#1
|
|||
|
|||
Golf 1 1100 GG MX 1978 Inarisilber restauratie
Ik zal mijn Golf 1 hierbij even laten voorstellen ::::
Ik heb dit jaar Oktober een Golf MX voor een 650 euro op de kop kunnen tikken incl veel onderdelen die er bij kreeg oa met 2e motorblok met bak en aandrijfassen , vele reserve onderdelen, kortom bijna 2e auto. De MX is een Nederlandse uitvoering geleverd met de 1.1 en 1.3. Geleverd van 1978 t/m 1979(1980) Zijn geleverd in de kleuren , geel,grijs en in het rood en de meest voorkomende kleur dat toen een al een moderne kleur was groen Inarisilber. Was destijds een actiemodel met veel chromen elementen, waar je diverse opties kon voor verkrijgen. Het is dus een zeldzame uitvoering waar nog weinig van zijn , of in ieder geval in originele staat vind je ze bijna niet. Chassisnummer : 1793077869 (graag als iemand weet in welke maand deze auto op kenteken is gekomen) (iemand die meer info heeft over deze auto is altijd welkom of iemand die zelf ook een MX heeft ik wil de auto ook weer helemaal origineel maken) De complete motor is al gereviseerd nieuwe koppeling bijna alles is vernieuwd) dus deze hoeft alleen maar even opgeknapt gespoten en gepoetst te worden. Velgen die eronder zitten zijn Mistral velgjes 13inch waarschijnlijk ook uit die tijd , ik heb ze nog nooit eerder gezien!!! heb eerst erin gereden maar nu het weer slechter word heb ik hem in een grote schuur neergezet waar die komende tijd onder handen word genomen Ik ben 2 dagen geleden begonnen om deels de auto te strippen. Slechte delen aan de auto. - waterbak (die is slecht) - beide achterwielranden slecht - tankvulhals - dorpel links , links deel bodem bij kokerbalk - kokerbalk links - klein deel van bodem bestuurderskant - bestuurdersdeur , rv scherm - en in het achterpaneel zit een deuk onderaan - achter in kofferbak bij schokbreker - klein deel in wielbak - bij achteraspunt L - a stijl rv - binnenscherm LV niet heel ernstig Dit wel te overzien als je het allemaal stap voor stap doet. a stijlen zijn al hersteld maar is gewoon plamuur ingesmeerd hetzelfde voor de achterste wielranden De auto zag er redelijk strak uit maar na veel prikken en schuren kom je toch aardig wat tegen. binnenschermen zijn gelukkig keihard , onderkant voorfront is al opeens nieuw gelast maar dat zou ik beter (is het onderste deel ook te vervangen? Vreemd genoeg met deze punten is die wel een jaar geleden zo door apk gekomen... in ieder geval de auto zat heel goed in de tectiel! Het word complete restauratie (zal wel meer jaren plan worden helaas) maarja combineren met werk school vriendin vrienden enz heb ik toch nog wel wat tijd voor de Golf. De vorige eigenaar heeft alles bonnen papieren bewijzen en dingen gehouden (heb er een complete map bij) incl alle boetes die met deze auto waren gemaakt zaten erbij Plannen zijn ::: - de auto helemaal strippen en in rolkooi plaatsen - roest verwijderen , bodem kaal maken + binnenschermen , - origineel plaatwerk gebruiken en lassen (en alles goed en mooi afwerken) - onderdelen verzamelen (waar ik nu al ongeveer al bijna allemaal heb) - overspuiten in de originele kleur Inarisilber - de originele 13 inch Mistral velgen spuiten (of eventueel BBS uit die jaren 70 gezocht) - bestuurderstoel opnieuw bekleden - helemaal origineel laten en maken. - blauwe kentekenplaten (misschien chromen bumpertjes of plastic met chromen bies) - en echt als nieuw weer op te bouwen met beetje details en dingen van de jaren 80 (soort van sport accessoires van van die tijd!) wat ook niet iedereen heeft .... ben ik nog opzoek na onderdelen ik ben nu bezig met de waterbak die kit bende en rommel eraf te krabben. Tips reacties allemaal welkom!!!!!!!! Hierbij de foto's foto's hoe ik de auto kocht (vraag me niet waarom er zoveel schroefjes in het achterpaneel zitten , en die heupgorpels achterin gaan er ook snel uit) foto's van de slechte plekken van de auto binnescherm is hard beun met boutjes? bakken en braden? poeh binnen en buiten ventilatie!!! Bodem is op 1 stuk na goed helemaal goed en hard valt me niks af zit wel wat roestaanslag maar dat is niet doorgerot (wie weet hoe je dit moet aanpakken ??) om alle troep eraf te halen , kaal halen is niet nodig lijkt mij? deuk achterpaneel Bij de achteras gaatje Redelijk geen roest rondom de ramen maar vraag wat er onder plamuur zit bij de a stijlen slecht hoe komt daar roest? gaatje binnenin
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 09-01-2011 at 22:58. |
#2
|
||||
|
||||
Leuke wagen maar je gaat er wel wat werk mee hebben, ach ja het houdt je van de straat he.
Veel plezier ermee
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
Leuk project! Succes met de werkzaamheden
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#4
|
|||
|
|||
Leuk project zo'n MX! Zo te zien is er wel genoeg te doen, succes! Deze stond toch in Zoetermeer te koop?
__________________
Gr, Maarten |
#5
|
||||
|
||||
Leuke wagen, maar hier ga je nog serieus veel werk aan hebben. Ik hoop dat je weet waar je aan bent begonnen, want het zou zonde zijn als je halverwege de moed verliest.
Maar als je hier de voortgang bij houdt dan zullen we je mentaal ondersteunen. Gaat vast helemaal goedkomen en dan hebben we er weer een mooie Golf 1 bij. Als ik het zo zie dan verwacht ik wel dat je gaten gaat tegenkomen bij de A-stijlen. Het lijkt op zich netjes totdat je gaat prikken, dan wordt het gat steeds groter en groter. Veel succes en plezier met de restuaratie
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#6
|
||||
|
||||
Succes met de resto,
Laswerk in overvloed zo te zien. |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor de postivie reacties dat haald me weer een beetje omhoog
Ik weet het dat ie slechter is dan ik zelf had verwacht maarja we doen het stapje voor stapje. heeft ook geen haast en ik heb ze veel slechter gezien , dit is nog wel te overzien en kortom er word weer een Golf 1 met kleine achterlichten gered wel zoek ik hulp bij laswerk liefst niet al teveel geld. Hij was goedkoop en had bijna 2e auto aan onderdelen erbij , hij is compleet en heeft een compleet gereviseerde motor en vele nieuwe onderdelen dan vind ik het wel waard. anders was die waarschijnlijk toch op de sloop beland als er steeds mee werd door gereden in deze staat. Ik heb complete Golf 1 met kleine achterlichten alle delen uitgeflext , complete a stijlen paravan waterbak achterpaneel dorpels bodem wielbak en nog wat stukjes. Komt geen dunne immitatie rommel in wat na 4 jaar weer begint. bodem was keihard gelukkig zat redelijk goed plaatwerk op. op de a stijlen en achterste wielkuip na. Voor de rest was die hard als iemand overigens nog plaatwerk nodig heeft. Ik zoek zelf nog delen van de binnenschermen en die achterste wielkuip rechts binnen. Klopt deze komt uit Zoetemeer heb zo 165 km terug gereden , niet geheel probleemloos omdat er een gebeunde gaskabel opzat , die steeds bleef hangen en eraf vloog , maar tairipjes doen wonderen
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 05-11-2010 at 19:05. |
#8
|
||||
|
||||
Behoorlijke Lasklus!
Ga je dit zelf proberen? Alles uitbesteden lijkt me de auto niet waard, of heb ik het mis? Voor tips, vraag maar raak
__________________
Mvg Patrick |
#9
|
||||
|
||||
flinke klus,maar net als je zelf al zegt, er worden rottere auto's gerepareerd
Succes!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
Er begint vordering in te komen. Ook in de onderdelen. Binnenkort donor ophalen voor de Golf voor plaatwerk.
Ramen eruit gehaald auto gedeeltelijk al gestript binnenkort motor eruit ect. Binnenkant bitumen troep verwijderd + waterbak en randen kaalgemaakt. En andere delen. Vreemd genoeg zit er geen roest rondom de ramen , op sommige delen hele kleine plekjes maar erg. Hier foto's nog plekken die tegen kwam : dit is het slechtste deel van de auto (wat helaas een echte golf1 kwaal is) meer overzicht gekregen (dit valt me nog wel te lassen) vulpijp is gek genoeg niet verrot maar deze gewoon er los tegen tankvulhals aan. In tankvulhals hebben ze lopen te plamuren en is dus verrot Aan de ene kant moet dat deel eruit om achterkant weer te lassen. Wat moet ik hier aan doen? puntlassen of klein plaatje erin lassen? Randje kofferklep lelijk gelaste wielrand onder 20 kilo plamuur! Vreemde deuk gevonden onder kilo's plamuur... Zoek de verschillen Binnenkort meer updates en foto's!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 14-12-2010 at 02:21. |
#11
|
||||
|
||||
Zow poepoeh! Jij hebt genoeg te doen voorlopig! Gelukkig is het niet zulk lekker weer buiten, dus dat scheeld weer
Echt heel veel succes met deze restauratie! |
#12
|
||||
|
||||
Vervelend als je nog zoveel verborgen deuken en plamur tegenkomt. Vooral die bij de dorpel ziet het er tamelijk scheef uit.
Nou ja, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen deze winter. Succes met de werken.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#13
|
||||
|
||||
redelijk Croky-chips zo te zien !!! Maar je pakt het gelijk goed aan !!
Succes
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#14
|
|||
|
|||
daar zit genoeg werk in....... succes
|
#15
|
||||
|
||||
Succes met je project
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#16
|
||||
|
||||
ik wens je heeeel veel moed en doorzettingsvermogen!!!!
|
#17
|
|||
|
|||
hee
waar zijn je nieuwe foto's gebleven van deze week
__________________
Golf 1979 1.6 polo sedan 1991 1.0 Sold |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb het topic even door gekeken ,en dit is nog een hele klus om deze weer klaar te maken .
Ik ben niet zo thuis is de golf scene , maar is dit een hele bijzondere uitvoering van de golf 1? Kan mij anders bijna niet voorstellen waarom je anders dit gevecht aan gaat. (opmerking) Als ik het zo zie zit er ook een andere dorpel in gelast aan de rechter kant. Of is deze er uit geweest en er weer in terug gelast misschien vanwege/door de vreemde deuk ? Ik wil je niet ontmoedigen , maar hééééél veel succes toegewenst met de restauratie.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#19
|
||||
|
||||
Moedig om aan te beginnen, veel succes toegewenst. Je bent in ieder geval goed bezig.
__________________
Audi 80 CD 5S VW Golf 2 GTI G60 VW T3 Westfalia Joker |
#20
|
||||
|
||||
Ben benieuwd wat er van gaat komen..beste klus!
Maar het is wel een golf1 dus de moeite!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |