|
|||
|
|||
Welke olie (ATF)
Heb dit weekend olie (ATF) gekocht voor mijn golfje 1 1500 automaat.
Nu heb ik Hydraulic powersteering fluid van Brega mee gekregen ipv de ATF dexron (handleiding) waar ik om vroeg. Verkoper zei dat dit het "Zelfde" is en dat dit er gewoon bij kan. Mijn vraag: Kan ik dit er gewoon bij gieten, zonder dat dit kwaad kan? Handleiding geeft dus ATF Dexron aan, specificatie van de aangekochte Brega Hydraulic powersteering fluid is: VW TL 521 46 (VW G 002 00) Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Volgens de Kroon site moet er dit in;
ATF Dexron II-D Productspecificatie GM Dexron IID Allison C-3/C-4 MB-Approval 236.7 MAN 339 Type Z-1 ZF TE-ML-03D/04D/11A/14A/17C Ford SQM-2C9010-B Voith Caterpillar TO-2 Renk Ford M2C138-CJ/166-H/185-A Mercon De VW specificatie staat er niet bij, maar kijk even of één van deze specificaties overeen komt met wat er bij jou op de verpakking staat. Ter info; ondanks dat het Automatic Transmission Fluid heet, zit ATF ook in de meeste stuurbekrachtingsystemen, behalve bij VW!!!
|
|||
|
|||
Na veel twijfelen toch even terug gegaan naar de winkel om het nog één keer na te vragen.
Blijk ik achteraf toch de verkeerde olie te hebben gekregen Uiteindelijk de goede olie meegekregen. Zaak opgelost |