#1
|
||||
|
||||
Problemen G40
Sinds kort heb ik een polo g40 waar ik een tijd probleemloos in rondgereden heb.
Laatst ging ik tanken (de wagen had 2 dagen stilgestan), de rit er naar toe was probleemloos maar toen ik het tankstation opdraaide merkte ik dat hij een beetje begon te stotteren. Vervolgens de wagen volgetankt en ik draai de sleutel om om te starten draait de startmotor wel rond maar wil de wagen niet aanspringen Na diverse startpogingen begon hij langzaam weer te lopen. Eerst met 600 toeren en zogauw ik het gaspedaal aanraakte dan viel hij uit... Na meerdere pogingen begon hij steeds beter te lopen (stotterend) en op een gegeven moment kon ik probleemloos richting huis rijden De dagen daarna nergens problemen meer gehad. Vandaag was ik weer gaan rijden met de polo (na 2 dagen stilstaan) hij startte goed en liep prima, maar na een paar minuten gereden te hebben begon hij weer te bokken en te stoten... Ik ben doorgereden om te kijken of het weg zou gaan maar op een gegeven moment stotterde hij steeds meer totdat hij uitviel Vervolgens geprobeerd te starten en hij wilt weer niet aanslaan, startmotor draaide overigens wel gewoon rond. Na een halfuur proberen te starten begon er weer een beetje leven in te komen. In het begin viel hij bijna direct weer uit, daarna begon hij steeds beter te lopen totdat hij weer goed genoeg liep om naar huis te kunnen rijden. Mijn idee is dat het blok geen brandstof krijgt aangezien alles het doet en hij gewoon niet aan wilt slaan De hallgever is het niet aangezien die toerenteller gewoon omhoog komt tijdens het starten... Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#2
|
|||
|
|||
Misschien een temp sensor kapot?
Als je gaat rijden en hij blijft op de choke staan en hij word na een paar minuten warm dan verzuipt hij misschien?
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
Choke op een injectie?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#4
|
|||
|
|||
Ja automatisch.
De computer ziet dat de motor koud is en spuit extra brandstof in. Niet dat de choke klep blijft hangen want die heeft die niet.
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
De wagen rijdt verder altijd prima. Ik vind het gewoon erg toevallig dat deze problemen komen na 2 dagen stilstaan met dit vochtige weer... Als het gewoon droog is buiten dan heeft hij nergens last van na lang stilstaan.
Ook heb ik het idee dat hij juist te weinig brandstof kijgt? Want na het stotteren neemt ook het vermogen af totdat hij uitvalt
__________________
Bmw e61 530d touring |
#6
|
|||
|
|||
waarschijnlijk is/zijn je rotor/bougiekabels aan vervanging toe een haarscheurtje en vocht is voldoende om deze problemen te geven.
|
#7
|
||||
|
||||
Trek de stekker maar eens van de blauwe water tempsensor af als het probleem zich voordoet.
Waar blijven trouwens de foto's van de G40 ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ok dan zal ik eens kijken om deze te gaan vervangen...bedankt voor de tip @Ralph: zo spannend is dat gebakje niet Ik zal deze week eens een nieuwe sensor plaatsen...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#9
|
||||
|
||||
maat van mij had exact hetzelfde probleem,als het de kop opstak zag je de vonken over het kleppendeksel springen.hij heeft um trouwens zo verkocht
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
Kerel!
Ik heb het zelfde gehad. bij mij was het de opvoerpomp in de tank die overleden was, aan het overleden was! heel iritant! deze heb ik vervangen met het daarbij horende filter gaasje en brandstof filter. probleem was daarna opgelost.
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks voor je reactie. Ik heb vandaag de rotor en verdelerkap vervangen want die waren half verbrand Tot nu toe loopt hij al stukken beter dus even afwachten of dit het probleem was. Opvoerpomp zal ik in gedachte houden
__________________
Bmw e61 530d touring |
#12
|
|||
|
|||
Doe de kabels ook maar vervangen,de kans dat het daar ook aan ligt.
Als je rotor al half weg is dan gaat hij inderdaad knap beroerd lopen tot zelfs helemaal niet.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#13
|
||||
|
||||
Het probleem met het starten en inhouden heb ik niet meer gehad, dus de verdelerkap en rotor vervangen was een goed idee...
Een ander probleem is dat als ik een flink stuk snelweg heb gereden en ik dan op de afrit terugschakel om tot stilstand te komen, het olielampje knippert. Er zit genoeg olie in, dus daar kan het niet aan liggen Sinds het vervangen van de rotor en verdelerkap heeft hij dan ook af en toe de neiging om te gaan schommelen in toeren voor het stoplicht wat gepaard gaat met het knipperen van het olielampje en het net niet uitvallen. Laatst heb ik de waterpomp en distributieriem vernieuwd en sindsdien hoor ik een geratel aan de distributiezijde. Eerst hoorde je het maar een beetje, maar inmiddels begint het steeds erger te worden. Metname als de motor koud is en de toeren laag zijn. Als de motor warm is dan is dit geluid een stuk minder... Iemand een idee wat dit kan zijn?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#14
|
||||
|
||||
je kleppen die de zuigers raken! heb je alles goed op tijd gezet
olielampje kan, versleten oliepomp zijn maar das het beste te bekijken met oliedrukmeter.... heb je die aangesloten zitten? net als drukmeter en olietemp.. |
#15
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 08:45. |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb 2 dagen een polo G40 gehad, daarbij werdt het knipperend olielampje een steeds groter probleem. Het begon met eerst onder de 1500 toeren te knipperen, voordat ik de auto terug bij de verkoper had moest ik al boven de 4000 toeren blijven.... Oliepomp is toen vervangen, maar dat hielp niet... Ik heb toen m'n geld teruggekregen en verder niks meer gehoord, maar ik vermoed dat er iets met de lader aan de hand was.
__________________
Mijn garage: |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hem goed op tijd gezet. Ik heb inmiddels al een 2000 km gereden anders had ik dat wel gemerkt Het geluid komt ook niet bij de kop vandaan... Ik heb geen drukmeter of olietemperatuurmeter erin zitten.
__________________
Bmw e61 530d touring |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Het is gewoon op het rechte stuk. Als ik op een stoplicht oid afrijd en terugschakel dan licht het lampje af en toe op Zou het dan kunnen dat bij het schakelen het toerental te ver terug zakt? Hoe kan ik het toerental dan afstellen? Als het goed is zit alles goed vast, maar ik zal het nog een keer checken
__________________
Bmw e61 530d touring |
#19
|
|||
|
|||
Dit probleem had ik vorige maand exact hetzelfde.
Mijn olie pomp was versleten. ik heb er 1 van Meyle in gezet een versterkte. Als je terug schakeld en toerental oplaat lopen gaat het lampje en gepiep van de boardcomputer weer uit.
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Piepen heeft de mijne nooit gedaan. Hoeveel werk is het om de oliepomp te vervangen van een G40? Is het geratel misschien afkomstig van de oliepomp?
__________________
Bmw e61 530d touring |