Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-03-2012, 21:12
Biggles87 Biggles87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 9
Default Polo 1.6 loopt niet goed

Hallo allen,

Sinds kort wil mijn polo niet zo best meer starten. Het lijkt er op dat de startmotor moeite heeft om de motor rond te krijgen.

Verder wilde ik laatst (rollend) optrekken in de 2e. Echter kwam er geen reactie van het gaspedaal. Terug geschakeld naar de 1e, maar ook hier gebeurde er niet veel. Auto bleef stationair door rijden. Pas na een meter of 20 kwam er weer vermogen. Dit gebeurt de laatste tijd vaker nadat de auto 2 of meer dagen stil heeft gestaan. Na een poosje rijden gaat het wel goed.

Nu heb ik wat vermoedens, maar door mijn beprekte kennis wilde ik graag tot wat meer feedback.

Eerste vermoeden was de gasklep zelf. Dat deze vuil was. Dit valt echter mee.
Verder heb ik wat gelezen over de kvs. Dat deze een verkeerde waarde zou doorgeven. Hoe kan ik dit controleren.
Tot slot zat ik te denken aan vuil in het brandstof filter. Is dit ook te controleren?

Alvast bedankt,

Groet, Ben
Reply With Quote
  #2  
Old 07-03-2012, 06:48
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

De gasklep kan je makkelijk reinigen en een brandstoffilter is zo vervangen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 07-03-2012, 17:44
Biggles87 Biggles87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 9
Default

Gasklep was niet extreem vuil. Dus dat laat ik verder voor wat het is.

Gister 200 km gereden zonder problemen. Het enige dat mij opviel was dat de temperatuur meter amper van de streep kwam. Moet deze bij snelweg rijden niet richting de 70 graden gaan? In dat geval kan de koelvloeistof sensor wel vreemd doen. maar dan vraag ik mij af hoe ik dat kan controleren?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-03-2012, 20:33
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

temperatuurmeter moet richting 90 graden gaan.
Even de waarde van de koelvloeistofsensor uit laten lezen of gewoon vervangen, deze gaan vaker kapot. Daarnaast kun je je thermostaat even controleren op de werking.

Als deze slecht aanslaat en je geeft een scheut gas, komt er dan ook een zwarte walm uit de uitlaat.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-03-2012, 17:55
Biggles87 Biggles87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 9
Default

Gisteravond heb ik een ODB 2 bluetouth adapter opgehaald. De connector in de auto gevonden. Maar ik krijg er nog niet echt uit wat ik verwacht. De connector maakt de ene keer wel verbinding met de auto, maar het volgende moment weer niet. Verder heb ik als ontvanger een app van torque op mijn galaxy S2. Deze maakt wel verbinding met de adapter maar krijgt geen gegevens door. In het programma komt er de melding dat de auto mogelijk nog niet gestart is.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik rijd een Polo 1.6 Variant.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-03-2012, 22:01
Biggles87 Biggles87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
temperatuurmeter moet richting 90 graden gaan.
Even de waarde van de koelvloeistofsensor uit laten lezen of gewoon vervangen, deze gaan vaker kapot. Daarnaast kun je je thermostaat even controleren op de werking.

Afgelopen week kwam de temperatuur net van het begin streepje los, en pas na een km of 80 over de snelweg ging deze iets omhoog. Maar deze is niet bij de 70 graden geweest. Voor het uitlezen van de kvs heb ik een OBD2 bluetouth adapter geregeld met ELM 327 interface. Maar dat wil nog niet echt lukken. Missiend iemand hier ervaring daarmee?

Quote:
Originally Posted by Spierings
Als deze slecht aanslaat en je geeft een scheut gas, komt er dan ook een zwarte walm uit de uitlaat.

Thermostaat? Waar kan ik die vinden? Er komt bij mijn weten geen zwarte walm uit.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-03-2012, 23:05
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

thermostaat zit bij zo'n motor meen ik op de kop.
Ga een klein stukje rijden en voel dan aan de slangen van de radiateur.
De onderste slang moet koud blijven als de thermostaat gesloten is.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-03-2012, 16:36
Biggles87 Biggles87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 9
Default

Klein stukje is relatief. Moet ik dan denken aan 1 of 10 km?
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2012, 19:44
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Met een klein stukje bedoel ik 2-5km, motor is dan hand warm en thermostaat hoort dan nog gesloten te zijn en onderste slang koud.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2012, 22:13
Biggles87 Biggles87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 9
Default

Dat gaan we morgen even proberen. Bedankt alvast.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum