|
||||
|
||||
Paul's VW Golf Mk.2 Fire & Ice / VW Golf Mk.1
Graag wil ik ook het project van mijn broer laten zien, die na een paar Passat 35i's en een Golf 3 GTI nu een Golf 2 GTI Fire & Ice heeft gekocht.
De auto had bij aankoop vorig jaar o.a. M3 spiegels, Audi klinken, strakke kofferklep, lederen interieur, embleemloze grille etc. die er allemaal weer uit/af gaan. Ook is de auto ooit overgespoten geweest vanwege alle aanpassingen aan de body. Hierdoor ontbreekt ook het Fire & Ice logo op de C-stijl. Verder ontbreken sommige sierlijsten etc. Het was in eerste instantie de bedoeling om de auto te dippen in panzergrau, met smalle bumpers etc. omdat hij dacht dat de auto alleen in Fire & Ice kleur was gespoten. Inmiddels weten we dat het een echte Fire & Ice is en is het de bedoeling dat hij weer in originele staat hersteld wordt omdat ze steeds zeldzamer worden. Allereerst begonnen met de koplampen er uit te halen omdat er twee verschillende in zaten, die bovendien afgebroken waren van de schroefplaat. Dus APK afkeur. Er zijn smoked lampen met helder glas voor in de plaats gekomen. Het lederen interieur zit nu mijn eigen Golf en mijn broer heeft het originele Fire & Ice interieur weer er in gezet. Dat was het tot nu toe, verdere updates volgen!
Current: VW Golf Mk.2 1.8 GT '87 VW Polo 9n 1.4-16V '03 Ex: Jaguar Sovereign '91 Seat Cordoba '94 Seat Toledo '93 Porsche 944 '83 Peugeot 205 GTI Dimma '88 VW Passat 35i '91 Porsche 924 '84 Last edited by AdriënGT : 19-10-2014 at 19:06. |
|
|||
|
|||
Damn,, dat iemand zn auto zo kan mishandelen...
Mooi dat ie weer opgeknapt word!
|
||||
|
||||
Maak hem dan wel weer ook echt origineel.
Dus normale lampen, booskijker eraf, enkele ruitenwisser eraf! Jullie zijn goed bezig alleen ben niet kapot van die gordels.
|
||||
|
||||
Damn die is flink toegetakeld....
|
|
||||
|
||||
Gelukkig wordt de golf weer goed verzorgt
|
||||
|
||||
Gisteren eerst maar eens begonnen met de Golf te poetsen.
Nu zijn alle krassen en beschadigingen nog beter te zien. Alle slechte onderdelen gaan er van af. We zijn inmiddels al aan het kijken of we deuren, kofferklep, motorkap etc. in Fire & Ice kleur kunnen uithalen zodat misschien niet alles gespoten hoeft te worden. Er zijn gisteren ook nog wat kleine reparaties gedaan, zoals het monteren van een nieuw derde remlicht in de Zender raamspoiler (de oude was kapot en er lekte water naar binnen) en de radio is ingebouwd. Zo oog het dashboard op zijn minst al wat netter. We zijn ook tegen een electrisch probleem van de verlichting aan gelopen, waarschijnlijk ergens kortsluiting. Kortom: er zit nog heel wat werk aan deze Golf, maar beetje bij beetje komen we er wel!
|
||||
|
||||
Oef! Redelijk wat krassen en beschadigingen.
Ook zonde van die roest bij de deurhendel. Neem toch wel aan dat die booskijkers en enkele ruitenwisser eraf gaan?
|
||||
|
||||
De booskijker zal misschien blijven, maar wordt dan wel in kleur gespoten. De enkele ruitenwisser gaat er denk ik van af. Zeker is wel dat deze koplampen blijven, de rest moeten we nog even bekijken.
|
||||
|
||||
Mijn broer heeft de kortsluiting gevonden en de kabels gerepareerd (handig als je elektricien bent). Verlichting werkt dus weer.
|
||||
|
||||
Netjes!
|
||||
|
||||
Deze is echt flink toegetakeld, mooi dat ie nu in goede handen is. Keertje overblazen in de originele kleur een optie, verder ga zo door
|
||||
|
||||
Vandaag de blauwe gordels toch weer er uit gehaald en de originele weer gemonteerd.
Als het goed is komen volgend weekend: - nieuwe deuren met de originele klinken en spiegels - nieuwe motorkap - dakhemel - nieuwe zijstrips - de originele Fire & Ice type plaatjes voor achterop Dan zal de auto er hopelijk al wat netter uitzien van buiten. De deuren met spiegels en motorkap komen van een Fire & Ice en hebben dus al de juiste kleur! Wordt dus lekker klussen met de pasen!
|
||||
|
||||
Gaat een hele verbetering worden!
|
|||
|
|||
bij beekman demontage staat nog een sloop fire and ice, misschien handig als je nog onderdelen nodig hebt voor deze! bumpers en lijsten poetsen met bumper zwart, heeft ze bij mij ook erg opgeknapt! voorbeeldje hier
|
||||
|
||||
Nice Ice! Ik zag in jouw topic dat jij de Fire & Ice C-stijl sticker op je achterste ramen hebt zitten. Mag ik vragen waar je die hebt gekocht? Mijn broer zoekt ze namelijk ook voor op de C-stijlen.
Dank je wel voor de tip trouwens! We gaan er mee aan de slag! Zaterdagmorgen gaan we het plaatwerk halen, dus hopelijk zaterdagavond update!
Current: VW Golf Mk.2 1.8 GT '87 VW Polo 9n 1.4-16V '03 Ex: Jaguar Sovereign '91 Seat Cordoba '94 Seat Toledo '93 Porsche 944 '83 Peugeot 205 GTI Dimma '88 VW Passat 35i '91 Porsche 924 '84 Last edited by AdriënGT : 16-04-2014 at 12:13. |
|
|||
|
|||
die stickers komen van duitse ebay af, waren 15 euro, zijn overigens geen originele helaas, staan wel imi's op van zeefdruk lijken goed op de originele
|
||||
|
||||
We gaan zaterdag ook nog naar Beekman, heeft ook nog wat onderdelen voor ons klaar liggen.
|
||||
|
||||
Leuk projectje.
Blijft een leuke uitvoering.
|
|||
|
|||
ben benieuwd!
|
||||
|
||||
Vandaag een ritje van 500 km gemaakt naar verschillende adressen voor de benodigde onderdelen (met dank aan DubMKII voor de tip ).
We hebben nu: - Achterbumper in kleur zonder kenteken uitsparing - Originele kofferklep in kleur met originele raamspoiler in kleur - 2 deuren in kleur met originele klinken, spiegels en lijsten - 2 extra spiegels in kleur - Motorkap in kleur - Originele G60 sideskirts - Zwarte dakhemel met sunroof uitsparing - Nieuwe sloten rondom - Middenconsole met Fire & Ice asbak Een gedeelte van het vers gearriveerde materiaal: Allereerst de oude kofferklep er af gehaald omdat deze helemaal aan het scheuren was (en niet origineel). Oud en nieuw: Met de originele klep er op: Daarna was de dakhemel aan de beurt. Zo was het eerst: Even snel pauze tussendoor (zonder tosti en energydrink gaat niks ) Na de lunchpauze verder met de hemel afwerken. Nu: En als laatste voor vandaag de motorkap. Zo was ze eerst: Oud en nieuw: En het eindresultaat. Ze is meteen goed afgesteld zodat alle naden mooi op elkaar aansluiten. Dat was het voor vandaag. Morgen verder met de deuren en sierlijsten!
Current: VW Golf Mk.2 1.8 GT '87 VW Polo 9n 1.4-16V '03 Ex: Jaguar Sovereign '91 Seat Cordoba '94 Seat Toledo '93 Porsche 944 '83 Peugeot 205 GTI Dimma '88 VW Passat 35i '91 Porsche 924 '84 Last edited by AdriënGT : 19-04-2014 at 21:49. |