#1
|
||||
|
||||
Schroefset moer vastzetten op veerpoot?
Hallo,
Ik heb op mijn Golf 2 een Intrax schroefset zitten. De voorste 2 poten zitten boven met een moer vast aan de carrossorie. Bij originele veerpoten kun je de draadstang tegenhouden met een inbussleutel en dan de moer vastdraaien met een steeksleutel. Maar de Intrax veerpoot heeft geen inbus aansluiting, dus nu draait de hele veerpoot mee als je de moer aan wil draaien. Volgens mij zit het nu dus niet vast genoeg omdat ik het iets hoor klapperen bij hobbeltjes in de weg. Ik was al bij Intrax langsgeweest maar zij hadden hier niets meer voor helaas. Iemand een idee of hier een tooltje voor is ofzo..? (misschien hebben wel meer merken schroefsets dit probleem?)
__________________
'68 T2a '86 Golf 2 1.3C Ex: '87 Golf 2 1.3CL '86 Golf 2 1.3C '00 Golf 4 1.6 16V '00 Beetle 2.0 US '85 Golf 2 1.6C Automatic '77 Golf 1 1.1 '72 Kever 1200 '76 T2b 2.0 '04 Golf 5 1.6FSI '04 Audi A3 Sportback '05 Audi A4 Avant |
#2
|
||||
|
||||
met de wielen op de grond staat er de meeste spanning op en draait hij het beste vast, en vast is vast. Klapperen kan daar dan niet van komen, heb je je veerpootlagers al eens vervangen?
|
#3
|
||||
|
||||
ik zette vroeger wel eens een griptang met daartussen een doek op de stang van de schokker zelf.
Moet wel voorzichtig gebeuren want anders trek je er groeven in en gaat je schokker binnen de kortste keren lekken. Je kan ook vragen of er iemand je auto naar beneden duwt terwijl je de moer aandraait. Zodat je hem vrij naar beneden kunt draaien. Laatste optie (die ik niet graag gebruik) is de bolleneur (slagsleutel). Deze niet te gek laten rondgaan want dan kan het zijn dat je de moet van je veerschotel terug loszet waardoor je terug klappen gaat horen tijdens het rijden.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#4
|
|||
|
|||
2 vlakke kanten slijpen aan de bovenkant van het schroefdraad/stang en daar dan vasthouden ...
dus ipv inwenidge inbus, uitwendige steeksleutel
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#5
|
||||
|
||||
Een dop erop zetten,die met de griptang tegenhouden en dan met een imbus die eruitsteekt vastdraaien als de auto op de grond staat.
Zo deed ik het altijd. |
#6
|
|||
|
|||
zo heb ik dat ook wel eens gedaan met een Moordenaar cq griptang zet hem vrij hoog in het deel dat niet in je schokbreker komt evt voor beschadiging materiaal is keihard en beschadigd niet gauw hoor
|
#7
|
||||
|
||||
Ik had het niet goed gelezen dat er geen imbus opzit,dan zou ik em met een luchtsleutel met beleid aantrekken.
|
#8
|
||||
|
||||
luchttol werkt prima!
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
thanks voor de reacties mannen! bij mij zitten ze nu ook vast met luchttol. wellicht dat dan inderdaad de veetpootlagers versleten zijn... als ik deze vervang moet de wagen zeker weer uitgelijnd worden....?
__________________
'68 T2a '86 Golf 2 1.3C Ex: '87 Golf 2 1.3CL '86 Golf 2 1.3C '00 Golf 4 1.6 16V '00 Beetle 2.0 US '85 Golf 2 1.6C Automatic '77 Golf 1 1.1 '72 Kever 1200 '76 T2b 2.0 '04 Golf 5 1.6FSI '04 Audi A3 Sportback '05 Audi A4 Avant |
#10
|
|||
|
|||
je moet daarvoor je veerpoten er idd weer onderheen halen...
dus ook uitlijnen. ik heb vandaag mn schroefset van de vento onder de mk 2 gti 16v gezet en de apex dempers en veren onder de vento. ik heb gewoon een keer met een stift langs de schokbreker getekend op het fusee lichaam gaat wel redelijk goed voor nood zeg maar maar uitlijnen is idd wel het beste
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#11
|
|||
|
|||
ik zet het altijdt vast met slagmoersleutel als de auto op de grond staat is bij mij nog nooit verkeerd gegaan maar weet wanneer je moet stoppen
|