#1
|
|||
|
|||
vr6, startprobleem?!
Hallo,
Ik heb een vr6 AAA In een mk2 gebouwd, loopt super en allemaal leuk en aardig.. maar blijf met het probleem zitten, hij slaat niet lekker aan! zowel koud als warm, bij een koude motor moet ik eventjes starten, en zonder gas te geven slaat die dan wel aan.. maar niet meteen. Bij warme motor zelfde verhaal, alleen hier moet ik wel eventjes spelen met het gas, maakt niet uit of ik de motor binnen 1 of binnen 30minuten start, nadat deze is uitgezet. Heb verschillende oorzaken gelezen die tot dit "vergelijkbare" probleem kunnen leiden, koelwatersensoren, slechte rotors, startblokjes achter het contact etc. reeds allemaal bekeken en verschillende sensoren etc. vervangen. maar het probleem blijft. Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met de brandstofdruk? zou dit kunnen? misschien een paar feiten die handig hierbij zijn, - 92er AAA motor, standaard inejctoren met een 4bar drukregelaar - carterontluchting reeds NIET meer op de inlaat aangesloten - Ook het sensortje tussen de carterontluchtingslang is weggehaald(dit zou naar mijn mening niet het probleem kunnen veroorzaken, er zijn meerdere die zonder rijden)+ extra vraag, wat doet deze sensor? volgens mij beetje loos, zit geen voeler ofzo in?! -Koolstoffilter of hoe die pot ook heet, is weggehaald! -gebruik een g60 tank inc bijbehorende pomp wie kan me helpen, begin ut slechte starten wel beu te worden... |
#2
|
||||
|
||||
Als ie eenmaal loopt, loopt ie dan wel mooi stationair of heeft hij de neiging uit te vallen?
|
#3
|
|||
|
|||
Loopt perfect....
|
#4
|
||||
|
||||
Mmm, tijdje geleden ook zoiets gehad met een polo 6N, zelfs met 10 graden boven 0 wilde die al moeilijk starten. Bougies vervangen en probleem was opgelost... zelfs met die erge vorst afgelopen weken geen enkel startprobleem
|
#5
|
|||
|
|||
Bougies zijn ook al recent vervangen dus ligt het ook niet aan lijkt me...
|
#6
|
||||
|
||||
komt de benzinepomp op druk als je je contact aan zet?
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Hoor hem wel lopen!... alleen hij stopt niet... |
#8
|
||||
|
||||
Wat is de staat van de accu? Heb namelijk met mijn vr6 ook gehad dat die slecht starten. Temperatuur had geen invloed.
Nieuwe accu erin en het probleem was opgelost.
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#9
|
|||
|
|||
accu 1,5 jaar terug vernieuwd dus lijk me niet het probleem, auto kan ook zo 2uur lang de radio laten draaien en nog startstroom zat, zal hem voor de zekerheid even testen morgen...
|
#10
|
||||
|
||||
Ooh wacht, schiet me opeens te binnen.
Is je brandstofpomp nog standaard van een mk2? Want een vr6 heeft na mijn weten een sterkere brandstofpomp (meer druk) |
#11
|
||||
|
||||
Dat sensortje van de carterontluchting is geen sensor,
Op die plek zit bij sommige vr6en een klep, en met die stekker wordt deze volgens mij verwarmt. Dit om te voorkomen dat de boel dichtvriest in koude landen. Echter zie he die klep niet overal maar heeft volgens mij wel elke vr6 dat stekkertje. Als je een benzinedrukmeter op je injectorgallery aansluit kun je de druk meten. Ik verwacht het niet, want dan had je denk ik ook tijdend het rijden wel problemen gehad. Leg anders je vraag eens bij Zeypveld uit Zeist neer. Hij weet erg veel van vr6 motoren en de ombouw ervan in andere auto's.
__________________
--------------------------------------------------- If your car doesn't scrape it's not low enough! Corrado -Edition 3.2- project car New Beetle 1.6 Passat variant 1.8 20vt |