Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-01-2012, 15:02
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default Golf 2 GTD Vonken uit de uitlaat

Goede middag, ik ben nieuw hier en heb een probleem/vraag over mijn golf gtd van 86!

Gister reed ik 140 in de 5e versnelling en toen ik in mijn spiegeltje keek lag de hele weg bezaaid met rood/gele vonken!

Wat zou dit kunnen zijn?
Overtollig roet uit de demper?
Defecte Turbo?
Brandstof probleem?

Graag hoor ik jullie reakties!!
Reply With Quote
  #2  
Old 05-01-2012, 15:06
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

uitlaat aan de grond?
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #3  
Old 05-01-2012, 15:09
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
uitlaat aan de grond?


een van de meest voorkomende problemen op dit forum geloof ik.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-01-2012, 15:12
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

De uitlaat hangt netjes in zijn rubbers!
Het gebeurde op een provinciale weg, waar nagenoeg geen kuilen of hobbels in zitten.
Het komt echt uit de uitlaat en niet onder de auto vandaan, het enige contact wat de golf met de weg heeft is via de bandjes!!

Ik was wel een beetje aan het doorrijden, heb de golf aan de kant gezet en het uiteinde van de achterste demper kon je ook niet aanraken door de warmte
Reply With Quote
  #5  
Old 05-01-2012, 15:15
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

demper verstopt? dan wordt deze erg heet en 'verbrand' als het ware.

Zoiets heb ik tenminste weleens meegemaakt bij een andere auto, er kwamen gewoon gloeiende metaal stukjes of iets uit de uitlaat.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-01-2012, 15:16
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ter aanvulling, dit probleem zie je ook erg vaak bij scooters, die opgevoerd zijn maar wel een standaard uitlaat hebben. Vanbinnen is die originele pijp dan roodgloeiend na een stukje rijden en 'spuugt ook vuur'
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2012, 15:21
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
een van de meest voorkomende problemen op dit forum geloof ik.


Juist daarom dacht ik dat het niet een misplaatste opmerking was
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2012, 15:22
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

Ik heb hem laatst nog op de brug gehad en de complete uitlaat is van voor tot achter vorig jaar vernieuwd.

Ik heb de golf nu een maand in mijn bezit en het betreft een ex duitser.
De vorige eigenaar(duitser) kon mij ook de factuur hiervan tonen.

Zou de uitlaat na een jaar al verstopt zitten?
Er staat nu 277000km op de klok!
Reply With Quote
  #9  
Old 05-01-2012, 15:25
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

lijkt me niet zeker als je regelmatig even flink het gas intrapt. is er nog iets anders aan de auto gebeurd om deze sneller te krijgen?

Misschien de diameter van de uitlaat? zuipt ie ook niet meer dan normaal?
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #10  
Old 05-01-2012, 15:33
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

Ik haal met de golf 1:15,5
Ik moet wel zeggen dat hij wel erg rookt als de motor koud is en weinig pit heeft.
Naarmate de motor warmer wordt rijd hij soepeler, maar als hij dan met warme motor ff 5 min stationair loopt komt er een beste walm uit de uitlaat.

En als ik hem flink doortrek en bij 4000 rpm overschakel dan zie je de bumperklevers wel ff wuiven met hun handen
Reply With Quote
  #11  
Old 05-01-2012, 15:39
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

als de verbranding van de motor niet juist is zal je uitlaat temp toch ook behoorlijk oplopen.
Reply With Quote
  #12  
Old 05-01-2012, 15:52
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Misschien is het de moeite waard om even te kijken of alles op tijd staat? Ik moet zeggen dat ik meer ervaring heb met tdi motoren maar toen mijn pomp niet op tijd stond rookte mijn tdi als een gek. mijn uitlaat werd trouwens niet merkbaar heet (tenminste viel me niet speciaal op)

Je zou DÁ-BRT (Bert) eens een pm kunnen sturen. Ik weet niet of hij wil/kan helpen maar hij heeft een boel kennis van vw diesels. als iemand het weet zal naar mijn idee hij het zijn.

Succes!
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #13  
Old 05-01-2012, 17:11
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

bedank voor de tip, heb hem een pm gestuurd en hopelijk wil/kan hij mij willicht helpen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Reply With Quote
  #14  
Old 05-01-2012, 17:21
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by svs1983
Ik haal met de golf 1:15,5
Ik moet wel zeggen dat hij wel erg rookt als de motor koud is en weinig pit heeft.
Naarmate de motor warmer wordt rijd hij soepeler, maar als hij dan met warme motor ff 5 min stationair loopt komt er een beste walm uit de uitlaat.

En als ik hem flink doortrek en bij 4000 rpm overschakel dan zie je de bumperklevers wel ff wuiven met hun handen


Verbruikt de golf olie??

Ik denk aan brandstofpomp die zijn beste tijd heeft gehad of versleten zuigerveren.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 05-01-2012, 17:49
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

hij verbruikt nagenoeg geen olie, die walm die hij eruit spuugt is volgens mij brandstof.
De kleur van de rook is blauw, dus niet wit of zwart
Reply With Quote
  #16  
Old 05-01-2012, 18:17
RedBora RedBora is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 41
Default

blauw is olie.. een maat van mij heeft het ook eens gehad denk gewoon dat het aan de uitlaat ligt, temp enzo, is ook maar eenmalig geweest, was wel geen turbo maar gewone diesel.
Reply With Quote
  #17  
Old 05-01-2012, 21:22
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik denk dat je pomp niet goed staat afgesteld.
Daardoor verbrand de diesel niet goed en krijg je roet ophoping in de uitlaat.
Daardoor word het gat in de uitlaat kleiner en zal er een hogere luchtsnelheid in de uitlaat komen waardoor het dus zo heet word dat er vonken uit de uitlaat komen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #18  
Old 05-01-2012, 22:11
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

De brandstofpomp is wel los geweest voor het vervangen van de gloeipitten en distributie!
heeft iemand ervaring met het afstellen van de brandstofpomp?

Welke speciale tools heb je daar voor nodig?

Ik heb DÁ-BRT (Bert) om advies gevraagd maar hij gaf aan via de mail dat hij gestopt is met zijn hobby en mij niet verder kan helpen!

Is er nog iemand anders met ervaring hiermee?

Last edited by svs1983 : 05-01-2012 at 22:15.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-01-2012, 22:29
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Controleer even of de spanning van je gloeibougies wel eraf gaat na het voorgloeien.
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #20  
Old 06-01-2012, 08:55
svs1983 svs1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 8
Default

heb net even gemeten en de spanning valt weg van de gloeipitten zodra het gloeilampje uitgaat!
Dit is dus in orde
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum