Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-01-2012, 17:53
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default Problemen G40

Sinds kort heb ik een polo g40 waar ik een tijd probleemloos in rondgereden heb.
Laatst ging ik tanken (de wagen had 2 dagen stilgestan), de rit er naar toe was probleemloos maar toen ik het tankstation opdraaide merkte ik dat hij een beetje begon te stotteren.
Vervolgens de wagen volgetankt en ik draai de sleutel om om te starten draait de startmotor wel rond maar wil de wagen niet aanspringen
Na diverse startpogingen begon hij langzaam weer te lopen. Eerst met 600 toeren en zogauw ik het gaspedaal aanraakte dan viel hij uit...
Na meerdere pogingen begon hij steeds beter te lopen (stotterend) en op een gegeven moment kon ik probleemloos richting huis rijden
De dagen daarna nergens problemen meer gehad.

Vandaag was ik weer gaan rijden met de polo (na 2 dagen stilstaan) hij startte goed en liep prima, maar na een paar minuten gereden te hebben begon hij weer te bokken en te stoten... Ik ben doorgereden om te kijken of het weg zou gaan maar op een gegeven moment stotterde hij steeds meer totdat hij uitviel
Vervolgens geprobeerd te starten en hij wilt weer niet aanslaan, startmotor draaide overigens wel gewoon rond. Na een halfuur proberen te starten begon er weer een beetje leven in te komen. In het begin viel hij bijna direct weer uit, daarna begon hij steeds beter te lopen totdat hij weer goed genoeg liep om naar huis te kunnen rijden.

Mijn idee is dat het blok geen brandstof krijgt aangezien alles het doet en hij gewoon niet aan wilt slaan
De hallgever is het niet aangezien die toerenteller gewoon omhoog komt tijdens het starten...

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #2  
Old 01-01-2012, 18:05
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Misschien een temp sensor kapot?
Als je gaat rijden en hij blijft op de choke staan en hij word na een paar minuten warm dan verzuipt hij misschien?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 01-01-2012, 18:05
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Choke op een injectie?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2012, 18:07
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ja automatisch.
De computer ziet dat de motor koud is en spuit extra brandstof in.
Niet dat de choke klep blijft hangen want die heeft die niet.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #5  
Old 01-01-2012, 18:25
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

De wagen rijdt verder altijd prima. Ik vind het gewoon erg toevallig dat deze problemen komen na 2 dagen stilstaan met dit vochtige weer... Als het gewoon droog is buiten dan heeft hij nergens last van na lang stilstaan.

Ook heb ik het idee dat hij juist te weinig brandstof kijgt? Want na het stotteren neemt ook het vermogen af totdat hij uitvalt
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #6  
Old 01-01-2012, 18:46
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

waarschijnlijk is/zijn je rotor/bougiekabels aan vervanging toe een haarscheurtje en vocht is voldoende om deze problemen te geven.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-01-2012, 19:02
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Trek de stekker maar eens van de blauwe water tempsensor af als het probleem zich voordoet.

Waar blijven trouwens de foto's van de G40 ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #8  
Old 01-01-2012, 20:36
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
waarschijnlijk is/zijn je rotor/bougiekabels aan vervanging toe een haarscheurtje en vocht is voldoende om deze problemen te geven.


Ok dan zal ik eens kijken om deze te gaan vervangen...bedankt voor de tip

@Ralph: zo spannend is dat gebakje niet Ik zal deze week eens een nieuwe sensor plaatsen...
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #9  
Old 01-01-2012, 20:49
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

maat van mij had exact hetzelfde probleem,als het de kop opstak zag je de vonken over het kleppendeksel springen.hij heeft um trouwens zo verkocht
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-01-2012, 18:58
rickyg rickyg is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 274
Default

Kerel!

Ik heb het zelfde gehad. bij mij was het de opvoerpomp in de tank die overleden was, aan het overleden was! heel iritant! deze heb ik vervangen met het daarbij horende filter gaasje en brandstof filter. probleem was daarna opgelost.

__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53
Reply With Quote
  #11  
Old 02-01-2012, 20:29
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by rickyg
Kerel!

Ik heb het zelfde gehad. bij mij was het de opvoerpomp in de tank die overleden was, aan het overleden was! heel iritant! deze heb ik vervangen met het daarbij horende filter gaasje en brandstof filter. probleem was daarna opgelost.



Thanks voor je reactie.
Ik heb vandaag de rotor en verdelerkap vervangen want die waren half verbrand Tot nu toe loopt hij al stukken beter dus even afwachten of dit het probleem was.
Opvoerpomp zal ik in gedachte houden
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #12  
Old 03-01-2012, 20:20
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Doe de kabels ook maar vervangen,de kans dat het daar ook aan ligt.
Als je rotor al half weg is dan gaat hij inderdaad knap beroerd lopen tot zelfs helemaal niet.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #13  
Old 10-01-2012, 10:28
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Het probleem met het starten en inhouden heb ik niet meer gehad, dus de verdelerkap en rotor vervangen was een goed idee...

Een ander probleem is dat als ik een flink stuk snelweg heb gereden en ik dan op de afrit terugschakel om tot stilstand te komen, het olielampje knippert. Er zit genoeg olie in, dus daar kan het niet aan liggen
Sinds het vervangen van de rotor en verdelerkap heeft hij dan ook af en toe de neiging om te gaan schommelen in toeren voor het stoplicht wat gepaard gaat met het knipperen van het olielampje en het net niet uitvallen.

Laatst heb ik de waterpomp en distributieriem vernieuwd en sindsdien hoor ik een geratel aan de distributiezijde. Eerst hoorde je het maar een beetje, maar inmiddels begint het steeds erger te worden. Metname als de motor koud is en de toeren laag zijn. Als de motor warm is dan is dit geluid een stuk minder... Iemand een idee wat dit kan zijn?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #14  
Old 10-01-2012, 12:18
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

je kleppen die de zuigers raken! heb je alles goed op tijd gezet

olielampje kan, versleten oliepomp zijn maar das het beste te bekijken met oliedrukmeter.... heb je die aangesloten zitten? net als drukmeter en olietemp..
Reply With Quote
  #15  
Old 10-01-2012, 14:07
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 08:45.
Reply With Quote
  #16  
Old 10-01-2012, 14:26
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Ik heb 2 dagen een polo G40 gehad, daarbij werdt het knipperend olielampje een steeds groter probleem. Het begon met eerst onder de 1500 toeren te knipperen, voordat ik de auto terug bij de verkoper had moest ik al boven de 4000 toeren blijven.... Oliepomp is toen vervangen, maar dat hielp niet... Ik heb toen m'n geld teruggekregen en verder niks meer gehoord, maar ik vermoed dat er iets met de lader aan de hand was.
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #17  
Old 10-01-2012, 14:58
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
je kleppen die de zuigers raken! heb je alles goed op tijd gezet

olielampje kan, versleten oliepomp zijn maar das het beste te bekijken met oliedrukmeter.... heb je die aangesloten zitten? net als drukmeter en olietemp..


Ik heb hem goed op tijd gezet. Ik heb inmiddels al een 2000 km gereden anders had ik dat wel gemerkt Het geluid komt ook niet bij de kop vandaan...

Ik heb geen drukmeter of olietemperatuurmeter erin zitten.
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #18  
Old 10-01-2012, 15:00
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Afrit snelweg toevallig vzv flinke bocht? Kan zijn dat de olie naar 1 kant van 't carter gaat
en de oliepomp een telletje lucht zuigt.....

Bij te laag toerental gaat olielampje aan idd, net als bij enkelt contact aan.
Zou eerder zoeken naar de reden van 't te lage toerental.

Ratel aan dis.zijde na vervanging dis.riem & waterpomp:
iets niet goed vastgedraaid?


Het is gewoon op het rechte stuk. Als ik op een stoplicht oid afrijd en terugschakel dan licht het lampje af en toe op

Zou het dan kunnen dat bij het schakelen het toerental te ver terug zakt?
Hoe kan ik het toerental dan afstellen?

Als het goed is zit alles goed vast, maar ik zal het nog een keer checken
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #19  
Old 10-01-2012, 17:48
rickyg rickyg is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 274
Default

Dit probleem had ik vorige maand exact hetzelfde.
Mijn olie pomp was versleten. ik heb er 1 van Meyle in gezet een versterkte.

Als je terug schakeld en toerental oplaat lopen gaat het lampje en gepiep van de boardcomputer weer uit.

__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53
Reply With Quote
  #20  
Old 10-01-2012, 19:12
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by rickyg
Dit probleem had ik vorige maand exact hetzelfde.
Mijn olie pomp was versleten. ik heb er 1 van Meyle in gezet een versterkte.

Als je terug schakeld en toerental oplaat lopen gaat het lampje en gepiep van de boardcomputer weer uit.



Piepen heeft de mijne nooit gedaan.
Hoeveel werk is het om de oliepomp te vervangen van een G40?
Is het geratel misschien afkomstig van de oliepomp?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum