Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 09-12-2011, 14:15
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default Belastingvrije Golf 2 1983 orig. NL

Wegens wijziging van plannen te koop aangeboden:

83er Golf MK2 1.6 3 deurs Diamantsilber

Ik kocht deze auto onlangs om er een projectje mee te starten. Helaas heb ik recentelijk wat schade gereden aan mijn MK2 TDI, dus dat krijgt qua tijd en geld even wat voorrang. (5 Golfjes is ook wel wat veel wellicht )
Heb daarom de auto nagekeken, origineel gezet en alles werkend en compleet gemaakt.

Kenmerken van de auto:
- September 1983, origineel nederlands met KF kenteken. (KF-72-FS)
- Zilvergrijs (L97A)
- 3 deurs
- 1600 EZ motor
- 5 bak af-fabriek, staat op voertuigsticker (4T code, dus heel weinig toeren op de snelweg)
- Zwart skai-leer interieur
- 217.000km
- Trekhaak
- Radio/cd
- APK tot juli 2012

Optisch is de auto in redelijke staat. Heeft natuurlijk gebruikerssporen voor 28 jaar. De 2 voorschermen hebben wat schade, voor de rest geen grote deuken of krassen aanwezig.
Bumpers en gedeelte onder bumpers zijn zwart geverfd door de vorige eigenaar. (zit géén roest onder)
Interieur is redelijk. Bestuurdersstoel heeft wat slijtage (skaileer...) en de achterpanelen zijn van blauw stof.
Verder heeft er in de reservewielkuip water gestaan waardoor er een roestgat ontstaan is. (eenvoudig te herstellen door iemand die kan lassen)

Technisch is er veel vervangen aan de Golf:

- Bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor, bobine
- Koppelingskabel
- Uitlaatspruitstuk, voorpijp, middendemper, einddemper
- Kleine beurt
- Subframe (wegens roest, al iets langer geleden)

De auto loopt dan ook perfect. Start zowel warm als koud direct en ook de choke werkt zoals het hoort. (vaak toerentalproblemen bij deze carburateurmodellen)
Schakelen, koppelen, remmen, sturen en veren doet de wagen ook perfect. Rijdt gewoon heel goed.

Volgens info wat ik hier op het forum gevonden heb, is deze auto één van de eerste 12 Golfjes 2 die PON op 7-9-'83 op kenteken heeft gezet. Zie hieronder:

Quote:
2 grijze heb ik een aantal jaren geleden in een koop verkocht. Waren 2 van de 12 die op 07-09-1983 op kenteken waren gezet door PON. Heb ik ook nog nagekeken toen ik daar werkte. Er zijn oudere, maar niet als eerste geregistreerd, tenzij het grijze import was. Die gegevens heeft PON natuurlijk niet.

Een ervan is KF-25-FS. De rest begint ook met KF. Het waren 1,6 EZ grijs metallic, 3 deurs met blauw interieur.

Daarna nog een MK2 gehad die geregisteerd was als 30-06-1983, maar dat heeft de RDW gedaan. Een import, met eerste toelating onbekent. Fictieve datum aan de hand van chassisnummer.

Linkje naar het topic over 83er mk2s

Dit is een ideale auto om bijvoorbeeld goedkoop de winter mee door te komen. (instappen en rijden)
Hoewel zo'n oude Nederlandse Golf het natuurlijk verdient om in oude glorie hersteld te worden. (dit had ik in gedachten ervoor)

Mijn prijs voor deze auto is 1300 euro. (1550 euro op de afgebeelde winterbanden)
Denk dat dit wel een redelijke prijs is als ik rondkijk wat er wordt gevraagd voor oldtimergolfjes

Hoewel ik de auto zo duidelijk en eerlijk mogelijk beschreven heb, staat de auto voor bezichtiging klaar in Kerkrade (Zuid-Limburg)

Last edited by Turbo-Variant : 23-12-2011 at 18:20.
Old 09-12-2011, 14:25
clyde's Avatar
clyde clyde is offline
VW Fanatic

Zijn echt wel bijzondere golfjes! Zeker als de carburateur goed is

De prijs vind ik zeker niet verkeerd! Er wordt mij soms meer geboden voor een reepje ijzer met papieren!

In nette schone staat is hij minimaal het dubbele waard en deze golfjes hebben zeer weinig roest door een zeer goede dure behandeling.

Skailederen stoelen waren toen niet origineel geleverd in deze 07-09-83 modellen. Maar is nog wel ergens te ruilen mocht je voor de aflever look gaan.

Succes met de verkoop.

Last edited by clyde : 09-12-2011 at 14:28.
Old 09-12-2011, 16:04
Turbo-Variant's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Nee klopt, ook deze is origineel uitgeleverd met het lichtblauw interieur. (vloermat, achterpanelen en hoedenplank hebben deze kleur nog)
Heb eventueel nog wel een lichtblauw interieur voor de liefhebber. Zit in een ander Golfje van me.

Carburateur die naar behoren werkt is inderdaad ook zeldzaam. Kan ook niet uitsluiten dat deze vervangen of gereviseerd is. Hoofdzaak is dat die goed werkt, en dat doet hij ook.

Prijs lijkt mij ook wel fair. Als de auto heel netjes was hing er inderdaad een ander prijskaartje aan. (of bleef ie naast mijn zilveren KF Golf 1 staan. )
Old 26-12-2011, 12:32
Turbo-Variant's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Kerst-up en prijsdrop.
Old 28-12-2011, 19:41
Turbo-Variant's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Verkocht!