#1
|
|||
|
|||
Golf 2 GTD Vonken uit de uitlaat
Goede middag, ik ben nieuw hier en heb een probleem/vraag over mijn golf gtd van 86!
Gister reed ik 140 in de 5e versnelling en toen ik in mijn spiegeltje keek lag de hele weg bezaaid met rood/gele vonken! Wat zou dit kunnen zijn? Overtollig roet uit de demper? Defecte Turbo? Brandstof probleem? Graag hoor ik jullie reakties!! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
een van de meest voorkomende problemen op dit forum geloof ik.
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
De uitlaat hangt netjes in zijn rubbers!
Het gebeurde op een provinciale weg, waar nagenoeg geen kuilen of hobbels in zitten. Het komt echt uit de uitlaat en niet onder de auto vandaan, het enige contact wat de golf met de weg heeft is via de bandjes!! Ik was wel een beetje aan het doorrijden, heb de golf aan de kant gezet en het uiteinde van de achterste demper kon je ook niet aanraken door de warmte |
#5
|
||||
|
||||
demper verstopt? dan wordt deze erg heet en 'verbrand' als het ware.
Zoiets heb ik tenminste weleens meegemaakt bij een andere auto, er kwamen gewoon gloeiende metaal stukjes of iets uit de uitlaat. |
#6
|
||||
|
||||
Ter aanvulling, dit probleem zie je ook erg vaak bij scooters, die opgevoerd zijn maar wel een standaard uitlaat hebben. Vanbinnen is die originele pijp dan roodgloeiend na een stukje rijden en 'spuugt ook vuur'
|
#8
|
|||
|
|||
Ik heb hem laatst nog op de brug gehad en de complete uitlaat is van voor tot achter vorig jaar vernieuwd.
Ik heb de golf nu een maand in mijn bezit en het betreft een ex duitser. De vorige eigenaar(duitser) kon mij ook de factuur hiervan tonen. Zou de uitlaat na een jaar al verstopt zitten? Er staat nu 277000km op de klok! |
#9
|
||||
|
||||
lijkt me niet zeker als je regelmatig even flink het gas intrapt. is er nog iets anders aan de auto gebeurd om deze sneller te krijgen?
Misschien de diameter van de uitlaat? zuipt ie ook niet meer dan normaal? |
#10
|
|||
|
|||
Ik haal met de golf 1:15,5
Ik moet wel zeggen dat hij wel erg rookt als de motor koud is en weinig pit heeft. Naarmate de motor warmer wordt rijd hij soepeler, maar als hij dan met warme motor ff 5 min stationair loopt komt er een beste walm uit de uitlaat. En als ik hem flink doortrek en bij 4000 rpm overschakel dan zie je de bumperklevers wel ff wuiven met hun handen |
#11
|
||||
|
||||
als de verbranding van de motor niet juist is zal je uitlaat temp toch ook behoorlijk oplopen.
|
#12
|
||||
|
||||
Misschien is het de moeite waard om even te kijken of alles op tijd staat? Ik moet zeggen dat ik meer ervaring heb met tdi motoren maar toen mijn pomp niet op tijd stond rookte mijn tdi als een gek. mijn uitlaat werd trouwens niet merkbaar heet (tenminste viel me niet speciaal op)
Je zou DÁ-BRT (Bert) eens een pm kunnen sturen. Ik weet niet of hij wil/kan helpen maar hij heeft een boel kennis van vw diesels. als iemand het weet zal naar mijn idee hij het zijn. Succes! |
#13
|
|||
|
|||
bedank voor de tip, heb hem een pm gestuurd en hopelijk wil/kan hij mij willicht helpen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Verbruikt de golf olie?? Ik denk aan brandstofpomp die zijn beste tijd heeft gehad of versleten zuigerveren.
__________________
|
#15
|
|||
|
|||
hij verbruikt nagenoeg geen olie, die walm die hij eruit spuugt is volgens mij brandstof.
De kleur van de rook is blauw, dus niet wit of zwart |
#16
|
|||
|
|||
blauw is olie.. een maat van mij heeft het ook eens gehad denk gewoon dat het aan de uitlaat ligt, temp enzo, is ook maar eenmalig geweest, was wel geen turbo maar gewone diesel.
|
#17
|
|||
|
|||
Ik denk dat je pomp niet goed staat afgesteld.
Daardoor verbrand de diesel niet goed en krijg je roet ophoping in de uitlaat. Daardoor word het gat in de uitlaat kleiner en zal er een hogere luchtsnelheid in de uitlaat komen waardoor het dus zo heet word dat er vonken uit de uitlaat komen.
__________________
Jetta mk2 |
#18
|
|||
|
|||
De brandstofpomp is wel los geweest voor het vervangen van de gloeipitten en distributie!
heeft iemand ervaring met het afstellen van de brandstofpomp? Welke speciale tools heb je daar voor nodig? Ik heb DÁ-BRT (Bert) om advies gevraagd maar hij gaf aan via de mail dat hij gestopt is met zijn hobby en mij niet verder kan helpen! Is er nog iemand anders met ervaring hiermee? Last edited by svs1983 : 05-01-2012 at 22:15. |
#19
|
|||
|
|||
Controleer even of de spanning van je gloeibougies wel eraf gaat na het voorgloeien.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#20
|
|||
|
|||
heb net even gemeten en de spanning valt weg van de gloeipitten zodra het gloeilampje uitgaat!
Dit is dus in orde |