|
|||
|
|||
voorgloeien t3 1,6D
Hallo wie kan mij vertellen hoe lang een t3 voorgloeit.
Dit is een oude benzine t3 waar in lithouwen een dieselblok in gezet is. Ik wil hier een apart gloeisysteem/relais op zetten van hella moet alleen weten welke. Hoelang deze moet voorgloeien moet er een temperatuur meting bij op en hoeveel ampere. Hij wordt nu rechtstreeks van af de accu door middel van een schakelaar gegloeit. Ik hoop dat iemand mij aan gegevens kan helpen. mvg |
|
|||
|
|||
mijn 1.6td is waarschijnlijk geen referentie want duurt bijna een halve minuut
wacht dan ook meestal niet zo lang, want kan me niet voorstellen dat het écht zo lang duurt... |
|
||||
|
||||
Die van mij (1.6D) deed het een periode een paar minuten lang. Ik heb met de draden zitten frunniken, en alles los gehaald nagelopen verder niets verandert en sindsdien doet ie het korter.. :-p
Haha, rare auto heb ik, nu doet ie het ongeveer ook een halve minuut, verder nooit problemen meer gehad eigenlijk. Ik zou niet weten wat normaal is van duur. Is dat niet in een werkplaatshandboek te vinden?? Of gewoon het onderhouds(handleiding) boekje?? Misschien dat iemand kan kijken, ik heb het niet in bezit. |
|
|||
|
|||
Ja heb ook niet echt een handleiding moet eigenlijks de specificaties van een normaal 1,6d gloeirelais hebben.
mvg |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan wel kloppen. Er zijn namelijk 2 verschillende soorten relais. Misschien kan je Split52 eens een pb sturen, misschien dat hij er ook wel 1 heeft liggen.
|
|||
|
|||
T3, ik neem aan een Transporter, ik heb een Westfalia Joker met JX (1.6TD) die staat vanaf oktober stil, maandag j.l even starten ZONDER voorgloeien om olie in de motor te pompen, helaas na 15 sec begon de motor te lopen, kon ik hem weer 15 min laten lopen.
Normaliter zit er een led (bij mij geel) en als je wil starten gaat deze led branden, als de led dooft is er lang genoeg voor gegloeid. Als ik hem normaal gebruik (alleen in de zomer) duurt dat bij mijn bus ong 10/20 sec. Kijk eens bij: http://bus-forum.nl/phpBB/index.php |
|
|||
|
|||
Ja alleen heb ik nog helemaal geen voor gloeisysteem dus ik was benieuwd hoeveel stroom er loopt en wat de gloeitijden zijn en of er ook een temperatuur meting bij op moet. Dan kan ik een passend relais kopen. Of ik moet een orginele kopen met voetje.
mvg |