|
||||
|
||||
Leuke zoldervonst: BBS RG010 uit 1986 en nieuw.
Vandaag een leuke 'zoldervonst' op de kop getikt. Een nieuwe set BBS RG010, welke in week 34 van 1986 is geproduceerd. De maten zijn 16x7 met een ET waarde van 36 en steekmaat 5x112. De harten zijn vlak, dus ze kunnen gepropt en omgeboord worden, maar ik denk dat ik met adapters ga rijden, aangezien ik omboren zonde vind.
Het zijn zeer lichte gesmede velgen die alleen zijn geleverd met een platina hartkleur en ze worden ook de wel de RS uit one piece genoemd. Het is in ieder geval een zeer zeldzame set en ze zijn nog nieuw ook! Foto's:
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y Last edited by Typ 81 : 28-01-2012 at 17:54. |
|
||||
|
||||
Nice! Goeie vondst!
|
||||
|
||||
Zo, gave wielen
Zullen gaaf staan onder de Audi!
|
||||
|
||||
mooie velgen hoor.
|
||||
|
||||
Vet oscar! zal gaaf staan.
|
|||
|
|||
mooie velgen waarom zijn die 5 overige gaten?
|
|
|||
|
|||
zijn moooie velgen man
|
|
||||
|
||||
Zijn dus dezelfde wielen als de V8 4.2 destijds maar dan een inch smaller... Ik zeg leuke vondst
|
|||
|
|||
@vwmotorsport: Misschien dat deze in 2 steek maten zijn geleverd 5x112 en 5x120 dat die gaten er standaard inzitten??
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals ik het begrepen heb gebruiken ze die gaten bij bepaalde balanceerapparaten Die gaten zie je ook veel bij Mercedes velgen.
|
||||
|
||||
Steek 5x112 dus in die tijd veelal bedoeld voor Mercedes, volgens mij hebben die de remschijven vastzitten met een boutje waar een centreerpen op zit. Vandaar de extra gaten!
Mooie set, hoe heb je die nog weten te scoren?
|
||||
|
||||
Eigenlijk vrij simpel gescoord, Marktplaats afstruinen en terecht komen bij een advertentie die niet aan de normaal gesproken zoekcriteria voldoet Ze lagen op zolder bij een Profile Tyrecentre, die waarschijnlijk nog over waren van voor de franchise. De set schijnt besteld te zijn en alleen te zijn gepast.
|
|||
|
|||
gewoon mooi zeg!!
echt een klassieke wiel die goed gaat staan op elke auto!
|
|||
|
|||
echt mooie wielen zonder poespas!!!
|
|
|||
|
|||
zou ze zeker niet omboren maar voor adapters gaan die dingen worden nog geld waard!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zaten ze ook niet onder een M5? Dat van die centreerpen klopt volgens mij. Omboren........ eeuwig zonde |
|
||||
|
||||
Zo zeldzaam zijn deze velgen toch niet? Of heb ik het mis?
http://auto-onderdelen.marktplaats....b_click=1#photo Setje op mp en ook nieuw, (of dat is dezelfde set)
|
||||
|
||||
Dat is de set die ik nu heb
|
||||
|
||||
ja dat dacht ik al..
|
||||
|
||||
die extra gaten gebruiken ze bij mercedes en ook bmw meende ik maar benz zowiezo
voor uit uitlijnen als je de aparatuur op de velg zet zit je altijd met uitslingeren van krome wielen, maar deze komen 5 pennen direct op de Naaf waardoor de slingering van de velg word weg genomen door direct op de as te zetten dus niet zozeer voor het balanceren van de wielen, en meeste mercedesen van deze tijd hebben niet meer Pinnen om de remschijven vast te zetten is meer franse auto's die dit hebben maar iig leuke wielen en gewoon fabrieks origineel niet zoals 95% gerestaureerd |