|
||||
|
||||
Golf II GTi uit 85 invoeren
Beste Forumleden,
Afgelopen week ben ik een Golf GTi uit 1985 tegengekomen. Hij stond bij een huis bij mij in het dorp, en hij leek er al even te staan. Hij heeft een klein beetje achterschade en een deuk in het voorscherm, maar verder is hij netjes. GTi 8 klepper uit 1985, met 233.000 op de teller. Interieur ziet er nog goed uit, en de hemel moet nog even worden vastgemaakt. De auto staat dus gewoon bij mij in het dorp, maar heeft Pools kenteken. Ik ben wat onzeker de manier van aanpakken wat betreft het op nederlands kenteken zetten. Ik heb al op de site van de RDW gekeken over dit onderwerp maar zit nog met vragen. - Betaal ik bpm als ik hem invoer? - Wat zijn de kosten van het opnieuw op kenteken zetten? - Wat zijn de eisen die gesteld worden? (Ik weet al dat ik het buitenlandse kentekenbewijs moet hebben en een identiteitsbewijs) - Moet ik dan nog contact zoeken met de douane? - Mag ik met de auto naar het keuringsstation toe rijden of moet hij dan op een aanhanger? (ik denk zelf haast van niet i.v.m. verzekering) - Moet er daarna verplicht een APK-keuring gedaan worden bij de RDW of mag ik hem ook weer meenemen om hem bij een ander bedrijf te keuren? - Maakt de RDW de kentekenplaten dan? Of moet ik die zelf regelen? Alvast bedankt, Maarten Update: Foto's zoals ie erbij staat Last edited by Maarteno : 15-01-2012 at 14:48. |
|
||||
|
||||
Zorg dat je alle Poolse documenten hebt
Vraag een eendagskenteken aan (kenteken op aanvraag) ik weet niet waar! als je dat niet hebt, moet de wagen idd op een aanhanger! Maak een afspraak met de RDW(tegenwoordig kun je bij een aantal vestigingen op bepaalde tijden zonder afspraak terecht) De RDW voert een kentekenonderzoek uit, kosten staan volgens mij op de site Daarna loop je door naar de douane, daar vul je wat gegevens in, dan zal blijken dat deze belastingvrij is, dus geen BPM als je het kenteken hebt, kun je bij bv Brezan kentekenplaten bestellen APK kun je zelf regelen, Mijn audi is toen door de RDW apk gekeurd. zorg er wel voor zodra je het kenteken hebt, direct kentekenplaten bestellen en laten keuren, vanaf dat moment moet je apk hebben, anders krijg je een boete! je kunt uiteraard ook na de RDW keuring de auto bij een apk station zetten, voor laten keuren, dan hoeven ze hem alleen nog maar af te melden zodra het kenteken er is! |
|
|||
|
|||
Hoi
1 je hoeft op een oldtimer geen BPM te betalen. 2 denk dat de kosten bijmekaar zo`n 160 euro zijn 3 APK keuren kan je doen als je kenteken papieren binnen heb bij een apk station naar keuze. Kan ook gelijk na checke van je auto bij rdw maar dat is je eigenkeuze 4 kentekenplaten haal je bij een automatriaalen zaak op vertoon van het kenteken 5 het beste is de auto op een kar naar rdw station te brengen sucsses en laat even weten of het gelukt is Als ik iets niet juist heb verbeter me dan Groetjes
|
||||
|
||||
Nee je betaalt geen bpm omdat hij ouder is dan 25 jaar
Kosten zijn iets van €70 Hou goed in de gaten dat het poolse kenteken compleet en in orde is Douane zit een loket naast dat van de rdw op een keuringsstation dus je kan zo doorschuiven als je auto gekeurd is. Plan op de site van de rdw een keuringsafspraak en vraag voor die dag een 1 dags kenteken aan (wijst vanzelf), dan mag je alleen die dag met de auto naar de keuring rijden, wel alvast verzekeren!! Nee, je mag zelf kiezen waar je hem laat apk keuren, niet te lang mee wachten uiteraard. Als je het kenteken hebt thuisgekregen van het RDW kun je zo naar de brezan oid om de platen te laten maken. Suc6 |
|
||||
|
||||
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Hiermee ben ik al voor een groot deel uit de brand geholpen.
Verder heb ik nog één vraag. Is de APK-keuring binnen heel Europa een begrip? Bijvoorbeeld als de auto in Polen gekeurd zou zijn? Hij staat nu al een tijdje in Nederland, en er is 2 weken terug nog onderhoud geweest. Er is nieuwe olie opgekomen, een nieuw oliefilter en een distr. set. Aanstaande zondag ga ik weer naar de man toe om nog eens een goed rondje om de auto te lopen. Dit doe ik wss samen met een neef van me(automonteur, apk keurmeester, geen beunhaas) en nog wat dingetjes te regelen over de prijs. |
|
||||
|
||||
Volgens mij hebben ze in Polen niet zo'n strenge APK, of ze het überhaupt hebben, dat weet ik niet.
Als de auto al een tijdje stilstaat, heb je kans dat de remmen vastzitten. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ze trappen een keer tegen de band en als er dan niets van de auto op de grond valt is wel goed!
|
||||
|
||||
Want bij die GTi moeten de remmen gedaan worden waarschijnlijk. Nieuwe banden dr op. Verlichting nakijken en dergelijke. Dat moet ik dus doen voordat ik naar de RDW ga? Ook als ik hem ergens anders laat keuren.
Stel dat ik bij de RDW zeg dat ik hem ergens anders laat keuren, hoelang heb ik dan de tijd om hem in orde te maken? Hoelang duurt het voordat het nieuwe kentekenbewijs binnen is gemiddeld? Want zit te kijken hoe ik dat moet doen. Gr Maarten |
|
||||
|
||||
Quote:
als ie al die tijd op de handrem heeft gestaan dan zit die hoogst waarschijnlijk helemaal vastgerot, dus zal je ook even naar moeten kijken!
|
||||
|
||||
het kenteken ligt meestal binnen een paar dagen in de bus, ik had hem binnen 3 dagen!
Advies: zorg dat de auto klaar is! kijk ook goed naar de dorpels/bodemplaat, als er al wat gaten in de dorpels zitten en de hoeken/lasnaden onder de achterbumer zijn al in staat van ontbinding, dan zou ik hem laten staan. Of je moet zelf goed kunnen lassen/genoeg budget hebben! |
|
||||
|
||||
vooral ff goed checken op roest en dergelijke, die polen nemen het niet zo nauw...
|
||||
|
||||
Ja moet eerlijk zeggen dat ik nou wat begin te twijfelen. Mijn neef is VAG-monteur en hij raadde het af omdat het een hoop werk en een hoop geld zou kosten. Hij heeft zelf ook een Golf II GT gehad.
Heb wat foto's bijgevoegd zodat jullie de wagen in kwestie kunnen zien. |
|
||||
|
||||
hallo ...
foto valt wel wat mee .. is wel te herstellen .. kwa kosten op nl kenteken is wel te overzien ,,tis net of je hoofd prijs zo moet betalen . rond 100 euri invoer . paar kenteken platen . en herstellen vrgr gooigolf .. |
|
||||
|
||||
hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat hij kost... ben wel benieuwd.
|
||||
|
||||
idd ..
als prijs goed is waarom niet .. kopen ..hahhaa succes met je beslissing . vrgr gooigolf . |
|
||||
|
||||
dat is idd wel wat werk, en hopen dat er verder niks is beschadigd, vaak is er meer beschadigd dan je zo met het blote oog kan zien!
als je nog een keer gaat kijken, haal dan even de bekleding van de wielkasten in de kofferbak los en kijk of dit allemaal nog heel is en kijk of je roest ziet! |
|
||||
|
||||
Ja ik heb aan de binnenkant van dat paneel gekeken en aan de binnenkant(in de kofferbak) is niets te zien. Het plastic is wat er aan die kant tegenaan zit is nog heel. Als ik het plastic een beetje aan de kant trek zie ik het metaal dat naar binnen staat. Het staat niet echt ver naar binnen dus volgens mij valt het wel mee.
Verhaal erbij was dat de auto met het achteruit zettentegen een hek aan is gereden. Trouwens, De auto is origineel duits. Hij is vervolgens heel even in Polen geweest en waar hij dus op Pools kenteken is gezet. Hij is niet lang in Polen geweest want de eigenaar heeft werk gevonden bij een bedrijf bij ons in het dorp en is hier komen wonen. Sindsdien heeft de Golf hier veel stil gestaan. Hij loopt nog wel en er zit nu ook een nieuwe accu op. |
|
||||
|
||||
Weet iemand trouwens waar het slotje voor is dat onder het linker achterlicht zit?
Mijn oude onderdelengolf had dit ook maar heb eigenlijk nooit geweten waar dit voor was. |
|
||||
|
||||
dit slot is niet origineel, ik heb geen idee waar dit voor word gebruikt
|
|
||||
|
||||
Het hangt helemaal van de aanschafprijs af, die moet met 400 euro echt wel ophouden aan de foto's te zien.
|