|
||||
|
||||
Verafbijter vs Alu velgen ?
hallo .
ik heb een setje 14" BBS RZ velgen liggen die ik wil opknappen , enkel is de lak er vuil en afgebladerd op sommige plaatsen . nu heb ik een fles verfafbijter gekocht van het merk de keyn ( dekapan ) maar nu is mijn vraag " is het goed of toegelaten om die verafbijter op mijn velgen te smeren ? de velgen worden wel gezandstraald ( met glasparels ) na het verwijderen van de orignele verf . en natuurlijk komt er een nieuw kleur er op . greets nicky |
|
|||
|
|||
Quote:
Als ze toch gestraald worden, is het niet nodig om ze te ontlakken
|
||||
|
||||
Quote:
kheb namelijk zelf een straalcabine staan . maar de lak van die BBS zijn behoorlijk dik om er af te stralen . daarmee dacht ik ,eerste verf eraf daarna stralen . |
|
||||
|
||||
kun je gewoon doen, voor het spuiten maak je velgen toch schoon. Eerst met wateren en wat dreft ofzo en voor het spuiten met siliconenverwijderaar.
|
|
||||
|
||||
Bij mij werkte dit dus niet, allerlei soorten afbijt geprobeerd.
Op een gegeven moment speciale industrieele afbijt gehaald (veroorzaakt binnen mum van tijd brandwonden op me arm na 1 spetter) dit hielp wel iets of wat. Nu de bbs'jes weggebracht voor chemisch ontlakken, stralen en coaten. (de harten dan) |
|
||||
|
||||
Inderdaad gewoon chemisch laten ontlakken scheelt een boel gesmeer kost je rond de 40 euro per set.