#1
|
||||
|
||||
kleine gaatjes na het stralen> dichtplamuren ??
Heb onlangs een complete auto laten stralen en in de epoxy primer lten zetten.
Het laswerk was voor het stralen gedaan maar door het stralen zijn er toch op sommige plekker kleine gaatjes in de carroserie gestraald. wat nu te doen met deze gaatjes ? Ik hoor verschillende meningen, ook van schadebedrijven. de ene zegt : uitslijpen en nieuwe stukjes inlassen (van 2x2 cm of kleiner) de andere zegt: omdat het inde epoxy staat kun je het gewoon dichtplamuren met goede plamuur (met polyestervezels of metaal plamuur) wat is nu wijsheid ? |
#2
|
|||
|
|||
Als tijdens het stralen de gaten er in vallen, dan kun je je er verzekerd van zijn dat het direct omliggende metaal ook niet meer heel dik is. In mijn ogen kun je dan beter een nieuw stuk er in (laten) lassen.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
+1
__________________
Dakloos... |
#4
|
||||
|
||||
+2.enige goede oplossing.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
bedankt voor de tips, ik was zelf ook niet heel erg overtuigd van het insmeren met plamuur.
Ik neem aan dat ik de epoxy weg moet slijpen voor het lassen? Omdat ik het stralen heb laten doen weet ik niet welk merk epoxy er gebruikt is, kan ik de ingelaste stukken gewoon met een willekeurige 2k epoxy overspuiten/schilderen ? |
#6
|
|||
|
|||
Welk schadebedrijf zegt plamuren dan? Dan weet ik zeker dat ik daar nooit heen ga!
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
|||
|
|||
2k kan vrijwel altijd over 2k dus je kan een willekeurige epoxy halen. Aangezien het plaatje 'tussenliggend' is zal ik een klein randje rondom het verwijderde stuk even schoonslijpen ja. Een schone rand van een centimeter is meer dan voldoende
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#8
|
|||
|
|||
Gewoon lassen, neem aan dat je straks gewoon een nette auto wilt.
|
#9
|
||||
|
||||
Vertinnen is ook een optie als het hele kleine gaatjes zijn. Alleen als het een gat is van 2x2 cm dan gaat dat natuurlijk niet lukken. Foto?
|
#10
|
|||
|
|||
Als je een volledige carrosserie hebt laten stralen en lassen zou ik hem zeker weten lassen. Als je al zo goed bezig bent zou ik de laatste plekken niet met plamuur afdoen. Dat is echt heel zonde!
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#11
|
|||
|
|||
Inderdaad! Plamuur is natuurlijk ook nog eens poreus, dus aan de achterkant kan het water er zo intrekken. Daar komt bij dat er rondom het gat waarschijnlijk ook al het nodige materiaal verdwenen is. Voor die epoxy zou ik even informeren bij de straler en daar de zelfde soort halen, zou erg jammer zijn als dit op een of andere manier toch nog gaat werken. Zeker als de lak er straks overheen zit
|