Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-11-2010, 00:53
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default Golf 1 1100 GG MX 1978 Inarisilber restauratie

Ik zal mijn Golf 1 hierbij even laten voorstellen ::::

Ik heb dit jaar Oktober een Golf MX voor een 650 euro op de kop kunnen tikken incl veel onderdelen die er bij kreeg oa met 2e motorblok met bak en aandrijfassen , vele reserve onderdelen, kortom bijna 2e auto.

De MX is een Nederlandse uitvoering geleverd met de 1.1 en 1.3. Geleverd van 1978 t/m 1979(1980)
Zijn geleverd in de kleuren , geel,grijs en in het rood en de meest voorkomende kleur dat toen een al een moderne kleur was groen Inarisilber.
Was destijds een actiemodel met veel chromen elementen, waar je diverse opties kon voor verkrijgen.

Het is dus een zeldzame uitvoering waar nog weinig van zijn , of in ieder geval in originele staat vind je ze bijna niet.

Chassisnummer : 1793077869 (graag als iemand weet in welke maand deze auto op kenteken is gekomen)
(iemand die meer info heeft over deze auto is altijd welkom of iemand die zelf ook een MX heeft ik wil de auto ook weer helemaal origineel maken)

De complete motor is al gereviseerd nieuwe koppeling bijna alles is vernieuwd)
dus deze hoeft alleen maar even opgeknapt gespoten en gepoetst te worden.

Velgen die eronder zitten zijn Mistral velgjes 13inch waarschijnlijk ook uit die tijd , ik heb ze nog nooit eerder gezien!!!

heb eerst erin gereden maar nu het weer slechter word heb ik hem in een grote schuur neergezet waar die komende tijd onder handen word genomen
Ik ben 2 dagen geleden begonnen om deels de auto te strippen.

Slechte delen aan de auto.
- waterbak (die is slecht)
- beide achterwielranden slecht
- tankvulhals
- dorpel links , links deel bodem bij kokerbalk
- kokerbalk links
- klein deel van bodem bestuurderskant
- bestuurdersdeur , rv scherm
- en in het achterpaneel zit een deuk onderaan
- achter in kofferbak bij schokbreker
- klein deel in wielbak
- bij achteraspunt L
- a stijl rv
- binnenscherm LV niet heel ernstig

Dit wel te overzien als je het allemaal stap voor stap doet.
a stijlen zijn al hersteld maar is gewoon plamuur ingesmeerd hetzelfde voor de achterste wielranden
De auto zag er redelijk strak uit maar na veel prikken en schuren kom je toch aardig wat tegen.

binnenschermen zijn gelukkig keihard , onderkant voorfront is al opeens nieuw gelast maar dat zou ik beter (is het onderste deel ook te vervangen?

Vreemd genoeg met deze punten is die wel een jaar geleden zo door apk gekomen...
in ieder geval de auto zat heel goed in de tectiel!

Het word complete restauratie (zal wel meer jaren plan worden helaas)
maarja combineren met werk school vriendin vrienden enz heb ik toch nog wel wat tijd voor de Golf.
De vorige eigenaar heeft alles bonnen papieren bewijzen en dingen gehouden (heb er een complete map bij)
incl alle boetes die met deze auto waren gemaakt zaten erbij

Plannen zijn :::

- de auto helemaal strippen en in rolkooi plaatsen
- roest verwijderen , bodem kaal maken + binnenschermen ,
- origineel plaatwerk gebruiken en lassen (en alles goed en mooi afwerken)
- onderdelen verzamelen (waar ik nu al ongeveer al bijna allemaal heb)
- overspuiten in de originele kleur Inarisilber
- de originele 13 inch Mistral velgen spuiten (of eventueel BBS uit die jaren 70 gezocht)
- bestuurderstoel opnieuw bekleden
- helemaal origineel laten en maken.
- blauwe kentekenplaten (misschien chromen bumpertjes of plastic met chromen bies)
- en echt als nieuw weer op te bouwen
met beetje details en dingen van de jaren 80 (soort van sport accessoires van van die tijd!) wat ook niet iedereen heeft ....

ben ik nog opzoek na onderdelen
ik ben nu bezig met de waterbak die kit bende en rommel eraf te krabben.

Tips reacties allemaal welkom!!!!!!!!

Hierbij de foto's

foto's hoe ik de auto kocht (vraag me niet waarom er zoveel schroefjes in het achterpaneel zitten , en die heupgorpels achterin gaan er ook snel uit)
















foto's van de slechte plekken van de auto







binnescherm is hard













beun met boutjes?



bakken en braden?




poeh
binnen en buiten




ventilatie!!!




Bodem is op 1 stuk na goed helemaal goed en hard valt me niks af zit wel wat roestaanslag maar dat is niet doorgerot (wie weet hoe je dit moet aanpakken ??) om alle troep eraf te halen , kaal halen is niet nodig lijkt mij?




deuk achterpaneel


Bij de achteras gaatje


Redelijk geen roest rondom de ramen maar vraag wat er onder plamuur zit bij de a stijlen





slecht



hoe komt daar roest?


gaatje binnenin



__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven

Last edited by CAR-POOL : 09-01-2011 at 22:58.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-11-2010, 03:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Leuke wagen maar je gaat er wel wat werk mee hebben, ach ja het houdt je van de straat he.

Veel plezier ermee
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-11-2010, 08:58
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,085
Default

Leuk project! Succes met de werkzaamheden
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #4  
Old 04-11-2010, 09:21
Maartenmk1 Maartenmk1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,500
Default

Leuk project zo'n MX! Zo te zien is er wel genoeg te doen, succes! Deze stond toch in Zoetermeer te koop?
__________________
Gr, Maarten
Reply With Quote
  #5  
Old 04-11-2010, 09:37
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Leuke wagen, maar hier ga je nog serieus veel werk aan hebben. Ik hoop dat je weet waar je aan bent begonnen, want het zou zonde zijn als je halverwege de moed verliest.
Maar als je hier de voortgang bij houdt dan zullen we je mentaal ondersteunen.
Gaat vast helemaal goedkomen en dan hebben we er weer een mooie Golf 1 bij.

Als ik het zo zie dan verwacht ik wel dat je gaten gaat tegenkomen bij de A-stijlen. Het lijkt op zich netjes totdat je gaat prikken, dan wordt het gat steeds groter en groter.

Veel succes en plezier met de restuaratie
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #6  
Old 04-11-2010, 12:30
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Succes met de resto,
Laswerk in overvloed zo te zien.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2010, 19:02
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Bedankt voor de postivie reacties dat haald me weer een beetje omhoog

Ik weet het dat ie slechter is dan ik zelf had verwacht maarja we doen het stapje voor stapje.

heeft ook geen haast
en ik heb ze veel slechter gezien ,
dit is nog wel te overzien en kortom er word weer een Golf 1 met kleine achterlichten gered
wel zoek ik hulp bij laswerk liefst niet al teveel geld.
Hij was goedkoop en had bijna 2e auto aan onderdelen erbij , hij is compleet en heeft een compleet gereviseerde motor en vele nieuwe onderdelen dan vind ik het wel waard.

anders was die waarschijnlijk toch op de sloop beland als er steeds mee werd door gereden in deze staat.

Ik heb complete Golf 1 met kleine achterlichten alle delen uitgeflext ,
complete a stijlen paravan waterbak achterpaneel dorpels bodem wielbak en nog wat stukjes.
Komt geen dunne immitatie rommel in wat na 4 jaar weer begint.

bodem was keihard gelukkig zat redelijk goed plaatwerk op.

op de a stijlen en achterste wielkuip na.

Voor de rest was die hard als iemand overigens nog plaatwerk nodig heeft.

Ik zoek zelf nog delen van de binnenschermen en die achterste wielkuip rechts binnen.

Klopt deze komt uit Zoetemeer heb zo 165 km terug gereden , niet geheel probleemloos omdat er een gebeunde gaskabel opzat , die steeds bleef hangen en eraf vloog ,
maar tairipjes doen wonderen
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven

Last edited by CAR-POOL : 05-11-2010 at 19:05.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-11-2010, 14:26
Lasklus Nederland's Avatar
Lasklus Nederland Lasklus Nederland is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default

Behoorlijke Lasklus!

Ga je dit zelf proberen? Alles uitbesteden lijkt me de auto niet waard, of heb ik het mis?

Voor tips, vraag maar raak
__________________
Mvg Patrick
Reply With Quote
  #9  
Old 06-11-2010, 18:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

flinke klus,maar net als je zelf al zegt, er worden rottere auto's gerepareerd
Succes!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-12-2010, 02:18
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Er begint vordering in te komen. Ook in de onderdelen. Binnenkort donor ophalen voor de Golf voor plaatwerk.

Ramen eruit gehaald auto gedeeltelijk al gestript binnenkort motor eruit ect.

Binnenkant bitumen troep verwijderd + waterbak en randen kaalgemaakt. En andere delen.

Vreemd genoeg zit er geen roest rondom de ramen , op sommige delen hele kleine plekjes maar erg.

Hier foto's nog plekken die tegen kwam :

dit is het slechtste deel van de auto (wat helaas een echte golf1 kwaal is)
meer overzicht gekregen (dit valt me nog wel te lassen) vulpijp is gek genoeg niet verrot maar deze gewoon er los tegen tankvulhals aan.
In tankvulhals hebben ze lopen te plamuren en is dus verrot
Aan de ene kant moet dat deel eruit om achterkant weer te lassen.





Wat moet ik hier aan doen? puntlassen of klein plaatje erin lassen?



Randje kofferklep



lelijk gelaste wielrand onder 20 kilo plamuur!



Vreemde deuk gevonden onder kilo's plamuur...






Zoek de verschillen





Binnenkort meer updates en foto's!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven

Last edited by CAR-POOL : 14-12-2010 at 02:21.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-12-2010, 09:01
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Zow poepoeh! Jij hebt genoeg te doen voorlopig! Gelukkig is het niet zulk lekker weer buiten, dus dat scheeld weer

Echt heel veel succes met deze restauratie!
Reply With Quote
  #12  
Old 14-12-2010, 14:14
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Vervelend als je nog zoveel verborgen deuken en plamur tegenkomt. Vooral die bij de dorpel ziet het er tamelijk scheef uit.
Nou ja, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen deze winter. Succes met de werken.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #13  
Old 14-12-2010, 15:14
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

redelijk Croky-chips zo te zien !!! Maar je pakt het gelijk goed aan !!

Succes
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #14  
Old 14-12-2010, 15:29
m@rtine m@rtine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 116
Default

daar zit genoeg werk in....... succes
Reply With Quote
  #15  
Old 14-12-2010, 16:04
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Succes met je project
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #16  
Old 14-12-2010, 16:11
Ibiz@ke's Avatar
Ibiz@ke Ibiz@ke is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 617
Default

ik wens je heeeel veel moed en doorzettingsvermogen!!!!
Reply With Quote
  #17  
Old 14-12-2010, 18:41
vw_michael vw_michael is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 143
Default

hee

waar zijn je nieuwe foto's gebleven van deze week
__________________
Golf 1979 1.6
polo sedan 1991 1.0 Sold
Reply With Quote
  #18  
Old 21-12-2010, 20:34
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Ik heb het topic even door gekeken ,en dit is nog een hele klus om deze weer klaar te maken .
Ik ben niet zo thuis is de golf scene , maar is dit een hele bijzondere uitvoering van de golf 1?
Kan mij anders bijna niet voorstellen waarom je anders dit gevecht aan gaat.
(opmerking) Als ik het zo zie zit er ook een andere dorpel in gelast aan de rechter kant.
Of is deze er uit geweest en er weer in terug gelast misschien vanwege/door de vreemde deuk ?
Ik wil je niet ontmoedigen , maar hééééél veel succes toegewenst met de restauratie.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #19  
Old 21-12-2010, 20:42
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

Moedig om aan te beginnen, veel succes toegewenst. Je bent in ieder geval goed bezig.
__________________
Audi 80 CD 5S
VW Golf 2 GTI G60
VW T3 Westfalia Joker
Reply With Quote
  #20  
Old 21-12-2010, 21:45
karretje's Avatar
karretje karretje is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 613
Default

Ben benieuwd wat er van gaat komen..beste klus!

Maar het is wel een golf1 dus de moeite!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum