![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Forummers,
Ja het vriest en ik ben meteen de sjaak. Gister startte mijn auto niet, andere accu er in en daar ging die weer. Verder geen problemen gehad die dag. Afijn, ik net naar de auto.... weer dood.... nu had ik gister al gemeten en de spanning die van de dynamo komt is gewoon goed. En nu zit er dus een zo goed als nieuwe accu in maar toch startte die dus niet vanmorgen. Hij startte al eerder moeilijk maar dat is echt alleen als het koud is. Allereerst heel irritant maar ik heb nou niet echt een idee waar het aan ligt. Als die eenmaal rijd heb ik verder ook helemaal geen problemen o.i.d. iemand suggesties? Zou de accu die er nu in zit misschien ook niet in orde zijn ?
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#2
|
||||
|
||||
![]() het kan gebeuren.
ooit een keer aan de hand gehad met een clio. ook een dooie accu. nieuwe geplaatst, en volgende dag ook dood. terug gagaan met de accu, nieuwe gekregen en geen problemen meer gehad. het kan ook zijn dat je ergens lek stroom hebt.
__________________
Audi A4 Avant Porsche 944 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kan wel zijn dat die genoeg spanning geeft maar niet genoeg meer kan opbrengen als die belast wordt. Zou de accu laten testen bij en garage en dan weet je of dat het probleem is
![]()
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, er moet ook eigenlijk sowieso een zwaardere accu in. Maar ja, had niets anders he. Quote:
Even de buurman afwachten, die kan wel even helpen zodra die wakker is. Dan kan ik weer even op pad.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dus je hebt hem vervangen voor een zwakkere, dan ligt daar misschien al je antwoord??
Daarbij, als je een nieuwe accu koopt, is het vaak zo dat als die al langer staat bij de winkel dat hij nog net genoeg stroom heeft om 1 keer te starten, maar moet je wel gelijk een heel stuk gaan rijden om hem helemaal vol te laden. Heb je dat niet gedaan dan kan dat ook een reden zijn dat hij nu niet meteen start.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ja, ik ben van 55 Ah naar 44 Ah gegaan. Die "nieuwe" accu is trouwens niet een uit de winkel maar uit mijn eigen voorraad. Die had ik al een tijdje maar nog nauwelijks gebruikt. De 55 Ah accu bleek echter niet meer goed te zijn. Die 44 Ah accu is wel in orde.
Ik had vannacht de zekering van alle interieurzaken [CV, verlichting e.d.] er uit. Ik zag een plek op het dak waar de sneeuw gesmolten was boven de verlichting dus wellicht word daar stroom verspild en warmte gecreëerd. Zo meteen naar buiten [bleh koud] en proberen. Anders ga ik voor een zwaardere accu, een van 62 Ah, die er volgens de automaterialenzaak in zou moeten en dan ga ik op zoek naar mijn lekstroom. Ik had gister bij de automaterialenzaak de boel laten testen, accu, startspanning en laadspanning, dat was allemaal in orde. Dus ik vermoed ergens een klein lekstroompje. Edit, nu startte die dus wel, redelijk makkelijk ook. Moest wel even doorstarten om de oude diesel aan de praat te krijgen maar dat ging allemaal goed. Voor nu laat ik de zekering er maar even uit.
__________________
Batracer , leuke online racegame. Last edited by Dexter : 31-01-2012 at 12:17. |