#1
|
|||
|
|||
Aansluitingen brandstofpomp dieselmotor (1y)
Hoi,
Ik ben bezig met het inbouwen van een andere motor in mijn T3. Daarvan is de originele motor (1,6D [CS]) overleden. Het "nieuwe" motorblok is een 1,9D uit een Golf3 [1Y]. Bij de 1,6 motor zit er op de pomp slechts 1 electro aansluiting, voor de magneetklep/dieselstop. Voor de koudstart is er nog een hendel die mechanisch bediend wordt vanaf het dashbord. Bij de 1Y motor zitten er op de brandstofpomp meer aansluitingen (oa. electrische bediening voor de koudestarthendel). Heeft iemand enig idee waar deze voor dienen, of waar ze op aangesloten zaten? Of heeft iemand misschien een stroomschema? Ook op de oliekoeler/ oliefilter zit naast een oliedruksensor nog een sensor/aansluiting.... ??? Hoop dat iemand mij verder kan helpen. Mvg. Rob Martens |
#2
|
|||
|
|||
Die kuodstart handle is een was element dus die moet verwarmd worden. Ik weet alleen niet meer hoe die aansturing ook al weer is (opa wordt oud... ). Die andere sensor weet ik ook niet welked dat is. Heb je een nummer?
|
#3
|
||||
|
||||
hallo heb hier een 1.9 golf 3 ..
daar is hij niet eens van aangesloten start perfekt .. gaat via tempsensor meende ik .. je kan dat er ook afhalen en je eigen kabel weer aansluiten ben je er ook . succes . vrgr gooigolf |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties. Ik heb de motor nog niet ingebouwd, dus ook nog niet geprobeerd wat ik wel en niet aan MOET sluiten. Maar ik zoiek het liever vantevoren uit. Die koudestart-hendel zit ook op de oude motor, alleen wordt die dan met een kabel bediend. Op de 1y motor zit daar een blokje op met een kabeltje, dus wordt automatisch aangestuurd (?) Ik neem aan dat ik daar ook gewoon de kabel op kan zetten... Onderdeel nummers heb ik niet, wel een 2 fotootjes van de 1y pomp. En eentje van de oude motor
1y pomp: Hierop zijn 6 aansluitingen te zien. De groene is die van die hendel (koudstart denk ik?). Onderaan zit er nog een (donkerblauw), waarvan ik niet weet waar die voor is. Het met gele pijl aangewezen kabeltje zit volgens mij nergens (meer) op, zoals ik het op de foto zie. Ik verwacht dat de rood angegeven de dieselstop is. Dan zit er nog tussen de 4 dieselleidingen eentje, paars, ook geen idee... en bovenop nog een aansluiting (lichtblauw) die samen met de kabel van de koudestart loopt, dus misschien dat die iets met elkaar te maken hebben? Zou fijn zijn als iemand me dit zou kunnen vertellen, of als iemand een electrisch schema heeft van zo'n pomp, of van de hele auto met zo'n motor. Oliedruk- en motortemp.sensors zijn wel gelijk, dus dat is geen probleem, al heeft de 1y wel weer een extra aansluiting langs de oliedruksensor , de op de oliekoeler zit (bij oliefilter) Iemand enig idee? Alvast bedankt! Groeten Rob Hier de oude motor, met alleen een aansluiting voor de dieselstop: |