#1
|
|||
|
|||
Help golf 4 overleden... Advies gevraagd
Hallo
Ik heb een jazzblue golf 4 highline 1.6sr uit 1998. Kilometerstand 198.000 De auto ziet er extreem goed nog uit. voorzien van airco alles elektrisch. Verder origineel, alleen 19inch novulari velgen. De motor doet nu raar, vanmiddag langs garage geweest, motorblok blijkt helaas overleden, 1 cilinder geeft geen compressie meer...... Wat nu te doen? auto verkopen? zoja wat kan ik er nog voor vragen? Of een andere 2ehands motor erin laten zetten kost me bij die garage 1000 euro ongeveer... Stel dat ik dat laat doen, moet er dan weer perse een 1.6 in? of kan het ook een 1.8 of 2.0 worden, of moet dan de versnellingsbak ook vervangen worden? Weet niet wat te doen, want de auto ziet er nog zo goed uit...... Wie weet er raad?
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#2
|
||||
|
||||
Zou zelf wel overwegen om een ander blok erin te hangen maarja ik ben automonteur dus voor mij is dat makkelijker. Als je het ga doen en je wil een ander motorblok 1.8-2.0 daar zal de kabelboom wel anders van zijn dan dat 1.6 blok wat je nu heb. De versnellingsbak van een 1.6 en 2.0 zijn hetzelfde assen denk ik ook.
Maar 1000 euro voor een motorblok valt nog mee ead inc. Ruil blok? Martijn
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#3
|
|||
|
|||
Zou eerst een kijken waarom hij geen compressie heeft, voor het zelfde geld valt het mee.
Zou zelf gewoon een 1.6 terug plaatsen, andere type motor betekent ook meer kosten. Je hebt dan ook kabelboom, regelapparaat en alle aanbouwdelen nodig, daarbij komt nog de extra tijd. meen dat je vanaf 98 ook een hoop extra kosten hebt voor het omkeuren naar een andere motor. Als je hem probeert te verkopen met een kapotte motor zal dit de prijs goed omlaag halen, zou hem zoizo repareren. |
#4
|
||||
|
||||
Precies, niet meteen voor een compleet ander blok gaan als je niet eens weet wat er kapot is.
Gewoon de kop liften en bekijken wat er kapot is. Dat vervangen en weer in elkaar zetten.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Ik kan dat zelf niet doen helaas, dus dat moet die garage gaan doen, hij vertelde mij dat de kop liften 150 euro kost, maar ik ben zelf gisteren vanuit duitsland met deze "kapotte" motor naar Nederland gereden, volgens de garage houder, daarom eigenlijk geen nut om te kijken.... auto heeft niet gerookt of wat, alleen niet echt vooruit te krijgen, en zoop als een malle benzine...
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
waarom geen second opinion vragen bij een ander, misschien is het lang niet zo erg als dat het lijkt!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#7
|
|||
|
|||
ik had mooi de zelfde type motor gehaald wel een kaale motor kost mij meestal250 euro en had het zwart in laaten bouwen ik reken er meestal 150 tot 200 voor ben je max 500 kwijt wand zou je em verkoopen id het de vraag wat je.weer hebt
|
#8
|
|||
|
|||
Waar haal jij die blokken vandaan dan? heb al gezocht op MP maar kan niet zo gauw wat vinden
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#9
|
|||
|
|||
ik heb een goede kennis in de sloop zitten en haal er welles een motor weg en dat is meestal het bedrag wat ik voor een gegarandeerd goede moto betaal
|
#10
|
|||
|
|||
Weet iemand misschien waar ik zo'n Motorblok vandaan haal? Moet een 1.6 sr zijn, motorcode AKL.
Zal zo ook even foto's toevoegen, voor eventuele verkoop van de auto wil er 1700 euro voor hebben.
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#11
|
|||
|
|||
[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG]
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#12
|
||||
|
||||
Hoe technisch ben je?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
ik heb dr nog wel 1,,pm me maar
__________________
quintus.....de grote race |
#14
|
|||
|
|||
ben wel een beetje technisch alleen kan ik niet zelf dat blok vervangen.... en helaas de tijd niet voor..
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#15
|
||||
|
||||
Okee, want anders was het misschien een optie om van marktplaats een Elsawin CD te halen en zo stapsgewijs de cilinderkop te liften.....dan weet je waarom je geen compressie hebt.
Of....een garage zoeken met een anuskijkertje, dan kunnen ze via de bougiegat met dat camera`tje naar binnen om te controleren? Compleet blok vervangen zal vast wel niet nodig zijn..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
Sowieso nog even bij een andere garage navragen !!
Het kan zoals gezegd ook nog wel wat meevallen.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#17
|
|||
|
|||
Wil hem wel ophalen en de motor vervangen voor je.. Of de motor repareren..
|
#18
|
|||
|
|||
200 euro bouw ik het voor je uit en de motor moet je zelf aanleveren dan bouw ik die ook weer voor je in.
Gelijk uitlezen en alle eventuele foutcodes resetten. Olie verversen en nieuw filter erop. En je kan dan weer rijdend weg zonder problemen.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |