Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2012, 22:15
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default vr6, startprobleem?!

Hallo,

Ik heb een vr6 AAA In een mk2 gebouwd, loopt super en allemaal leuk en aardig.. maar blijf met het probleem zitten, hij slaat niet lekker aan! zowel koud als warm, bij een koude motor moet ik eventjes starten, en zonder gas te geven slaat die dan wel aan.. maar niet meteen. Bij warme motor zelfde verhaal, alleen hier moet ik wel eventjes spelen met het gas, maakt niet uit of ik de motor binnen 1 of binnen 30minuten start, nadat deze is uitgezet.
Heb verschillende oorzaken gelezen die tot dit "vergelijkbare" probleem kunnen leiden, koelwatersensoren, slechte rotors, startblokjes achter het contact etc. reeds allemaal bekeken en verschillende sensoren etc. vervangen. maar het probleem blijft.
Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met de brandstofdruk? zou dit kunnen?
misschien een paar feiten die handig hierbij zijn,
- 92er AAA motor, standaard inejctoren met een 4bar drukregelaar
- carterontluchting reeds NIET meer op de inlaat aangesloten
- Ook het sensortje tussen de carterontluchtingslang is weggehaald(dit zou naar mijn mening niet het probleem kunnen veroorzaken, er zijn meerdere die zonder rijden)+ extra vraag, wat doet deze sensor? volgens mij beetje loos, zit geen voeler ofzo in?!
-Koolstoffilter of hoe die pot ook heet, is weggehaald!
-gebruik een g60 tank inc bijbehorende pomp

wie kan me helpen, begin ut slechte starten wel beu te worden...
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2012, 00:14
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Als ie eenmaal loopt, loopt ie dan wel mooi stationair of heeft hij de neiging uit te vallen?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2012, 10:40
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Loopt perfect....
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2012, 11:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Mmm, tijdje geleden ook zoiets gehad met een polo 6N, zelfs met 10 graden boven 0 wilde die al moeilijk starten. Bougies vervangen en probleem was opgelost... zelfs met die erge vorst afgelopen weken geen enkel startprobleem
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2012, 11:55
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Bougies zijn ook al recent vervangen dus ligt het ook niet aan lijkt me...
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2012, 16:30
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

komt de benzinepomp op druk als je je contact aan zet?
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2012, 22:55
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
komt de benzinepomp op druk als je je contact aan zet?

Hoor hem wel lopen!... alleen hij stopt niet...
Reply With Quote
  #8  
Old 01-03-2012, 06:30
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Wat is de staat van de accu? Heb namelijk met mijn vr6 ook gehad dat die slecht starten. Temperatuur had geen invloed.

Nieuwe accu erin en het probleem was opgelost.
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #9  
Old 14-03-2012, 23:47
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

accu 1,5 jaar terug vernieuwd dus lijk me niet het probleem, auto kan ook zo 2uur lang de radio laten draaien en nog startstroom zat, zal hem voor de zekerheid even testen morgen...
Reply With Quote
  #10  
Old 16-03-2012, 08:21
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ooh wacht, schiet me opeens te binnen.

Is je brandstofpomp nog standaard van een mk2? Want een vr6 heeft na mijn weten een sterkere brandstofpomp (meer druk)
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2012, 07:36
RitchieVR6's Avatar
RitchieVR6 RitchieVR6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 270
Send a message via MSN to RitchieVR6
Default

Dat sensortje van de carterontluchting is geen sensor,
Op die plek zit bij sommige vr6en een klep, en met die stekker wordt deze volgens mij verwarmt.
Dit om te voorkomen dat de boel dichtvriest in koude landen.
Echter zie he die klep niet overal maar heeft volgens mij wel elke vr6 dat stekkertje.

Als je een benzinedrukmeter op je injectorgallery aansluit kun je de druk meten.
Ik verwacht het niet, want dan had je denk ik ook tijdend het rijden wel problemen gehad.
Leg anders je vraag eens bij Zeypveld uit Zeist neer. Hij weet erg veel van vr6 motoren en de ombouw ervan in andere auto's.
__________________
---------------------------------------------------
If your car doesn't scrape it's not low enough!

Corrado -Edition 3.2- project car
New Beetle 1.6
Passat variant 1.8 20vt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum