Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2011, 14:10
tvdh tvdh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 20
Default 90 Pk Tdi In 110 Pk Auto

Goedendag,

Ik heb al geprobeerd te zoeken maar kwam vele topics tegen over het opvoeren van een 90 pk TDI maar niet over het volgende:

Ik heb een 110PK TDI Seat waarvan de motor kapot gelopen is.
Nu heb ik nog een 90 PK TDI motor uit een golf 3 liggen.
Kan ik deze erin hangen zonder dat de auto in noodloop gaat draaien, of moet ik hiervoor nog wel de turbo en verstruivers ombouwen?
Ik hoef niet de 110 pk terug die erin zaten ik wil gewoon een goede degelijke rijdende auto zonder problemen.

Alvast bedankt,
Tom

Last edited by tvdh : 28-10-2011 at 14:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-10-2011, 06:52
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by tvdh
Goedendag,

Ik heb al geprobeerd te zoeken maar kwam vele topics tegen over het opvoeren van een 90 pk TDI maar niet over het volgende:

Ik heb een 110PK TDI Seat waarvan de motor kapot gelopen is.
Nu heb ik nog een 90 PK TDI motor uit een golf 3 liggen.
Kan ik deze erin hangen zonder dat de auto in noodloop gaat draaien, of moet ik hiervoor nog wel de turbo en verstruivers ombouwen?
Ik hoef niet de 110 pk terug die erin zaten ik wil gewoon een goede degelijke rijdende auto zonder problemen.

Alvast bedankt,
Tom

hallo .

je kan die motor gewoon plaatsen ..
er verandert verder niks .als motor 90 pk is dan bijft hij dat ..
of je moet hem willen chippen ..
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2011, 23:48
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 348
Default

Niet de 110 terug, puur omdat je een 90 pk hebt of ivm motor?
De afn die de 110 pk heeft zijn oerdegelijke motors,die zijn even goed als je 90 pk.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2011, 05:20
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Als je het blok omruilt kun je toch gewoon de turbo van je 110 pk op dat 90 pk blok draaien.
Want het blok is het zelfde alleen de turbo, verstuivers en ecu zijn anders.
Als het 90pk blok een AGR is dan zit je ook met dat dat een vaste turbo is en je 110 pk blok heeft een variabele turbo.
Ik weet dat er ook variabele turbo's voor de 90 pk versies zijn maar weet even niet de motorcode.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum