|
|||
|
|||
5 bak -- zwaar schakelen?
ben van een 4 bak naar een 5 bak gegaan, in mijn mk1 cabrio.
heb de schakelhevel verlengd en heb de pook afgesteld ,et de pook in de eerste versnelling. als de motor niet loopt, dan kom ik makkelijk in alle versnellingen, maar zodra de motor loopt is de 1&2 wat lastiger, deze gaan zwaarder dan naar de 3 of 4. heb de koppelingskabel afgesteld zodat hij strak staat waar kan het aan liggen dat de 1& 2 en achteruit iets zwaar gaan? moet ik nog een schakelstang wisselen? gr roel
|
|||
|
|||
Heb je de schakelbak onder je pook ook aangepast?
|
|
|||
|
|||
Wat moet je daaraan aanpassen dan?! Staat ook niets over in de sticky...
|
||||
|
||||
Hoeft ook niet volgensmij. Alleen het vorkje die overeind staan op ge stuurhuis.
|
|
||||
|
||||
Ik heb altijd begrepen dat je ook een pook+mechanisme van een 5 bak moet monteren.
|
|||
|
|||
dat zal toch wel gelijk zijn?!
je enige echte verandering zou de beweging naar de 5e versnelling zijn, en volgens mij liggen de versnellingen tussen de 1-3 en 5 iets dichter bij elkaar, (als je de pook van links naar rechts beweegt.. ) maar iemand een verklaring waarom het probleem zich voordoet met lopende motor, en niet zo zeer in stilstand? Gr Roel
|
||||
|
||||
Misschien de syncromeshen versleten?
|
|||
|
|||
denk het niet,
auto staat stil, dus de assen in de bak draaien niet. dus de synchromeschringen hoeven niet te werken..
|
|||
|
|||
Heb zelf ook een 5 bak in m'n golf gezet en had het zelfde probleem ,had te weinig ruimte om te schakelen,de schakelbak iets ruimer gemaakt en hij schakeld nu goed
|
|
||||
|
||||
Quote:
hoe heb je dat gedaan dan, dat ruimer maken |
|
|||
|
|||
Aan de binnenkant er een paar mm uitgeslepen
|
|
||||
|
||||
Quote:
van de pook neem ik aan |
|
|||
|
|||
Uit de bak waar de pook in beweegt
|
|
||||
|
||||
Quote:
ksnap em thanke wol |
|
|||
|
|||
Ik heb eventueel nog schakelbak liggen,als ik me niet vergis komt ie uit een golf1 met orrigineel een 5 bak,je hebt m'n nummer
|
|
||||
|
||||
Quote:
komt ie uit de fram golf is die met 5 bak schakelvinger |
|
|||
|
|||
Komt niet uit de Fram golf,heb 3 jaar terug een 83er gesloopt
|
|
||||
|
||||
denk er even overna mischien bel deze week nog wel even
|
|
|||
|
|||
Best genoch
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik snap hem nog niet helemaal.. Kan je het beter toelichten en evt met foto?! Zo te horen is de aanpassing makkelijk en zo gedaan!? Gr. Roel