Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2012, 16:16
Ruud_mk1's Avatar
Ruud_mk1 Ruud_mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 274
Default Verkeerde kettingspanner VR6

Ik ben bezig met de kettingrevisie voor mijn VR6 maar loop tegen een probleem met de spannerbout. Volgens de leverancier van de set is het mogelijk om de oude metalen geleiderail te vervangen door een nieuwe (wit plastic) als de spannerbout ook vervangen wordt voor een nieuw type. Hier ben ik mooi op uitgegaan zonder dit vantevoren te checken (beetje dom) maar helaas dit is dus niet mogelijk. Heeft iemand hier dit ooit meegemaakt en is dit simpel op te lossen door bv. een oud type bout te gebruiken op een nieuw type rail of komt dat niet goed? Dit is de set die ik gemonteerd heb:




Dus ook compleet met de bout zonder puntje erop. Maar dit is het probleem, verder als dit draait hij niet in de distrutiekap:




Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen!
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily
'91 mk2 Fire&Ice VR6 project
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2012, 18:56
Ruud_mk1's Avatar
Ruud_mk1 Ruud_mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 274
Default

Laat maar, heb het al uitgevonden.. stukje draad tappen in de kap en het past perfect !
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily
'91 mk2 Fire&Ice VR6 project
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2012, 20:35
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Is dit zo'n type spanner dat niet meer ontlucht hoeft te worden?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2012, 00:35
Ruud_mk1's Avatar
Ruud_mk1 Ruud_mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 274
Default

iig dat type met een vlakke kant tegen de rail, dus zonder puntje. Bedoel je dat? Valt bij mijn weten weinig aan te ontluchten maar we zullen zien. Spanning is nu mooi en zou straks stiller moeten zijn (kunstof tegen metaal ipv metaal op metaal )
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily
'91 mk2 Fire&Ice VR6 project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum