinig tot geen comfort ( std poten met rode -40 km veren) als ik kijk op de website van KW dan word er een as last van ongeveer 700 kilo bij mk1 veren gegeven, maar omdat ik denk dat die veren te ligt zijn denk ik dat ik naar mk3 veren moet kijken, bij KW geven ze bij die veren een aslast van 900 kilo, de vraag is dus, als ik met een aaz mk1 andere veerpoten wil moet ik dan mk1 poten combineren met mk3 veren, om zo het verschil met het gewicht op te vangen, of zou dat juist niet werken [edit ] weet iemand wat de as-last is van een golf met een aaz blok?of alleen t gewicht van de voorkant? Last edited by keesf : 29-03-2012 at 21:51. |
|
|||
|
|||
niemand een antwoord?
|
|
|||
|
|||
Ik denk niet dat het nieuwe blok 200 kg zwaarder is dan het orgineel! Verder heb ik er geen ervaring mee
|
|
|||
|
|||
nee, op 200 kilo gok ik ook niet, zal vast minder zijn,
maar als je al kijkt naar het verschil tussen de gti en de 1100 modellen in gewicht dan zullen de veren die voor golf 1 gemaakt worden. bij de zwaardere modellen al aardig aan de maximum van het verend vermogen zitten. ik zit met de aaz golf 1 al over het gewicht van een standaard 1600 D heen. en het gewicht van een GTI is ook minder dan die van mij. ( 840-860 kilo) mijn leeg gewicht is 870 kilo vandaar dat ik aan t kijken ben naar zwaardere veren als dat er voor golf 1 gemaakt worden. |
|
|||
|
|||
Waarom geen schroefset dan?
|
|||
|
|||
Veren van bv KW hebben voor ieder type golf 1 ook de cabrio de zelfde as last aanduiding.
Is je cabrio een ingevoerde auto? Want mij is opgevallen dat de gewichten bij ingevoerde auto's nogal verschilt. ik weet dus niet hoe de veren van bv KW het gaan doen op een auto die op de grens van het gewicht zit, of zelfs erover Waarom geen schroefset?, nou, ik vind die dingen niet comfortabel genoeg. En comfort hoop ik met een vaste set wel te bereiken |
|
|||
|
|||
kogel is door de kerk, ik heb een poging gedaan de aslast te wegen, de poging hield in dat ik de voorkant op de weegbrug heb gezet. ik kom niet boven t gewicht uit dat de KW set kan dragen, dus ik heb ze vandaag besteld.
het word een vaste verlaging van KW, een KW Sport Suspension kit, 40mm verlaging voor en achter, achter is ook nog te stellen. foto's en ervaringen komen als ik de set eronder heb zitten |
|
|||
|
|||
ik had gezegd jullie op de hoogte te houden, nou laat ik dat eens doen.
2.5 week geleden bij de lokale autoshop een kw sportsuspension kit besteld voor mn golf na een week maar eens gebeld waar die bleef, en wat bleek, er was wat mis gegaan met de levering, de set lag nog in groningen, bij GKB-import. even gemopperd en geduld op gebracht om nog even te wachten. en vandaag was het zover. ik auto geleend ( golf is enige vervoer) en hup, op naar de autoshop. daar lag er al een doos te wachten, toch even de doos open gemaakt om te kijken, bovenin 4 dozen met dempers, en onderin de veren, wel vreemd dat de dozen met de dempers erin gelijk van grote waren. dus ik heb ze even open gemaakt, 2 achterdempers, met losse onderste veerschotel, die je nog zelf moet monteren, dat lijktme geen probleem, al was een uitleg/handleiding wel makkelijker geweest. wel leuk dat je de hoogte nog kan verstellen dmv een ring waar de schotel op/in rust. al twijfel ik wel over de stevigheid, t gewicht draagt op de ring imo en tot mijn verbazing 2 insert demper/demper patronen voor de voorkant. en daar zit nu juist mijn probleem, ik wil geen patronen, ik heb geen goede poten om ze in te zetten, en t is niet mooi. de paarse ( als die er nog zijn) van KW staan veel beter. maar ook, ik kan nergens op de site van KW vinden dat ik patronen/inserts geleverd zou krijgen, de plaatjes en foto's laten mij overal complete poten met veerschotels e.d. zien. waar gaat dit nu mis? zit ik verkeerd, of is de KW hier mee mis gegaan. ondertussen heeft de autoshop al wel contact gehad met KW, maar ik heb nog geen uitsluiting over het hoe of wat hieronder de gegevens van de website, foto geleend van google, maar zelfde als website http://www.gkb-import.nl/kw/index.htm Image similarly KW Sport Suspensions Brand: KW Manufacturer part-no.: 20080010 Product: sport suspension Approval: TUEV approval Content of delivery: complete set (front + rear) Year: 09 / 1979-07 / 1983 Lowering fa: 40 mm Lowering ra: 40 mm Adjustment ra: slots Damping adjustment: none Axle weight fa: - 785 kg Axle weight ra: - 630 kg documents: 399,00 € incl.VAT Additional Information: KW Sport Suspension kits consist of high-quality springs and specially matched sports shock absorbers with shortened stroke which are aligned to the new ratio. The aim of the extensive driving tests is to achieve an ideal collaboration of the shock and spring units and a significant improvements of the handling and drivability. The sporty, harmonised tuning offers a high degree of driving dynamic and safety without loosing the comfort. - High quality springs with specially matched sports shock absorbers - Sports shock absorbers with shortened stroke - Optimum interaction between shock absorber / spring unit - Significant improvement in handling and driveability - Sporty, harmonised tuning - with TÜV-technical component report Note: Rear-axle spring collar can be adjusted via multi position perch Last edited by keesf : 29-03-2012 at 21:55. |