|
||||
|
||||
brembo's op mk1????
yo guy's!
Ik heb een set 4 pots brembo klauwen liggen die van een renault mega rs van bj: '06 Ik heb dus een mk1 met g60 erin waar momenteel ook g60 schijven en klauwen opzitten en ik vroeg me af of ik die kon vervangen door de brembo's, maar weet niet of het mogelijk is deze pas te krijgen, snap wel dat er een adapter zal moeten gemaakt worden. iemand die wat meer kan vertellen of zoek ik beter andere? mvg jelle |
|
||||
|
||||
even kijken hoe je uitkomt door erop te zetten hoe je uitkomt met een adapter.. vaak is veel pas te maken
|
||||
|
||||
Quote:
owja, ik wil wel niet groter dan 16" gaan rijden ook, moet ik mijn schijven dan ook veranderen of niet? foto komt van het internet dus zelfde model klauwen maar originele g60 schijven. |
|
||||
|
||||
Quote:
G60 schijven hebben een diameter van 280mm, de Megane RS schijven zijn -dacht ik- 312mm (zelfde als Audi TT), de radius van de Megane RS Brembo remblokken zal dan ook niet overeen komen met je G60 schijven en daar komt nog bij dat de RS schijven iets van 24mm dik zijn. G60 schijven passen zonder problemen nog in 15" wielen, maar icm de grotere RS Brembo's (waarvan de radius dus niet klopt) zal het niet meer passen, 16" zal ongetwijfeld wel gaan. Waarom ga je niet op zoek naar een setje Porsche Boxster achterremklauwen ?? De remschijfdiameter van een Porsche Boxster (het eerste type, en niet de S) is hetzelfde als van de Golf G60, nl 280x20mm.
Last edited by Area51 : 14-12-2011 at 08:14. |
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat ik deze remblokken gekregen heb van een kennis, ik rij zoizo al op "16 snowflakes dus dat moet lukken als ik gwn grotere schijven steek? |
|
||||
|
||||
Ja die schyven zyn erin 4x100, let wel op met de klauwen ivm aansluiting.
Ik had zulke van n Fiat Coupé en die aansluiting ging niet op mn Golf 1....
|
|||
|
|||
ik heb de zelfde set remmen en ik heb de schijven genomen van een seat ibiza cupra en dat is 305x28 en steek 4x100. Adapters kan je volgens mij gewoon kopen op eBay
|
||||
|
||||
Quote:
ah, erg bedankt voor de info, van waar heb jij je adapters misschien? en had je dan geen problemen met aansluiting zoals pim zegt? |
|
||||
|
||||
Hé Jelle, die aansluiting is vd Megane klauwen hé! Die Fiat klauwen van my hadden nl n ander bevestigingspunt als de Seat klauwen.
Die van n Ibiza Cupra passen zo met n adapter. Heb laatst nog n set adapters voor zulke klauwen hier verkocht...
|
||||
|
||||
Quote:
ah dan maar eens op zok naar adaptors maar vind ebay zo een kut site |
|
||||
|
||||
Kun je Duits?
http://www.golf1.info/forum/index.p...9936&highlight= Hoop dat je t kan zien maar kan goed zyn dat je aangemeld moet zyn...
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold Last edited by PimVW : 19-12-2011 at 19:04. |
|
||||
|
||||
Heb je al n pb gestuurd
|
||||
|
||||
Adapters voor deze klauwen zijn ook goed te maken uit een stevig stuk hoekstaal.
|
|||
|
|||
ik had een complete set gekocht op ebay met schijven, blokken, klauwen, houders en remleidingen !
overigens zijn deze klauwen ook exact geleverd op een Leon Cupra R dus daar kan je ook voor zoeken voor de evt adapter en houd rekening dat je met minimaal 16 moet gaan rijden !
|
||||
|
||||
Quote:
??? |
|
||||
|
||||
Even een foto van een BMW gebruikt, maar de Mk1 heeft soortgelijke adapters nodig. Zoals te zien op de foto kun je dit gedeelte ook uit een dik stuk hoekstaal maken. Dit werkt op mijn S2 prima en daar komen aanzienlijk meer krachten op.
|
||||
|
||||
Dan ben ik heel benieuwd hoe jij dat gefabriceerd hebt Heb je geen fototje?
|
|
||||
|
||||
Nee helaas, anders had ik die wel gepost!