|
|||
|
|||
welke assen golf met chc bak
hoi,
ik heb een mk1 met een td ombouw (aaz) met een chc bak nu heb ik bij sturen en bij oneffenheden in de weg ( putten, kuilen,drempels) gekraak. ik verdenk hier de homokineet van, maar ik zit met de vraag welke as of kineet heb ik nodig. ik had al uit gevogeld dat de flenzen op de bak origineel 90mm zijn. |
|
||||
|
||||
90 mm steek assen van een Golf1 of Scirocco.
|
|
|||
|
|||
Assen van een golf1 GTI/GLI
Die zijn net iets sterker als van een 1500 |
|
||||
|
||||
Lopen de assen niet tegen de carroserie??
Welke assen heb je voor deze ombouw gebruikt? |
|
|||
|
|||
Quote:
nee de assen lopen niet tegen de auto aan. ik weet niet wat voor een assen er nu onder zitten, ik heb de auto gekocht met reeds een 1900 td ombouw, maar na het eraf halen van de verlaging, is de homokineet moeilijk gaan doen. ik ben nu aan t uitvogelen wat voor assen eronder zitten. maar het is wat koud om lekker te sleutelen |
|
|||
|
|||
Hallo, ik heb een jetta 1 met een TD 1600. Ik heb ook een raar geluid gehad die ik niet thuis kon brengen vooral op de snelweg. Bij mij was het probleem de linker (korte) aandrijfas. Deze was van een 1.1 of 1.3. Van een 1.6/1.8 benzine of diesel is de as ongeveer 3 cm korter (flens 90mm) dus zat deze tegen de versn. bak aan te duwen. Ik heb wel de buiten flens gebruikt omdat deze tegen het fusee aanliep. Succes. gr. Richard
|
|
|||
|
|||
Quote:
ik zal eens op de lengte van de assen letten, bedankt. bij mij is t geluid ontstaan na t wisselen van de schroefset voor een vaste verlaging. dus ik denk dat het bij mij t toplager of de homokineet is. |