#1
|
||||
|
||||
Problemen CV bijrijdersportier
Hallo,
m'n schoonzusje rijdt een Golf 3 1.8 GL uit 1993 en heeft sinds een tijdje problemen met de centrale vergrendeling van het bijrijdersportier. Naar eigen zeggen is de ellende begonnen nadat een passagier bij het uitstappen de deurpin naar beneden heeft geduwd en toen deur dichtgedaan. Hierna reageert de centrale vergrendeling niet meer. In welke hoek moet ik dit probleem gaan zoeken? Schakelmodule bijrijdersportier? vacuümpomp schakelmodule? Zekering is oke en als ik de kap van de vacuümpomp afhaal en ik beide relais met een schroevendraaier induw komt de pomp gelijk tot leven. Is dit een vaker voorkomend probleem bij Golf 3? Ben zelf namelijk alleen maar bekend met oud type mk2 modellen(hebben geen regelunit in bijrijdersportier). Alvast bedankt voor de hulp! Robert
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#2
|
||||
|
||||
Bekent mk III / Vento probleem. Mijn Golf had er ook last van. Ging met CV niet op slot via bestuurderskant. Na lang zoeken (complete leidingen vervangen) probleem op gelost. Vaak een miniscuul lek in een van de vacuumleidingen.
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#3
|
||||
|
||||
Het probleem is nu dat de hele centrale vergrendeling niet meer geactiveerd wordt bij het omdraaien van de sleutel in bestuurdersportier als in bijrijdersportier. Dus zoek dit probleem in de elektrische hoek ipv lek in vacuumleidingen. Oftewel de vacuümpomp in de kofferbak reageert gewoonweg niet meer op het sluiten of openen van de portieren.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |